• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3111 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۸ آبان

سخنگوي جبهه پيروان انقلاب هشدار داد

پيروزي اصلاح‌طلبان در صورت تفرقه اصولگرايان

گروه احزاب| جبهه پيروان خط امام و رهبري اگر‌چه حول محور مرحوم عسگراولادي شكل گرفته بود و او مبتكر تشكيل آن بود اما پس از وي همچنان به حيات خود ادامه داد. حالا جبهه پيروان به عنوان جرياني كه بيشترين احزاب اصولگرا را در خود گنجانده است به فكر نقش‌آفريني در انتخابات آتي است. روز گذشته كمال سجادي، سخنگوي جبهه پيروان در نشستي خبري به سوالات رسانه‌ها پاسخ داد و آخرين وضعيت اين جريان را تشريح كرد.
 
 آخرين وضعيت و تحركات سياسي جبهه پيروان را شرح دهيد.

هفته گذشته هيات رييسه جبهه پيروان ملاقات بسيار خوبي با حضرت آيت‌الله يزدي رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در تهران انجام داد و در اين ملاقات آقاي باهنر رييس جبهه، آقاي حبيبي رييس تشكيلات، آقاي بادامچيان، آقاي كريمي اصفهاني، شخص بنده و برخي ديگر از اعضاي هيات رييسه حضور داشتند. در اين ملاقات گزارشي از فعاليت‌هاي جبهه پيروان ارايه شد و انتخاب آقاي باهنر به عنوان رييس جديد جبهه مورد توجه قرار گرفت. در اين جلسه آيت‌الله يزدي با ابراز خوشحالي از اينكه پس از درگذشت مرحوم عسگراولادي فعاليت‌هاي جبهه پيروان متوقف نشده است ابراز اميدواري داشتند كه اصولگرايان به وحدت و انسجام بيشتري دست پيدا كنند تا بتوانند توفيق خدمت بيشتري داشته باشند. اين ملاقات در‌راستاي ملاقات‌هايي انجام شد كه جبهه پيروان درصدد است تا با احزاب اصولگرا و جامعتين داشته باشد.

 آيا در جلسه با آيت‌الله يزدي در مورد مواضع جبهه پايداري تحليلي انجام شد يا خير؟

موضوع اين جلسه پايداري نبود. نظر ما اين است كه جامعتين به عنوان گروه مرجع براي اصولگرايان و متدينين محسوب مي‌شود و در موضع‌گيري‌ها و گرايشات و سمت‌گيري‌هاي ما اين موضوع مورد توجه است. ما خود را ملزم مي‌دانيم كه از جامعتين تبعيت داشته باشيم. زماني كه اين تبعيت پررنگ‌ نبوده ضررهايي به‌همراه داشته است.

 اطلاعاتي در مورد حزبي كه گفته مي‌شود از سوي آقاي لاريجاني تاسيس خواهد شد داريد؟

اگر ما دو تا سه حزب قوي در كشور داشته باشيم اين موضوع به نفع مردم‌سالاري ديني و اهداف سياسي كشور است و مي‌تواند يك راه مطمئن و خوب براي مشاركت مردم باشد. من از اين موضوع اطلاعي ندارم و از خود آقاي لاريجاني هم مطلبي در اين باره نشنيده‌ام.

 نظرتان درباره فعاليت‌هاي آقاي ناطق نوري در جبهه اصولگرايان چيست؟

اميدوارم ايشان فعاليت سياسي‌شان را بيشتر كنند. حاج آقاي ناطق از نيروهاي اصيل و شخصيت باسابقه انقلاب هستند و اميدواريم تلاش‌هاي سياسي‌شان را بيشتر كنند.

 در مورد موضوع احياي خانه احزاب يا باشگاه احزاب نظرتان چيست؟

خانه احزاب سابق كاملا منتفي است و باشگاه احزابي مورد قبول ما است كه مسوولانش به‌درستي در آن نقش داشته باشند. خانه احزاب قبلي وارد مسائل خطي مي‌شد در حالي كه بايد موضوعات صنفي مورد توجه قرار بگيرد.

 آيا در جريان دعوت جامعه روحانيت از هاشمي و ناطق نوري براي حضور در جلسات اين تشكل هستيد؟

ما هم شنيده‌ايم كه از اين بزرگان دعوت شده است. فضاي جامعه روحانيت به‌گونه‌يي است كه معنايي ندارد كه در آن كسي جلو بيفتد و خود را كانديدا كند چرا كه احزاب خودشان اظهار علاقه مي‌كنند كه كانديدا شوند.

 برخي اصلاح‌طلبان وارد موضوع انتخابات‌هاي آينده از جمله انتخابات خبرگان شده‌اند نظر شما در اين باره چيست؟

جبهه پيروان ورود به انتخابات مجلس آينده را زودهنگام مي‌داند و ما به لحاظ كار رسانه‌يي و بيروني وارد موضوع انتخابات نشده‌ايم اما اين مانع از اين نيست كه درون احزاب اصولگرا پيش‌نيازهاي انتخابات مطرح نباشد. اصولگرايان بايد بين خود و در زمان مقتضي همبستگي، انسجام و ائتلاف داشته باشند چرا كه سابقه نشان داده زماني ما توفيق داشته‌ايم كه از حمايت جامعتين بهره برده‌ايم. رهبري مجلس خبرگان نيز در سطح علمايي است و بيشتر در حوزه و جامعه مدرسين مورد بررسي قرار مي‌گيرد و از ظرفيت و حد ما خارج است. هدف اصلاح‌طلبان اين است كه مجلس آينده را در اختيار بگيرند. من بعيد مي‌دانم كه چنين اتفاقي بيفتد و اگر اصولگرايان همبستگي و ائتلاف و انسجام داشته باشند مجلس آينده مجلس اصولگرا خواهد بود مگر اينكه مثل انتخابات رياست‌جمهوري تفرقه‌يي وجود داشته باشد. برخي كانديداهاي اصولگرا در انتخابات رياست‌جمهوري تصور خودبرنده پنداري داشتند و دچار توهم شده بودند.

 آيا ممكن است از وحدت اصولگرايان شخصي مثل احمدي‌نژاد بيرون بيايد؟

من در صحبت‌هاي آقاي احمدي‌نژاد نشنيده‌ام كه ايشان از لفظ اصولگرا استفاده كنند. اگرچه شعارهاي ايشان برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامي بود و راي مردم هم براي ما ملاك است. در اينكه احمدي‌نژاد اصولگراي تام و تمام است بحث‌هاي زيادي وجود دارد.

 اگر قرار باشد بين جبهه پايداري و حاميان احمدي‌نژاد يكي را انتخاب كنيد كدام منتخب مي‌شود؟

هم‌اكنون آقاي احمدي‌نژاد مورد بحث ما نيست اما به هر ترتيب پايداري‌ها نظام را قبول دارند و اگر بر اساس مشتركات و حرف‌شنوي از گروه‌هاي مرجع مثل جامعتين حركت كنند برادران ما هستند.

  در مورد وزير پيشنهادي علوم نظرتان چيست؟

در صلاحيت آقاي دانش آشتياني از سوي نمايندگان تشكيك وجود داشت و البته بايد گفت كه وزارتخانه علوم نمي‌تواند سهميه يك گروه يا جناح خاص باشد. نمي‌توانيم ريسك كنيم و سرنوشت دانشجويان را به دست كساني دهيم كه وجهه جناحي و حزبي‌شان پررنگ است چرا كه چنين فردي بايد فرد معتدلي باشد.

 

برش

   هدف اصلاح‌طلبان اين است كه مجلس آينده را در اختيار بگيرند. من بعيد مي‌دانم كه چنين اتفاقي بيفتد و اگر اصولگرايان همبستگي و ائتلاف و انسجام داشته باشند مجلس آينده مجلس اصولگرا خواهد بود مگر اينكه مثل انتخابات رياست‌جمهوري تفرقه‌يي وجود داشته باشد
   پايداري‌ها نظام را قبول دارند و اگر بر اساس مشتركات و حرف‌شنوي از گروه‌هاي مرجع مثل جامعتين حركت كنند  برادران  ما  هستند

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون