• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

با عرضه محصول هايما اس5 محقق مي‌شود

افزايش سهم ايران‌خودرو از كراس اوورهاي بازار

گروه صنعتي ايران‌خودرو به تازگي با معرفي محصول جديد كراس اوور هايما اس5 درصدد است تا سهم خوداز بازار خودروهاي شاسي بلند را افزايش دهد. طبق هدفگذاري ايران‌خودرو، در سال 1400، تا 25 درصد از محصولات شاسي بلند موجود در بازار متعلق به توليدات اين گروه صنعتي خواهد بود كه در اين راستا افزودن سالانه يك محصول شاسي بلند به سبد محصولات اين شركت برنامه‌ريزي شده است.
پس از عرضه محصول شاسي‌بلند هايما اس7 توربوشارژ و استقبال مشتريان از اين برند و محصول و با توجه به نياز و تقاضاي مشتريان در بخش محصولات كراس اوور، گروه صنعتي ايران‌خودرو محصول جديد جوان پسند هايما اس5 را به بازار معرفي كرد. اين محصول در سايت ايران‌خودرو خراسان به توليد خواهد رسيد و طبق برنامه از دي ماه 96 وارد بازار خواهد شد. برمبناي اين گزارش، هايما اس5، محصولي است كه در سطح جهاني با نام كراس اوور شهري شناخته مي‌شود. اين خودرو در سال 2015 در نمايشگاه گوانگ‌ژو برنده جايزه سالانه بهترين كراس اوور شهري شده و همچنين 5 ستاره ايمني از‏ C -NCAP دريافت كرده است.
قواي محركه هايما اس5 داراي استاندارد آلايندگي يورو5 است. پيشرانه‌ اس5توربو، چهار سيلندر ۱۶ سوپاپ 5/1 ليتري توربوشارژ است كه قدرت ۱۶۱ اسب بخار در دور موتور شش هزار دور بر دقيقه و گشتاور ۲۲۳ نيوتن‌متر از دور موتور هزار و800 دور بر دقيقه توليد مي‌كند كه در مقايسه با خودروهاي رقيب ايده‌آل به نظر مي‌رسد.
با توجه به وزن خالص ۱۴۳۵ كيلوگرم براي هايما اس5، مي‌توان تصور كرد اين خودرو در زماني حدود ۱۲ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برسد.
هايما اس5 خودرويي دوستدار محيط زيست به شمار مي‌رود. ميانگين مصرف سوخت تركيبي اين خودرو با گيربكس متغير پيوسته (CVT)، هشت ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر پيمايش است و توان رسيدن به سرعت ۱۷۰ كيلومتر بر ساعت را دارد.
در نماي جانبي، خطوط ساده‌اي به چشم مي‌آيند كه از چراغ‌هاي عقب تا درها كشيده شده‌ و سپس با چرخشي معكوس به سمت گلگيرهاي عقب امتداد يافته است. اين سبك طراحي به زيبايي نماي جانبي خودرو افزوده و حالتي اسپرت به آن بخشيده است. همچنين نماي عقب هايما اس5 نيز زيبا و عامه‌پسند طراحي شده است.
كراس‌اور جديد هايما، داراي ۶ ايربگ است و پنج ستاره ايمني را از بنياد تست تصادفات اين كشور كسب كرده است.
دوربين ۳۶۰ درجه با امكان رويت نقاط كور، ترمز ضد قفلABS، سيستم توزيع متعادل نيروي ترمزEBD، سيستم كنترل پايداري الكترونيكيESP، سيستم كمكي حركت در سربالايي، سيستم كنترل كشش، قطع خودكار سوخت هنگام تصادف و باز شدن خودكار قفل درها، امكان خروج از صندوق‌عقب در مواقع اضطراري، ديگر امكانات هايما اس5 توربو هستند كه بر سطح ايمني اين خودرو افزوده است.
هايما اس5 با مشخصات فني و ظاهري و تجهيزات مدرني كه در اختيار دارد، رانندگي مطلوب و ايمني را براي راننده فراهم مي‌كند.
اين خودرو با دارا بودن طراحي مدرن، زيبايي، ايمني و تجهيزات روز دنيا مي‌تواند به عنوان محصولي متفاوت مورد توجه مشتريان قرار گيرد.
ازجمله امتيازات ظاهري اين خودرو مي‌توان به طراحي كنسول آن اشاره كرد. طراحي كنسول وسط به گونه‌اي است كه فضاي بيشتري را براي پاها در صندلي جلو فراهم مي‌كند و همچنين صندلي‌هاي برقي و چرمي هايما اس5 رانندگي را دلچسب‌تر مي‌كند.
هايما اس5 در مقايسه با رقبا، داراي ضريب درگ (نيروي وارد بر يك جسم در حال حركت) پايين‌تري است كه موجب صرفه جويي در هزينه‌هاي بنزين و ثبات بيشتر در رانندگي مي‌شود.
آپشن‌هاي هايما اس5 توربو، شامل آينه‌هاي تاشونده برقي با گرم‌كن داخلي و داراي چراغ راهنما روي آينه‌هاي جانبي، صندلي برقي راننده با تنظيمات ۶ جهت، صندلي برقي شاگرد با امكان تغيير در چهار جهت، صندلي‌هاي چرمي، فرمان هيدروليك، سان‌روف برقي دوحالته سيستم تهويه اتوماتيك با نمايش دماي داخل و خارج، غربيلك فرمان چرم، صندلي عقب جمع‌شونده، دكمه روشن و خاموش و ورود بدون كليد، نمايشگر ۵ اينچ داراي ناوبري ماهواره همراه با امكان اتصال تلفن همراه از طريق بلوتوث و USB هستند.
هايما اس5 داراي استايل و ظاهري جوان پسند و به روز است. خطوط و زواياي تند آن با روند طراحي خودروهاي شاسي بلند در ايتاليا همخواني دارد. ظاهر اين خودرو نمايانگر زيبايي، هيجان، شور و آزادي است.
جلو پنجره محصول جديد هايما با الهام از كوسه ببري و ظاهري خشن و تهاجمي طراحي شده است. آنتن آن با طرح باله كوسه ظاهري هيجان انگيزتري در خودرو ايجاد كرده است.
از ديگر ويژگي‌هاي ظاهري هايما اس5 مي‌توان به نماي داخلي آن اشاره كرد. غربيلك فرمان هايما اس5 با دكمه‌هاي كنترلي با تزئينات داخلي زيبا و ظريف با قطعات كرومي، كنسول مياني با طرح پرواز پرنده راحتي و فضاي پاي بيشتري را براي سرنشينان جلو فراهم كرده است.
طراحي پنل وسط با الهام از طرح و رنگ پيانو، تودوزي اسپرت و دورنگ صندلي‌ها بر جذابيت و زيبايي داخلي اين خودرو افزوده است.
از ديگر امكانات و تجهيزات هايما اس5 كه رانندگي راحت و ايمني را فراهم كرده مي‌توان به صندلي راننده 6 حركته برقي، سان روف برقي دوحالته، سيستم تهويه اتوماتيك با نمايش دماي داخل و خارج، جاي پاي وسيع در كنار پدال‌ها، غربيلك فرمان چرم كه متناسب با بدن انسان طراحي شده اشاره كرد. عمر طولاني قطعات داخل خودرو و كيفيت مناسب آن از ويژگي‌هاي ديگري است كه هايمااس5 را در ميان رقيبان سرآمد كرده است.
كم‌صدايي داخل خودرو در سرعت‌هاي بالا و مصرف پايين بنزين به دليل استفاده از مواد عايق، قطعات بي‌صدا و كم‌وزن نيز از ديگر مشخصاتي است كه موجب تمايز اين محصول در ميان رقيبانش شده است.
هوشمندي و در دسترس بودن امكانات نيز از ويژگي‌هاي مهم هايمااس5 است. از جمله اين موارد مي‌توان ورود بدون كليد و دكمه خاموش و روشن خودرو اشاره كرد. همچنين با فعال شدن دكمه امكان نمايش تصاوير به صورت پانوراميك و عريض فراهم مي‌شود. تنظيم‌كننده صدا با سرعت، بلوتوث، USB و سيستم ناوبري ماهواره‌اي، نمايشگر باد لاستيك، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درها و كمربندها از ديگر امكانات هوشمند اين خودرو است.
پيش‌بيني مي‌شود، هايما اس5 بتواند با قيمت زير 80 ميليون تومان و امكانات روز و مدرن خود، بخش مناسبي از بازار خودروهاي كراس اوور را از آن خود كند.
گفتني است، خودروهاي شاسي بلند ايران‌خودرو به صورت انحصاري در سايت خراسان به توليد مي‌رسد. تحقق بخشي از تعهدات ايران‌خودرو در حوزه مسووليت‌هاي اجتماعي و اشتغالزايي از دستاوردهاي ايجاد خطوط توليد در سايت‌هاي استاني ايران‌خودرو به حساب مي‌آيد كه راه‌اندازي خط توليد هايما اس5 در سايت خراسان از جمله آن است كه مانع از مهاجرت نيروي كار به سمت شهرها شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون