• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3926 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

سبزپوشي دسته‌جمعي شاخص‌هاي منتخب بورس

بعد از آنكه بورس تهران به يك‌باره از صحبت‌هاي رييس‌جمهوري امريكا تاثير منفي گرفت، حالا توسط تحليل‌هاي مثبت و بازگشت اميد به سهامداران به خصوص حقيقي، جان تازه‌اي گرفته و دو روز متوالي است كه شاخص خود را سبزپوش كرده است.  ديروز، سه‌شنبه 18 مهرماه، شاخص كل قيمت بورس اوراق بهادار تهران ۱۲۰ واحد رشد كرد و به رقم ۸۴ هزار و ۷۳۱ واحدي رسيد. همچنين شاخص كل هم‌وزن با ۳۷ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۳۴۹ واحدي دست يافت. شاخص آزاد شناور نيز در پي معاملات ۱۷۲ واحد رشد كرد و تا رقم ۹۱ هزار و ۴۹۲ واحدي بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم نيز هر يك به ترتيب ۱۰۴ و ۱۵۲ واحد بالا رفت.
شاخص كل هم‌‌وزن با افزايش 35 واحدي عدد 17 هزار و 374 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 171 واحدي به رقم 91 هزار و 490 واحد دست يافت.
از طرفي شاخص بازار اول با افزايش 109 واحدي به رقم 58 هزار و 529 واحد دست يافت و شاخص بازار دوم با افزايش 142 واحدي به عدد 189 هزار و 184 واحد رسيد. ارزش معاملات بورس تهران نيز به رقم بيش از ۲۳۷ ميليارد تومان رسيد و حجم معاملات نيز رقم ۴۴۸ ميليون سهم و اوراق مالي را رد كرد.
در معاملات ديروز ملي صنايع مس ايران، فولاد مباركه اصفهان و پالايش نفت تهران به ترتيب با ۵۲، ۴۵ و ۱۹ واحد تاثير، بيشترين تاثير مثبت را روي دماسنج بازار سرمايه داشتند و در طرف مقابل شركت ارتباطات سيار ايران، سايپا و تجارت الكترونيك پارسيان بيشترين نقش منفي را روي دماسنج بازار سرمايه داشتند.
در گروه خودرو حجم معاملات به بيش از ۸۰۰ ميليون سهم رسيد و ارزش معاملات رقم ۹ ميليارد تومان را پشت سر گذاشت، اما در نهايت اكثر سهم‌ها در اين گروه كمتر از يك درصد در قيمت پاياني افزايش يا كاهش يافتند.
در گروه رايانه و فعاليت‌هاي وابسته به آن نيز قيمت اكثر سهم‌ها شاهد نوسان چشم‌گيري نبود، هرچند كه تك سهم‌هايي همچون توسعه فناوري خوارزمي، تجارت الكترونيك پارسيان و كارت اعتباري ايران‌كيش از سهم‌هايي بودند كه در اين گروه با تغيير نسبتا زيادي در قيمت پاياني نسبت به روز قبل‌تر روبه‌رو شدند.
در اين گروه ۱۵ ميليون سهم به ارزش بيش از ۸ ميليارد تومان داد و ستد شد. آيفكس هم ديروز با رشد معقول 7 واحدي به رقم ۹۲۸ واحدي رسيد. ارزش معاملات فرابورس ايران نيز به رقم ۲۷۶ ميليارد تومان رسيد و حجم معاملات رقم ۲۰۱ ميليون سهم و ارواق مالي را پشت سر گذاشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون