• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

خبر كوتاه

خروج هادي از صنعا

خبرگزاري فرانسه به نقل از منابع آگاه در يمن خبر داد عبد ربه منصور هادي، رييس‌جمهور مستعفي يمن، شامگاه جمعه به همراه محافظان خود مخفيانه صنعا پايتخت اين كشور را ترك كرد. هادي، پيش از آن هيچ يك از احزاب فعال در اين كشور را از قصد خود با خبر نكرده بود.

هشدار آلمان به يونان

وزراي دارايي منطقه يورو و يونان به توافق رسيدند تا كمك مالي به اين كشور را تا چهار ماه ديگر تمديد كنند. اين توافق موقتا مانع از خروج اين كشور از حوزه يورو خواهد شد. با وجود ابراز شادماني يانيس واكوفاكيس، وزير دارايي يونان از اين توافق، ولفگانگ شوبله، وزير دارايي آلمان، گفته است: شفاف مي‌گويم، اگر يونان به اين توافق پايبند نباشد، پرداخت‌ها به اين كشور قطع خواهد شد.

شيخ نمر تحت عمل

شيخ محمد نمر، فعال شيعه عربستاني و برادر آيت‌الله شيخ نمر باقرنمر، رهبر برجسته شيعيان عربستان گفت: زماني كه همراه با خانواده تحت تدابير شديد امنيتي به ملاقات برادرم در زندان حائر در رياض رفتيم، مطلع شديم كه مسوولان بيمارستان وابسته به زندان عمل جراحي روي پاي برادرم انجام داده و چهارمين گلوله‌را از بدن وي خارج كرده‌اند. گفتني است، شيخ نمر در جولاي 2012 توسط نيروهاي امنيتي عربستان بازداشت شد كه طي آن نيروهاي امنيتي عربستان چهار گلوله به پاي اين روحاني شيعه شليك كردند. عربستان در 15 اكتبر گذشته شيخ نمر را به اتهامات ساختگي به اعدام محكوم كرد كه صدور اين حكم موجي از اعتراضات از سوي شيعيان را به دنبال داشت.

درخواست بريتانيا

دولت بريتانيا اعلام كرد كه سه دختر نوجوان از اين كشور عازم تركيه شده‌اند تا به داعش در سوريه بپيوندند. خديجه سلطانه ۱۶‌ساله و شميمه بگم ۱۵‌ساله به همراه دوست ديگر خود تصميم دارند خود را به گروه تروريستي داعش برسانند.
پليس بريتانيا از كساني كه از اين دختران جوان اطلاعي دارند خواسته است با شماره تلفن ۰۸۰۰۷۸۹۳۲۱ تماس بگيرند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها