عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي:
حاكميت نبايد از رسانه منتقد احساس خطر كند
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي، تصريح كرد كه مطبوعات بايد به حاكميت با ديده برادري كه قصد رشد و تقويت برادرش را دارد، نگاه كنند. به گزارش ايسنا، محمد صادق جوادي حصار در همايش تجليل از پيشكسوتان عرصه مطبوعات استان اصفهان با بيان اينكه آفت موجود در حوزه جرايد و مطبوعات درگيريهاي اهالي مطبوعات با يكديگر است، اظهار كرد: همانگونه كه دو شخصيت سياسي با دو گرايش سياسي متفاوت در كنار هم قرار ميگيرند دو روزنامه هم بايد تحمل قرار گرفتن در كنار همديگر را داشته باشند. وي افزود: ما به عنوان يك جامعه براي توليد فكر و فرهنگ و بستر سازي براي تقويت و تربيت نمادهاي مورد نياز جامعه ناچار هستيم تن به حقايقي بدهيم. بايد تمرين نقد كردن و نقد شدن را با خودمان داشته باشيم و اين مساله در مطبوعات انجام شود. وي تصريح كرد: بايد حاكميت سياسي در ايران در حوزه رسانه به سطحي از تعادل منطقي برسد كه حاكميت از رسانه منتقد احساس خطر نكند، چرا كه هدف رسانههاي داخل ايران زيرآب حاكميت را زدن نيست، رسانه ميخواهد در كنار حاكميت رشد كند و اگر جايي حاكميت را نقد ميكند از سر دلسوزي و نگراني است. وي ادامه داد: حاكميت بايد اين اطمينان را به اهالي مطبوعات بدهد كه اهالي مطبوعات، ياران حاكميت و ستون چهارم دموكراسي كشور هستند و حاكميت آنقدر سست نيست كه با انتقاد اهالي مطبوعات بلرزد. جوادي حصار تاكيد كرد: حاكميت بايد به مطبوعات با ديده دوست نگاه كند و مطبوعات بايد به حاكميت با ديده برادري كه قصد رشد و تقويت برادرش را دارد، نگاه كنند. عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با بيان اينكه قدرت، تخصص و ثروت مطبوعات توانا را ميآفريند، خاطرنشان كرد: اهالي مطبوعات بايد به سمتي بروند كه دستشان پيش هيچكس دراز نباشد يعني كالايش را به نحوي توليد كند كه مردم بابت اين كالا پول دهند. وي اظهار كرد: تخصص شرط پيشروي در فضاي كنوني است. متاسفانه برخي رسانهها تنها به عنوان اينكه روزنامهشان منتشر شود، خوشحال هستند. داشتن يك عنوان كه 30 تا 35 سال در هر هفته منتشر شود، خوب است اما نياز ما را در عرصه سياستهاي داخلي و بيروني تامين نميكند. اين موضوع باعث ميشود عرصه در اختيار افرادي قرار بگيرد كه انحصار، نيازشان و آمال و آرزوي شان است. چون اين افراد انحصارطلبانه اين عرصه را در اختيار قرار ميدهند و نميتوانند مديريت مطلوب انجام دهند، افكار عمومي براي دانستن به آبشخورهاي ديگر مراجعه ميكند. جوادي حصار ادامه داد: چرا در اين دوره 10 ساله با وجود همه فشارها، ترغيبها، تشويقها و... ميزان مخاطب رسانههاي خارجي چندين برابر رسانههاي ملي بود، براي اينكه آفت انحصار در اين عرصه خود را نشان داده و از برندسازيهاي دلنشيني كه جامعه به سمت آنها تمايل نشان داده دور بوده است. وي با اعتقاد بر اينكه اصفهان با توجه به پيشينه سترگ در عرصههاي مختلف شايسته داشتن مطبوعاتي قويتر و برازندهتر از وضع كنون است، گفت: اصفهان يك كارخانه توليد برند نيروي انساني است.