• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

افزايش اختيارات نظامي پادشاه عربستان

ملك سلمان، پادشاه جديد عربستان اكنون عنوان فرمانده كل قوا را نيز از آن خود كرده است. بر اساس گزارش‌ها دولت عربستان در نشست اخير خود در كاخ يمامه، عبارت «نيروهاي مسلح» را به درخواست پادشاه اين كشور به «نيروهاي نظامي» تغيير داده و به اين ترتيب لقب سلمان بن عبدالعزيز از فرمانده عالي نيروهاي مسلح به «فرمانده كل نيروهاي نظامي عربستان» تغيير يافته است.
عبارت «نيروهاي نظامي» شامل ارتش، گارد ملي و نيروهاي امنيتي وابسته به وزارت كشور مي‌شود، اين در حالي است كه عبارت «نيروهاي مسلح» تنها شامل ارتش عربستان مي‌شد. گفته مي‌شود سلمان بن عبدالعزيز زماني كه وزير دفاع عربستان بود اين پيشنهاد را به ملك عبدالله، پادشاه پيشين داده بود اما وي آن را قبول نكرده و گفته بود اين اقدام بر قدرت وزير كشور و وزير گارد ملي تاثير مي‌گذارد.
بر اين اساس مي‌توان گفت اقدام اخير ملك سلمان از قدرت محمد بن نايف بن عبدالعزيز، وليعهد عربستان و متعب بن عبدالله بن عبدالعزيز، وزير گارد ملي خواهد كاست. اگر چه ظاهرا پادشاه عربستان قبل از تصويب ايده خود در دولت عربستان به وزراي خود اطمينان خاطر داده است كه اقدام وي بر اختيارات آنها براي اجراي هرگونه تغييرات در وزارتخانه‌هاي خود تاثير نخواهد گذاشت. با اين حال برخي ناظران بر اين باورند به نظر مي‌رسد متعب بن عبدالله از اين اقدام خشنود نباشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها