• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3926 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر

ركوردشكني‌هاي جديد سكه و دلار

بازار ارز و سكه در روزهاي گذشته دستخوش تغيير و تحولات جديدي شد. بررسي روند نرخ دلار در حدود يك هفته گذشته روند بي‌سابقه‌اي را دست كم در سال جاري نشان مي‌دهد.
نرخ دلار و سكه طي روزهاي اخير با تحولات تازه‌اي همراه شد و به ركوردهاي جديدي در سال جاري دست يافت؛ به گونه‌اي كه سكه تمام از مرز يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان گذشت و دلار هم ۴۰۰۰ تومان را رد كرد.
دلار امريكا در تاريخ سوم ماه با طي كردن شيب صعودي در روزهاي قبل از آن از مرز ۳۹۰۰ تومان گذشت تا شيب صعودي شدن دلار در روزهاي پس از آن هم كليد بخورد.
در چهارم مهرماه دلار به ۳۹۰۶ تومان رسيد و درششم مهر‌ماه ۳۹۱۱ تومان در بازار آزاد عرضه شد و در دهمين روز مهر به ۳۹۱۶ تومان رسيد. در روزهاي بعد گراني دلار در شيب تندتري قرار گرفت. در يازدهم مهر دلار ۳۹۳۰ تومان در بازار آزاد فروخته شد تا طي يك روز با جهش حدود ۱۵ توماني روبه‌رو شده باشد.
دلار با ادامه اين مسير در سيزدهم مهر ماه به ۳۹۴۸ تومان و در پانزدهم مهر ماه به يك‌باره به ۳۹۷۱ تومان رسيد تا گراني دلار همچنان ادامه‌دار باشد.
در روزهاي مياني مهر همين مسير تداوم داشت در نهايت براي نخستين بار در روز ۱۷ مهر دلار براي نخستين بار در سال ۱۳۹۵ از مرز ۴۰۰۰ تومان گذشت تا به ركورد جديدي دست پيدا كرده باشد. دلار در اين روز ۴۰۴۱ تومان در بازار آزاد عرضه شد. بررسي‌ها از روند قيمت دلار در حدود دو هفته گذشته نشان مي‌دهد كه اين ارز حدود ۱۴۰ تومان افزايش قيمت پيدا كرده است. بازار سكه نيز در همين فاصله و تحت تاثير بازار دلار در مسير صعودي گام برداشت؛ به‌طوري كه در شروع مهر ماه يك ميليون و ۲۳۷ هزار تومان در بازار فروخته شد و در روزهاي بعد با طي كردن مسير افزايشي در ۱۷ مهر‌ماه از مرز يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان عبور كرد و به يك ميليون و ۳۱۲ هزار تومان رسيد تا در ۱۷ روز اخير ۷۵ هزار تومان افزايش قيمت را تجربه كرده باشد.
در همين حال روز گذشته بهاي سكه در ۵ سررسيد آتي روندي مثبت را تجربه كرد. به اين ترتيب سكه در قرارداد تحويل آبان‌ماه رشد 16/1 درصدي را تجربه كرد و با رقم يك ميليون و ۳۲۵ هزار تومان داد و ستد شد. در همين حال قرارداد آتي سكه سررسيد دي ماه نيز با رقم يك ميليون و ۳۵۸ هزار تومان دادوستد شد كه 09/1 درصد رشد داشت.
از سوي ديگر سكه تحويل اسفندماه با رقم يك ميليون و ۳۹۲ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت كه 06/1 درصد رشد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون