• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

در دو عمليات جداگانه پليس در 48 ساعت رخ داد

كشف بيش از 5/1 تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان

در دو عمليات جداگانه ماموران نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان بيش از 5/1 تن انواع مواد مخدر در شهرستان‌هاي سراوان و ايرانشهر كشف شد.
سردار حسين رحيمي، فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان با اعلام اين خبر گفت: از روز دوشنبه هفته جاري، ماموران نيروي انتظامي استان با انجام اقدامات اطلاعاتي، از قصد تعدادي از قاچاقچيان مسلح براي وارد كردن مقادير قابل توجهي مواد مخدر به كشور مطلع شدند و به سرعت عمليات شناسايي مسيرهاي عبوري آنها را در دستور كار قرار دادند.
بررسي‌هاي اطلاعاتي پليس نشان مي‌داد كه قاچاقچيان مسلح به انواع سلاح گرم هستند و قصد دارند محموله سنگين مواد مخدري، حاوي ترياك و مرفين را با استفاده از چهارپايان به مناطق كوهستاني و صعب العبور «دهانه درا» در سراوان منتقل و پس از مدتي آن را در سراسر كشور پخش كنند.
به گفته سردار رحيمي، با مشخص شدن مسير عبوري سوداگران مرگ، به سرعت تيمي ويژه از ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر سيستان و بلوچستان كنترل سه نقطه از مسيرهاي عبوري قاچاقچيان را به‌طور گسترده تحت نظر قرار داد. سرانجام در حالي كه ماموران در كمين سوداگران مرگ بودند، قاچاقچيان به «دهانه درا» در سراوان رسيدند و به اين ترتيب، عمليات پليس براي زمينگير كردن آنها آغاز شد.
سردار رحيمي با اشاره به درگيري مسلحانه شديد و يك ساعته ماموران با قاچاقچيان، از فرار آنها در تاريكي شب خبر داد و گفت: در جريان اين درگيري، دو طرف به تبادل آتش سنگين پرداختند كه سرانجام قاچاقچيان پا به فرار گذاشته و محموله سنگين 839 كيلو ترياك و 16 كيلو  مرفين در اختيار پليس قرار گرفت.
 اين در حالي است كه همزمان در نقطه ديگري از استان سيستان و بلوچستان نيز مقادير قابل توجه ديگري مواد مخدر كشف شده است. سردار رحيمي با اشاره به كشف 720 كيلوگرم ترياك در عمليات ديگر پليس در ايرانشهر گفت: در دو روز گذشته، ماموران انتظامي ايرانشهر نيز موفق شدند پس از شناسايي محل نگهداري مواد مخدر در يكي از محله‌هاي اين شهر، با هماهنگي مراجع قضايي به آنجا يورش برده و علاوه بر كشف 720 كيلوگرم ترياك، يك قاچاقچي و يك قبضه سلاح غيرمجاز نيز كشف كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون