• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3932 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

سرخط خبرها

   محمود واعظي، وزير پيشين ارتباطات و فناوري اطلاعات
محمود واعظي در صفحه اينستاگرام خود با اشاره به اعتراض كاربران به تعرفه‌هاي جديد اينترنت ثابت، از توقف اجراي پيشنهاد مطرح شده خبر داده و گفته بود: با توجه به اينكه پيشنهاد مطرح شده در خصوص تعرفه‌هاي اينترنت ثابت مبتني بر اتصال، مورد استقبال كاربران قرار نگرفته و اين مصوبه هنوز مراحل اداري و ابلاغ را طي نكرده و اجرايي هم نشده است، قرار شد اجراي آن متوقف و دستور دادم كميته بررسي تعرفه‌ها مجددا پيشنهادي با رعايت منافع و مصالح كاربران تهيه و ارايه كند.
پيش از آن هم محمد جواد آذري جهرمي در مقام مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت در صفحه اينستاگرامش اعلام كرده بود كه با توجه به اعتراضات و اينكه اطلاع دارم تمام تلاش صورت گرفته براي مصوبه جديد، رضايت مردم بوده است، با ارسال نامه‌اي از دكتر واعظي خواستم مصوبه جديد تعرفه تا بررسي بيشتر متوقف شود. اميدوارم موافقت كنند.

 سازمان هواپيمايي
با وجود آنكه با همكاري شركت‌هاي ايراني براي سفرهاي اربعين امسال نيز نرخ مصوبي مانند سال‌هاي گذشته تعيين كرده، اما به نظر مي‌رسد حضور ايرلاين‌هاي خارجي در اين بازار براي‌شان سودي قابل توجه خواهد داشت. به گزارش ايسنا، طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته هزينه بليت رفت و برگشت در مسير تهران به نجف و بغداد براي هر نفر يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و بين مشهد و نجف و بغداد يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. به گزارش ايسنا، بليت‌هاي يك نفره از مبدا تهران نيز به دو شهر اصلي عراق نرخي ۶۰۰ هزار توماني خواهد داشت. با وجود آنكه سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرده حدفاصل ۱۳ تا ۲۲ آبان‌ماه كه به ايام برگزاري اربعين مربوط مي‌شود هيچ شركتي اجازه فروش قيمت بالاتر از نرخ‌هاي مصوب را نخواهد داشت اما حضور شركت‌هاي خارجي در اين فضا براي‌شان امكانات قابل توجهي به وجود آورده است.

رييس اتاق بازرگاني تهران
مسعود خوانساري از تشكيل كميته بررسي بودجه ۱۳۹۷ در اتاق بازرگاني تهران خبر داد و گفت: باتوجه به اينكه تك‌نرخي كردن دلار در ثبات اقتصادي موثر است، انتظار مي‌رود به جاي اينكه تصميمات و هيجانات، نرخ دلار را بالا و پايين كند، دولت تكليف را با تك‌نرخي كردن مشخص كند. بنا به گزارش اتاق بازرگاني، مسعود خوانساري در مورد حرف‌هاي اخير ترامپ اظهار كرد: آنچه در صحبت‌هاي ترامپ مشاهده مي‌شد، بيشتر توهين بود و موضوع برجام را به كنگره واگذار كرد. اما در عين حال برجام فرصتي در اقتصاد ايران مهيا كرد كه مديران اقتصادي امكان توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي را فراهم آورند و در عين حال، با ابلاغ سياست‌هاي مقاممعظم رهبري در حوزه اقتصاد مقاومتي، بحث برون‌نگري و درون زايي به عنوان مهم‌ترين هدف در اقتصاد مقاومتي مطرح شد.

برات قنبري، قائم مقام شركت مخابرات
با اشاره به جايگاه حوزه فناوري اطلاعات در برنامه ششم اظهار كرد: ICT در اين برنامه ديگر پيوست امنيتي ندارد، بلكه اتفاقا خودش عامل ايجاد امنيت است، همچنين در برنامه ششم نبايد مشكلي براي ارايه خدمات به لحاظ زيرساختي داشته باشيم. وي با شركت در كارگاهي تخصصي با موضوع افزايش 5/2 برابري بازار ICT در برنامه ششم به ايسنا اظهار كرد: در اين برنامه بحث اقتصاد را هم خواهيم داشت. همچنين بايد يك شبكه پوششي قدرتمند را داشته باشيم تا نوسازي و گذر به شبكه‌هاي جديد اتفاق بيفتد.

رييس كميسيون قير اتحاديه صادركنندگان نفت،گاز و پتروشيمي
وحيد شيخي گفت: قير تهاتري و ترانزيت قير از كشور عراق به اسم قير ايران صورت مي‌گيرد كه با توجه به پايين بودن كيفيت قير عراق از ايران، اين موضوع به نام قير ايران آسيب وارد مي‌كند.  وحيد شيخي، با بيان اينكه ۷۵ شركت بزرگ قير عضو اين اتحاديه هستند، در مورد مشكلات اين كميسيون توضيح داد: يكي از مشكلات كميسيون قير اتحاديه صادركنندگان، قير تهاتري و ترانزيت قير از كشور عراق به اسم قير ايران است. اين موضوع به نام قير ايران آسيب وارد مي‌كند زيرا كيفيت قير عراق بسيار پايين‌تر از قير ايران است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون