• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

خبر كوتاه

كاهش شش درصدي تلفات حوادث ترافيكي در 10 ماه نخست سال جاري

رييس پليس راهور كشور مي‌گويد در 10 ماه نخست سال جاري، آمار تلفات تصادفات در جاده‌هاي كشور شش درصد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كاهش
 داشته است.
سردار اسكندر مومني تعداد كشته‌شدگان ناشي از حوادث رانندگي را در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۴ هزار و ۵۲۱ اعلام كرد كه اين تعداد در مقايسه با سال گذشته كاهش 1000 نفري را نشان
 مي‌دهد.
اين مقام ارشد انتظامي «توجه بيشتر مردم به قوانين راهنمايي و رانندگي» و «نقش رسانه‌ها» را در كاهش شش درصدي اين آمار تاثيرگذار دانست و گفت: كاهش تعداد تلفات در حالي است كه بيش از يك ميليون و ۵۰۰ هزار نفر راننده جديد به چرخه حمل و نقل اضافه شده است. اين در حالي است كه در سال جاري يك ميليون خودروي جديد و ۵۰۰ هزار موتوسيكلت به چرخه حمل و نقل كشور اضافه شده است.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد تعداد فوتي‌ها در ۱۰ استان افزايش و در ۲۰ استان نيز كاهش داشته و استان‌هاي ايلام، فارس، خراسان رضوي و آذربايجان شرقي در صدر تعداد كشته‌شدگان بر اثر سوانح رانندگي در كشور قرار دارند. آمارهاي سازمان‌هاي رسمي كشور نشان مي‌دهد كه هم‌اكنون به ازاي هر ۱۰ هزار وسيله نقليه 5/6 نفر كشته مي‌شوند.

 

دستگيري قاچاقچيان شيشه در بزرگراه چمران

چهار نفر از قاچاقچيان شيشه در درگيري مسلحانه با ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ زمينگير شدند.
سرهنگ محمد بخشنده، رييس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، دستگيري اين افراد را در قالب طرح «پاكسازي نقاط آلوده و دستگيري خرده فروشان مواد مخدر در تهران» دانست و در شرح جزييات آن به ايسنا گفت: اواسط بهمن‌ماه امسال تيم عملياتي مشترك پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ و ماموران پايگاه دوم اين پليس در عملياتي مشترك با مسوولان شعب مبارزه با موادمخدر سركلانتري دوم، پاكسازي نقاط آلوده و دستگيري خرده فروشان موادمخدر در محدوده بزرگراه چمران را در دستور كار قرار دادند.
وي با بيان اينكه ماموران به موقعيت بزرگراه چمران ورودي ملاصدرا اعزام شده و عمليات خود را آغاز كردند، ادامه داد: قاچاقچيان و خرده‌فروشان پس از اطلاع از حضور ماموران در محل، اقدام به فرار كردند كه ماموران انتظامي نيز براي دستگيري آنها، با رعايت قوانين به‌كارگيري سلاح، 13 تيرهوايي شليك كردند.
سرهنگ بخشنده با اشاره به دستگيري چهار قاچاقچي مواد مخدر در اين عمليات از كشف مقادير قابل توجهي شيشه در اين ماموريت خبر داد و گفت: در بازرسي از مخفيگاه قاچاقچيان حجم سنگيني مواد مخدر از نوع شيشه كشف شد كه متهمان قصد داشتند با پخش آن در سراسر شهر تهران  نقشه را در توزيع محموله عملي كنند كه با اقدام به موقع ماموران در انجام نقشه خود ناكام ماندند. متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون