• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4148 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

راهكارهاي برخي نمايندگان مجلس

كاظم جلالي، رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس: شفاف‌سازي با دولت الكترونيك انجام مي‌شود اما در حال حاضر نهادها در دادن اطلاعات خساست دارند؛ بنابراين بايد به بحث يكپارچه‌سازي اطلاعات توجه شود؛ به طور مثال بايد گمركات و بخش ماليات مكانيزه شود.

نادر قاضي‌پور، رييس فراكسيون كارگري مجلس: 5 قلم كالاي خوراكي مانند قند و شكر، نان و روغن، برنج و گوشت بايد با سهولت در اختيار مردم قرار گيرد.

محمدرضا تابش، رييس فراكسيون محيط زيست مجلس: كار تئوريك در كشور زياد انجام شده؛ اما بايد توجه كرد كه اين اقدامات چه اثري در پي‌ريزي تشكيلاتي دارد. بايد خلأهاي قانوني مورد توجه قرار گيرد.

مصطفي كواكبيان، رييس فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي: مردم حاضر به تحمل تحريم‌ها و مشكلات هستند؛ اما نمي‌توانند فساد و رانت‌خواري را تحمل كنند. ضمنا به بحث شفاف‌سازي مطبوعات نيز توجه شود.

پروانه مافي، رييس فراكسيون خانواده مجلس: زمينه حذف دلار از مبادلات اقتصادي فراهم شود.

هادي قوامي، نايب‌رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس: دولت توزيعي نمي‌تواند اقدام مناسبي در مبارزه با فساد انجام دهد. بايد اقدامات لازم توسط دولت مبتني بر توليد باشد.

علي ساري، نماينده اهواز در مجلس: تراكم سازمان‌هاي نظارتي كار مبارزه با فساد را دچار مساله كرده؛ بنابراين بايد از ظرفيت‌هاي مردم و بعد فرهنگي در مبارزه با فساد نيز استفاده كرد و به مزايده‌ها و مناقصه‌ها در وزارتخانه‌ها توجه كرد.

بهروز بنيادي، نماينده كاشمر در مجلس: برخورد نامطلوب توسط نهادهاي نظارتي با فساد قابل‌قبول نيست و نبايد در اين موضوع برخورد سياسي انجام شود.

حميد گرمابي، نماينده نيشابور در مجلس: وضعيت فعلي فساد اقتصادي در شأن جمهوري اسلامي نيست و بايد از تجارب موفق جهاني در مبارزه با فساد استفاده شود.

محمد حسيني، نماينده تفرش در مجلس: بايد جايگاه نظارتي مجلس تقويت شود و در مصاحبه‌ها به دلايل نيز توجه شود.

احمد همتي، نماينده سمنان در مجلس: بايد ريشه‌هاي فساد در كشور خشكانده شود و به اجراي صحيح قوانين توجه شود.

محمود بهمني، نماينده ساوجبلاغ در مجلس: به سياست‌هاي پولي و مالي توجه جدي شود.

شهاب‌الدين بي‌مقدار، نماينده تبريز در مجلس: تصور فساد هم به اندازه خود فساد بد است. از پارتي‌بازي در سيستم اداري ممانعت شده و بحث شفافيت اطلاعات همواره مدنظر باشد.

غلامرضا حيدري، نماينده تهران در مجلس: اعتماد عمومي مردم بسيار مهم است. بايد به مطالبات مردم رسيدگي شود.

ابوالفضل سروش، نماينده تهران در مجلس: دولت بايد برنامه‌هاي جامعي براي شرايط بعد از خروج امريكا از برجام درنظر مي‌گرفت تا با وضعيت اقتصاد با مشكلات فعلي روبه‌رو نمي‌شديم.

رضا شيران‌خراساني، نماينده مشهد در مجلس: مدل اداره كشور بايد اصلاح شود؛ اعمال نظارت‌ها بايد به شكل صحيحي انجام شود تا از زمينه بروز فساد جلوگيري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون