• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3185 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن

مرد پرنده‌اي

شرح: همين امروز و در ساعت شش بعدازظهر، يكي از مهم‌ترين فيلم‌هاي سينمايي سال كه از حالا يكي از شانس‌هاي مهم بهترين فيلم اسكار است، در سينما كوروش اكران مي‌شود. فيلم«مرد پرنده‌اي»، تازه‌ترين ساخته ايناريتو است كه در آن مايكل كيتون، نقش كمديني را بازي مي‌كند كه سال‌هاست از صحنه دور بوده و حالا مي‌خواهد با اجرايي در برادوي به صحنه بازگردد. اين فيلم نامزد 9 جايزه اسكار شده و گمانه‌زني‌ها مي‌گويد، احتمال گرفتن مجسمه‌هاي اسكار و بهترين فيلم سال شدنش زياد است. براي تمام اينهاست كه پيشنهاد مي‌كنيم، پنجشنه عصر به سينما كوروش برويد و در ساعت شش بعدازظهر اين فيلم   را تماشا كنيد.

تجربه

شرح: گلي ترقي، نويسنده پيشكسوت عكس جلد شماره سي و چهارم مجله تجربه است. انتشار رمان «اتفاق» تازه‌ترين اثر ترقي، بهانه گفت‌وگويي با اين نويسنده در مجله تجربه است. او در اين مصاحبه مي‌گويد «گذشته را تقديس نمي‌كنم». برخلاف تجربه‌هاي قبل در اين شماره از بخش سينمايي آن خبري نيست و اما صفحه‌هاي زيادي از آن به موسيقي اختصاص دارد و با شهرام ناظري و جواد يساري مصاحبه‌ شده است. شهرام ناظري مي‌گويد، از شرايط اين روزهاي موسيقي اصلا راضي نيست. از بخش‌هاي خواندني تجربه، بخش جنگ است؛ در شماره سي‌وچهار هم شعر‌ها و داستان‌هاي متعددي عرضه شده است.

دور دنيا در هشتاد روز

شرح: خيلي از دهه شصتي‌ها، كارتون «دور دنيا در هشتاد روز» را به خوبي به ياد دارند. اين كارتون بر اساس رماني به همين نام ساخته شده است. بعد از سال‌ها نشر كتاب پارسه ترجمه‌ ديگري از اين داستان جذاب و خواندني منتشر كرده است. اين كتاب به قلم آرمين هدايتي ترجمه شده و نويسنده آن ژول ورن است. فيلاس فوگ، مردي پولدار وتنها است كه در لندن زندگي مي‌كند. خيلي وقت‌شناس است، تنهايي غذا مي‌خورد، ساعت كوتاهي را عصر‌ها بيرون خانه‌اش مي‌گذراند. غير از باشگاه بيليارد جاي ديگري نمي‌رود، در همان باشگاه با رفقايش شرط مي‌بندد دور دنيا را در هشتاد روز بگردد.

هفته  فرهنگي هرمز

شرح: جزيزه هرمز يكي از زيباترين جزاير ايراني است كه اين روزها يك هفته فرهنگي با برنامه‌هاي جذاب و دوست‌داشتني در آن برگزار مي‌شود. برنامه‌هايي مثل رونمايي از بزرگ‌ترين فرش خاكي جهان، اجراي شمشيربازي (رقص با شمشير و موسيقي زنده) توسط هنرمندان جزيره لارك و نيز موسيقي لوطي (موسيقي شادماني) و چنگي (نوعي قيچك) از هنرمندان مينابي، هنرمندان بومي جنوب از قبيل خالو قنبر و خليفه غلام مارگيري. نمايش فيلم و ويديوآرت هم از برنامه‌هاي ديگر اين هفته است كه جزيره هرمز را حسابي شلوغ و پر از برنامه‌هاي ويژه كرده تا پيشنهاد خوبي باشد براي سفر و همراهي با برنامه‌هاي فرهنگي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون