• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

اعلام علت سقوط هواپيماي ايرآسيا تا ماه مرداد

ايرنا| مقامات اندونزي اعلام كرده‌اند كه گزارش نهايي درباره علت سقوط هواپيماي ايرآسيا را در دي ماه سال جاري كه به كشته شدن هر 162 سرنشين آن انجاميد مرداد ماه امسال منتشر مي‌كنند.
هواپيماي خطوط هوايي «اير آسيا» هفتم دي ماه امسال پس از حركت از شهر «سورابايا» به مقصد سنگاپور با 162 سرنشين در آب‌هاي
 درياي جاوا سقوط كرد.
تاكنون جسد 70 نفر از قربانيان اين هواپيما پيدا شده است و احتمال دارد بقيه اجساد در بدنه هواپيما جامانده باشند، چرا كه تيم عمليات امداد و نجات اندونزي با وجود گذشت نزديك به يك ماه از پيداشدن لاشه هواپيماي ايرباس A320-200 خطوط هوايي «ايرآسيا»، تاكنون موفق به خروج آن از درياي جاوا نشده است. گزارش رسانه‌هاي ملي و منطقه‌اي حاكي است كه شرايط بد آب و هوايي در آب‌هاي درياي جاوا براي بار ديگر تيم اندونزيايي را در بيرون آوردن هواپيماي خط هوايي «ايرآسيا»  ناكام  گذاشته  است.
از روزهاي گذشته تيم نجات با استفاده از كيسه‌هاي شناور در تلاش هستند با بيرون كشيدن لاشه اين هواپيما از عمق آب‌هاي درياي جاوا، فرآيند جست‌وجو براي پيدا كردن اجساد باقي مانده را تسهيل كنند. گروه نجات اندونزيايي در تلاش هستند با شناور كردن لاشه هواپيما امكان جست‌وجو را فراهم كنند، اما بدي شرايط آب و هوايي تاكنون امكان شناور شدن لاشه هواپيما را ممكن نكرده است.
مقامــات رســمي عمليــات جست‌وجو اعلام كردند در حالي كه لاشه هواپيما تا حدودي به سطح آب رسيده بود، يكي از اجساد روي آب آمد و باز هم بر اثر پاره شدن زنجيرها و طناب‌ها، اين هواپيما بارديگر در اعماق دريا فرو رفت. براساس اين گزارش كميته ملي امنيت حمل و نقل قرار است پس از انجام اين تحقيقات مستقل از خط هواپيمايي ايرآسيا و شركت توليد‌كننده اين هواپيما، با هماهنگي وزير، گزارش نهايي را به سمع و نظر رييس‌جمهوري اندونزي رسانده و سپس آن را در رسانه‌هاي همگاني
 اطلاع‌رساني عمومي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون