• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3962 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

گفت‌وگوي «اعتماد» با شهرزاد مظفر، سرمربي تيم‌ملي فوتسال زنان

مسوولان از حضور بانوان در سالن پشيمان نيستند

ساناز سليمان‌آبادي

ديدار دوستانه تيم ملي فوتسال بانوان ايران و ايتاليا با حواشي خاصي در سالن پيامبراعظم شهرك غرب برگزار شد در ديدار بازي نخست، خبرنگاران با محدوديت‌هاي خاصي وارد سالن شدند و در ادامه هم محدوديت‌هايي براي تماشاگران ايجاد شده بود. اينكه فدراسيون فوتبال ايران تدارك برگزاري چنين بازي دوستا‌نه‌اي را مي‌بيند نكته بسيار خوب و حايز اهميت است اما به راستي ايجاد محدوديت‌هاي عجيب براي اين ديدار ضروري بود؟ ملي‌پوشان فوتسال بانوان ايران در نخستين ديدار برابر ايتاليا با نتيجه سه بر يك به پيروزي رسيدند و در دومين ديدار نيز دو بر يك حريف ايتاليايي را شكست دادند. مطمئنا تماشاي اين بازي از سوي فوتبالدوستان ايراني به‌خصوص بانوان، كمك زيادي به پيشرفت فوتسال بانوان مي‌كند چرا كه هرچه نمايش فوتساليست‌هاي بانوان ايراني مورد نمايش قرار گيرد باعث ايجاد انگيزه خواهد شد. اما حالا كه در خانه فوتساليست‌هاي ايراني توانستند برابر حريف پرقدرت ايتاليايي نمايش زيبايي ارائه كنند، به راستي الزامي براي ايجاد محدوديت وجود داشت؟ حال براي بررسي بيشتر اين بازي و همين‌طور حواشي آن با شهرزاد مظفر هم‌كلام شديم تا از زبان سرمربي تيم ملي فوتسال بانوان، حواشي ديدار دوستانه برابر ايتاليا را بيشتر بررسي كنيم.

 

بازي با ايتاليا اتفاقي تاريخي براي فوتسال زنان بود. نه به‌دليل حضور يكي از تيم‌هاي خوب دنيا در ايران بلكه حضور بانوان ايراني در سالن و تشويق يك‌صداي آنها بدون حاشيه. بازي مقابل زنان ايران چطور بود؟

پررنگ‌ترين اتفاقي كه مي‌توان در بازي ايران برابر ايتاليا ديد، بحث حضور تماشاگران بود. اينكه يك آشتي ميان تماشاگران و فوتسال بانوان ايجاد شد براي ما بسيار با ارزش بود چراكه روزي به‌يادماندني در خاطرمان خواهم بود. البته در ساعات پاياني مشخص نبود تماشاگران مي‌توانند وارد سالن شوند اما اين اتفاق رخ داد همه ديدند كه هيچ اتفاق حاشيه‌اي هم رخ نداد و در طول بازي چيزي جز حمايت و تشويق و فضاي مثبت در بين تماشاگران نديدم. اين براي نخستين بار بود كه تيم ملي فوتسال بانوان اين امكان را داشت كه بازي خود را به تماشاگران خود عرضه كند كه اين بسيار با ارزش بود. هم ما، هم تماشاگران پاسخ درستي به اين كار و اجازه حضور بانوان به سالن را داديم. در بازي دوم هم نمايندگان مجلس حضور داشتند و هم خانم ابتكار آمده بودند و خودشان از نزديك ديدند كه اين فضا چقدر مثبت و خوب است. من اميدوارم در بهمن‌ماه هم كه روسيه به ايران مي‌آيد بازهم اين اتفاق رخ دهد و بانوان ايراني اجازه حضور در ورزشگاه را داشته باشند.

تبليغات كمي هم براي حضور تماشاگران شده بود. اين موضوع چقدر در تعداد كم تماشاگران تاثير داشت؟

اگر تبليغات خوبي انجام مي‌شد مطمئن باشيد ظرفيت سالن پر مي‌شد. كساني هم كه آمدند از طريق فضاي مجازي متوجه زمان و مكان بازي شدند. فكر مي‌كنم مسوولان ما هم از اينكه اجازه دادند تماشاگران وارد سالن شوند، پشيمان نيستند.

خانم ابتكار هم وارد سالن شدند درحالي كه با وجود ممنوعيت تصويربرداري، تصاوير زنده از صفحه شخصي ايشان پخش مي‌شد. خانم كرامتي و همين‌طور خانم سلحشور از مهمانان ويژه بودند.

خانم سلحشور متني را منتشر كرده بودند كه درددل خانم‌هاي ورزشكار بود. شما نمي‌دانيد چقدر براي يك قهرمان سخت است كه همه عمرش را براي كاري صرف كند اما آن كار ديده نشود. از نظر ما ورزش و محيط رقابت بي‌معني و بي‌مفهوم است. اگر برابر ايتاليا در سالن خالي بازي مي‌كرديم چه شور و هيجاني داشت؟ براي صندلي‌هاي خالي بازي مي‌كرديم؟ باور كنيد بعداز سال‌ها خستگي از تن‌مان بيرون رفت. گويي بعد از سال‌ها اتفاقي كه منتظرش بوديم، رخ داد. من از خانم ابتكار هم تشكر مي‌كنم كه به سالن آمدند و حمايت كردند. اما درباره فيلمي كه ايشان پخش كردند هم بايد بگويم هم ما، هم بازيكنان ايران و هم تماشاگران با حجاب كامل بودند و فكر نمي‌كنم پخش اين فيلم مشكل خاصي داشته باشد. درباره خانم كرامتي هم بايد بگويم ايشان براي ما سنگ تمام گذاشتند. شب قبل از بازي هم رفتيم فيلم صفر تا سكو را ديديم تا به نوعي يك انگيزه خوب به ملي‌پوشان خودمان بدهيم كه اين موضوع هم در عملكرد بازيكنان ما بي‌تاثير نبود.

در اين ديدار شايد خيلي‌ها شمارا براي نخستين بار كنار زمين فوتسال مي‌ديدند. در كنار زمين هيجان خاصي هم داشتيد كه مورد توجه تماشاگران حاضر قرار گرفته بود.

حقيقتش اين است كه مربيگري فوتسال هيجان خاصي دارد و از طرفي من دوست نداشتم تماشاگران حاضر با ناراحتي از نتيجه سالن را ترك كنند. در فوتسال ممكن است هر لحظه اتفاقي رخ بدهد كه جبران كردنش سخت باشد در اين شرايط بايد به خود مسلط باشيد و بتوانيد تعويض‌هاي درستي انجام بدهيد. من واقعا خوشحالم كه توانستيم كاري كنيم كه تماشاگران خوشحال سالن را ترك كنند. تيم ما بسيار جسور بود و تلاش كرد كه باخت يك بر صفر را به پيروزي تبديل كند.

فرشته كريمي در يك اظهار نظر جالب گفته بود به دليل اينكه بازي‌هاي ما ديده نمي‌شود، فقط زننده گل را همه مي‌شناسند.

متاسفانه همين‌گونه است. ما بازيكنان خوبي داريم كه بازي آنها و تلاش آنها ديده نمي‌شود. تيمي كه در برابر ايتاليا بازي كرد، چند بازيكن جوان و چهره جديد در تركيب خود داشت كه نه اينكه روي نيمكت بنشيند بلكه وارد زمين شدند و بازي خوبي هم به نمايش گذاشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون