• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

خبر

لايحه حقوق شهروندي با جداول پيشنهادي مردمي نزد رييس‌جمهور

معاون حقوقي رييس‌جمهور با اشاره به لايحه حقوق شهروندي، اظهار كرد: تاكنون حدود 2000 ايميل و 200 مقاله علمي و پژوهشي در مورد حقوق شهروندي به معاونت حقوقي رييس‌جمهور رسيده است. به گزارش ايسنا، الهام امين‌زاده با اشاره به اتمام روند بررسي لايحه حقوق شهروندي در معاونت حقوقي رياست‌جمهوري، خاطرنشان كرد: ما در معاونت حقوقي رياست‌جمهوري اصلاحات مورد نظر را اعمال كرديم و همچنين تمام پيشنهادات دريافتي را در قالب يك جدول به رييس‌جمهور ارايه كرديم.
وي با بيان اينكه حدود 2000 ايميل و 200 مقاله علمي و پژوهشي درباره حقوق شهروندي در معاونت حقوقي رياست‌جمهوري دريافت كرده‌ايم، اظهار كرد: پيشنهادات دريافتي اعمال شده و جداول پيشنهادي مردم به صورت موضوع‌بندي همراه با اصلاحات، خدمت آقاي رييس‌جمهور تقديم شده است تا ايشان پس از بررسي در مورد تصويب لايحه حقوق شهروندي تصميم‌گيري كند.
گفتني است لايحه حقوق شهروندي از آذرماه سال گذشته تقديم رييس جمهور شده است اما هنوز سرنوشت نهايي آن مشخص نيست كه قرار است به صورت لايحه به مجلس شوراي اسلامي  تحويل داده شود يا آنكه تنها به عنوان يك منشور اخلاقي مورد توجه دولتمردان قرار بگيرد.

 

سردار جزايري:
 هيچ اختلاف و بدبيني ميان اقوام ايراني وجود ندارد

فرمانده قرارگاه جنگ نرم گفت: اقوام و مذاهب مختلف ايراني با اتحاد و اتفاق حول محور نظام و رهبري به اعتلاي كشور مي‌انديشند.
به گزارش مهر، سردار سيدمسعود جزايري ،معاون ستادكل نيروهاي مسلح و فرمانده قرارگاه جنگ نرم در واكنش به برخي اظهارنظرهاي غيرواقعي و نسنجيده پيرامون وضعيت اقوام و اقليت‌ها در كشور گفت: اقوام و مذاهب مختلف ايراني با اتحاد و اتفاق حول محور نظام و رهبري به اعتلاي كشور و ارزش‌هاي ديني، ملي و انقلابي مي‌انديشند و در اين راه حماسه آفرين بوده‌اند.
 وي افزود: اينكه برخي اشخاص در تلاش براي تصويرسازي غلط از وضعيت و مطالبات اقوام و اقليت‌هاي مذهبي در كشور باشند اقدامي ناپسند است و زمينه‌هاي رضايت دشمنان ايران عزيز را فراهم مي‌آورند.
سردار جزايري با بيان اينكه بين اقوام ايراني هيچ‌گونه بدبيني و اختلافي وجود ندارد، تصريح كرد: اقوام و طوايف ايراني با هر نوع آيين و فرهنگي دژ مستحكم و پشتوانه اصلي نظام به شمار مي‌روند و همواره آزادانه و مصمم در راه عزت و سربلندي كشور همت كرده و با برخورداري از حقوق شهروندي برابر، براي حضور و نقش‌آفريني در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، سياسي، امنيتي، دفاعي و اجتماعي نيز با هيچ مانعي روبه‌رو نبوده‌اند.
فرمانده قرارگاه جنگ نرم افزود: اقوام، طوايف و اقليت‌هاي مذهبي در طول 36 سال اخير نشان داده‌اند كه نسبت به توطئه‌هاي ضدانقلاب و دشمنان ايران اسلامي هوشيار و آگاه هستند و در مواقع خطر و تهديد از جمله آنچه در دوران جنگ تحميلي پيش آمد، سلحشورانه به دفاع از مصالح و منافع ملي پرداخته‌اند.
وي در پايان تاكيد كرد: بهتر است آقايان با پرهيز از سطحي‌نگري، انرژي خود را معطوف به راهبرد تقويت وحدت بين اقوام و مذاهب و خدمت صادقانه به مردم و نيز ايفاي مسوليت‌هاي خطير قانوني خود سازند و از ارايه تحليل‌ها و تصويرهاي غيرواقعي و گمانه‌هاي شخصي و اختلاف برانگيز پرهيز كنند و گفتمان رهبري را در اين راستا نصب‌العين خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون