• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3187 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۳ اسفند

اگرجام جهاني مهم نيست چرا به كشتي‌گيران التماس مي‌كرديد؟

يوسفي افشار: اين شكست حاصل بي‌تدبيري مسوولان كشتي فرنگي بود

حسن يوسفي افشار، مربي شناخته شده كشتي فرنگي و نايب‌قهرمان اسبق بازي‌هاي آسيايي بعد از شكست تيم ملي كشتي فرنگي ايران مقابل آذربايجان گفت: نحوه گارد گرفتن مدير و سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان طي يك ماه گذشته در خصوص به ميدان نرفتن ملي‌پوشان سرشناس در جام جهاني، تاسف‌بار بود. اينكه حسن بابك و احد پازاج در مصاحبه‌هاي متعدد با خواهش و تمنا و تهديد به سهميه ندادن در مرحله آخر انتخابي تيم ملي از كشتي‌گيران مدال‌دار مي‌خواستند كه در جام جهاني كشتي بگيرند تا ضعف مشهود آنها را پوشش داده و با كسب احتمالي عنوان قهرماني، بي‌پشتوانه بودن اين رشته را پنهان كنند، جاي تاسف داشت.
اينكه چهره‌هاي سرشناس از حضور در جام جهاني امتناع كردند، به خاطر فاصله بسيار زياد آنها با مدير و سرمربي تيم ملي به لحاظ نبوغ بود؛ چرا كه قهرمانان ما متوجه شده‌اند كه تحمل فشار بيش از حد تا چه اندازه مي‌تواند مخرب باشد؛ ولي مدير و سرمربي فعلي تيم ملي اگر 100 سال ديگر مسوول تيم‌هاي ملي باشند باز قادر به درك اين مسائل علمي نبوده و براي نمايش دادن و پنهان‌كاري، حاضر هستند يك ملي‌پوش را 10 بار طي يك ماه سر وزن برسانند تا پشت توانايي‌هاي او پنهان شوند!
يوسفي افشار در خصوص شكست چهره‌هاي شاخص تيم ملي كشتي فرنگي مقابل آذربايجان گفت: فقط مي‌توانم به حال تصميم گيرندگان كشتي فرنگي و كساني كه آنها را روي كار آورده و حمايت‌شان مي‌كنند تاسف بخورم. كشتي‌گيري چون افشين بيابانگرد كه به گواه ميليون‌ها كشتي دوست ايراني از جان مايه گذاشت و در بازي‌هاي آسيايي با كاهش زياد از حد وزن جانفشاني كرد، به جاي اينكه با نسخه‌اي علمي به روند عادي تمرينات برگردد و بيش از سايرين استراحت كند، مجبور به كاهش وزن شد تا با بدن و روحي خسته پيش چشم تماشاچيان ايراني تحقير شود و آقايان كك‌شان هم نگزد. حبيب‌الله اخلاقي هم كه رسما اعلام كرده بود تغيير وزن داده است، نتوانست كمك حال مسوولان محافظه كار كشتي فرنگي شود و حالا نمي‌دانم چه كساني پاسخگوي اين نفرات كه به زور و به صورت غيرعلمي راهي تشك شدند خواهد بود.
مدير تيم‌هاي ملي در مصاحبه‌هاي قبل از آغاز جام جهاني گفته بود كه نتايج جام جهاني مهم نيست. در اينكه اين مسابقات و نتايجش مهم نيست، ترديدي وجود ندارد؛ اما كمي صداقت داشتن هم بد نيست! سوال من اين است كه اگر نتايج جام جهاني مهم نيست، چرا سال گذشته فرنگي كاران سرشناس را به زور و در حالي كه مصدوم بودند به ميدان فرستادند و يا چرا مديريت قدر قدرت كشتي فرنگي چندين هفته با مصاحبه‌هاي خود به فرنگي كاران سرشناس التماس مي‌كرد كه در جام جهاني كشتي بگيرند و اگر واقعا كشتي فرنگي مدير دارد، چرا بايد پيش از آغاز جام جهاني مدير و سرمربي تيم ملي با حالتي تاسف‌بار، توپ را به زمين فرنگي‌كاران بيندازند و مردم را طرف حساب كشتي‌گيران كنند؟ مديريت ضعيف تيم ملي و سرمربي ضعيف‌تر آن بايد بدانند كه وظيفه كشتي‌گير كشتي گرفتن است و وظيفه مدير، مديريت كردن و اگر قرار است به جاي مديريت، با مردم سخن بگويند و به آنها يادآور شوند كه التماس كشتي‌گير را كرده و التماس‌شان مقبول واقع نشده، بهتر است استعفا دهند و كار مديريت را به مردم بسپارند!
براي چندمين بار مي‌گويم كه بايد به حال كشتي فرنگي گريست كه آدم‌هاي ضعيف و حاضري خور شده‌اند تصميم‌گيرنده‌اش. آقاياني كه با حربه‌هايي چون التماس كردن به كشتي‌گيران سرشناس و سر وزن آوردن اجباري كشتي‌گيران رنجور و خسته و به ميدان فرستادن برخي از نفرات در فاصله چند روز در دو كارزار سنگين (جام تختي و جام جهاني) بي‌كفايت بودن خود را براي چندمين بار اثبات كردند و حالا كه هفت ملي‌پوش سال 2014 به نام‌هاي افشين بيابانگرد، پيام بويري، حبيب‌الله اخلاقي، مجتبي كريم‌فر، مهدي علياري، بهنام مهديزاده، بشير باباجانزاده و... را در اختيار دارند، ابايي ندارند كه به چشمان كشتي دوستان زل بزنند و بگويند با تيمي جوان راهي ميدان شده‌ايم. ضمنا به مدير و سرمربي تيم ملي يادآور مي‌شوم هوس نكنند شكست تحقير آميز مقابل آذربايجان را به در اختيار نداشتن چهره‌هاي سرشناس ربط بدهند چرا كه همان دو پيروزي انفرادي را هم جانشينان حميد سوريان و قاسم رضايي (محسن حاجي پور و مهدي علياري) به دست آوردند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها