• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

خبر

حذف دوچرخه سوار دوپينگي ازسفراي المپيك

 «الكساندر وينوخورف» قهرمان سابق دوچرخه سواري قزاقستان كه پيش از اين به عنوان سفير درخواست ميزباني المپيك 2022 معرفي شده بود، با توجه به مخالفت آشكار كميسيون ارزيابي IOC از سفيري المپيك كنار رفت. دوچرخه سوار حرفه‌اي سابق قزاقستان كه قهرمان المپيك 2012 نيز شد در وب سايت آلماتي 2022 به عنوان نخستين سفير بازي‌ها معرفي شده بود. اين موضوع با توجه به تست مثبت دوپينگ اين ورزشكار در سال 2007 با واكنش منفي شديد هيات نظارتي IOC مواجه شد. وينوخوروف كه بعد از المپيك 2012 بازنشسته شده و به عنوان مدير اجرايي باشگاه معروف آستانا فعاليت مي‌كند با جنجال ديگري بعد از مثبت اعلام شدن تست دوپينگ چند بازيكن اين باشگاه از جمله دو دوچرخه سوار در ماه‌هاي اخير روبه‌رو شده است.

تعطيلي سالن وزنه‌برداري اكباتان

سالن‌هاي وزنه‌برداري تهران از امكانات نه چندان خوبي برخوردارند. با اين حال يكي، دو سالن وضعيت بهتري نسبت به بقيه دارند. يكي از آنها سالن اكباتان است كه حتي در سال 2013 نيز وزنه‌برداران المپيكي نظير بهداد سليمي، كيانوش رستمي و سعيد محمدپور مدتي در اين سالن تمرين مي‌كردند. از آنجا كه سالن اكباتان وابسته به آموزش و پرورش است، اين نهاد دولتي تصميم به تغيير كاربري سالن اكباتان گرفته و گفته مي‌شود قرار است به فضاي آموزشي تبديل شود. آموزش و پرورش با تصميمي كه گرفته اين سالن را تعطيل كرده و وزنه‌برداراني كه در آن مشغول به تمرين بودند نيز به سالن‌هاي ديگر رفته‌اند. با توجه به تصميمي كه آموزش و پرورش گرفته يكي از سالن‌هاي خوب تهران كه مختص وزنه‌برداري بوده از دست مي‌رود آن هم در شرايطي كه در استان بزرگي همچون تهران تعداد سالن‌هاي وزنه‌برداري كه از نظر امكانات وضعيت خوبي داشته باشند، كم هستند.

سرمربي روسيه: فقط ادعا داريد

گوگي كوگواشويلي سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي روسيه، درباره شكست تيم ملي كشتي فرنگي روسيه در ديدار فينال جام جهاني تهران اظهار كرد: براي اينكه قهرمان شد گاهي اوقات بايد شكست خورد چرا كه شكست مي‌تواند پلي براي رسيدن به پيروزي باشد. همين تيم آذربايجان را در گذشته 7 بر يك شكست داده بوديم اما متاسفانه كشتي گيران ما در ديدار مقابل اين تيم بسيار بد عمل كردند و به هيچ‌وجه از كار آنها راضي نيستم. سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي روسيه كه در پي باخت اين تيم مقابل آذربايجان در فينال جام جهاني تهران به‌شدت برافروخته بود به محض مواجه شدن با كشتي‌گيران روسيه در رختكن اين تيم بسيار عصباني بود و در حالي كه فرياد مي‌زد خطاب به آنها گفت: بايد از عملكردتان خجالت بكشيد كه مقابل آذربايجان به اين شكل بازنده شديد. واقعا نمي‌دانم به شما چه بگويم. حيف اين همه زحمتي كه براي شما كشيدم. فقط ادعا داريد كه بهترين‌هاي جهان هستيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها