• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

همه كانديداهاي اعزام به فضا

شهرام شهيدي


در بازديد حسن روحاني از نمايشگاه آخرين دستاوردهاي عظيم فناوري فضايي كشور كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اعلام شد قرار است فضاپيماي حامل فضانورد ايراني سال آينده به فضا پرتاب شود. معمولا براي انجام هركار مهمي در جهان از افراد معروف و مشهور استفاده مي‌كنند. گفتيم در تاريكخانه ببينيم اگر در ايران هم بخواهند از آدم‌هاي مشهور استفاده كنند چه كساني بيشترين راي را مي‌آورند:
-‌ محمود احمدي‌نژاد: بي‌شك خيلي‌ها خواستار اعزام او به فضا خواهند بود چون در صورتي كه او به فضا اعزام شود و درگير امور فضايي شود ممكن است هم فكر بازگشت به منصب به سرش نيفتد، هم به جاي مديريت جهان، روياي مديريت فضا به سرش بزند. تازه ممكن است رحيم مشايي را هم با خودش ببرد.
-‌  بيب: البته اين بيب با بيب ناشي از صداي بوق توماني هفت صنار فرق دارد. اين بيب يك آقايي است كه ما در تاريكخانه نمي‌توانيم اسمش را ببريم. ايشان از سوي خيلي‌ها كانديداي اول اعزام به فضاست چون وقتي برود فضا ديگر اينجا نيست و همين كه اينجا نباشد خودش خيلي است. البته قبلا به ايشان اجازه ندادن تا همين آفريقاي جنوبي خودمان برود و سر مزار نلسون‌ماندلا حاضر شود حالا اينكه مي‌گذارند برود فضا خودش بحثي است.
-‌ حميد درخشان: آرزوي قلبي بسياري از پرسپوليسي‌ها اين است كه ايشان را بفرستند فضا و لااقل تا بازگشتش از فضا بي‌خيال پرسپوليس شود. مي‌گويند قرار شده به محض اينكه او به فضا اعزام شد اسم تيم را عوض كنند تا وقتي برگشت دچار پديده چال اسكندرون شود و نتواند تيمش را تشخيص دهد و دوباره مربي‌اش شود.
-‌ محمد مايلي‌كهن: او هم براي اعزام هواداران پر شوري دارد. حسنش اين است كه وقتي برگردد خيالت راحت است با دست پر مي‌آيد و كلي مطلب از خاطرات فضانوردي‌اش مي‌نويسد. چهار روز رفت زندان مي‌خواست كتاب بنويسد يعني برود فضا كتاب خاطرات نمي‌نويسد؟
-‌ دكتر ظريف: او خودش خيلي راغب است برود فضا. مي‌گويد من از دست اين منتقدان بايد سر به بيابان بگذارم. خب فضا كه خيلي بهتر از بيابان است. نيست؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون