• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4148 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ مرداد

حمله اصولگراها به ظريف در تهران

بعد از حرف‌هاي روز يكشنبه ظريف در ديدار با جمعي از سفرا و فعالان اقتصادي در مورد برجام و امريكا، بسياري از رسانه‌هاي اصولگرا به حرف‌هاي ظريف حمله كردند.

رجانيوز درباره آن بخش از اظهارات ظريف كه گفته بود: «امريكايي‌ها به تحريم معتاد شده‌اند» نوشت: «اعتياد به تحريم توسط امريكا نتيجه 5 سال عقب‌نشيني است كه گفتمان سازش بر كشور تحميل كرد و به قول جليلي دشمن را به اين نتيجه رسانده كه اگر با زور توانستم كت شما را بگيرم پس با زور مي‌توانم ساعت شما را هم غارت كنم. حال با اين وجود آيا بهتر نيست ظريف به جاي بازي سياسي و نسبت دادن شكست سياست‌هاي خود به «ناشكري منتقدان!» به تجديدنظر در راهبرد غلط خود بپردازد؟ هرچند بهتر بود صحبت‌هاي امروز مسوولان دولتي سال‌ها قبل گفته مي‌شد نه اينكه تجربه روزگار با هزينه‌هاي فراوان بخواهد اين استدلال‌هاي عقلاني را در گوش آنها فرو كند اما جلوي ضرر را هر زمان كه بگيريم منفعت است.»

روزنامه فرهيختگان آن بخش از اظهارات ظريف كه گفته بود «شكر نعمت برجام را نكرديد» را مورد انتقاد قرار داده و معتقد است حرف‌هاي او خلاف دستور روحاني است. اين روزنامه در گزارش اصلي خود نوشت: «كاش ظريف پاي درس سردار كه هيچ! سخنان اخير روحاني را مرور كند؛ الان زمان اين نيست كه يكي بگويد برجام خوب بود و ديگري بگويد برجام بد بود و همه با هم دعوا كنند. آقاي ديپلمات الان زمان اين حرف‌ها نيست!»

جوان ذيل تيتر «آقاي ظريف! سرزنش نمي‌كنيم، اما فراموش هم نمي‌كنيم» به همين بخش از اظهارات ظريف پرداخته و نوشت: كاش اين سخن جناب ظريف را هرگز نشنيده بوديم. غلامرضا ظريفيان در اين روزنامه نوشت: «قرآن را تلاوت كنيد و پاي خدا را به ميان بكشيد، اما نه براي تبرئه امريكا و ترامپ! اينكه رييس دولت در روزگار سرمستي برجام بگويد «برجام را خدا آورد»، دور نيست كه وزير خارجه او هم بگويد «نعمت برجام را كفران كرديد و به عذاب شديد گرفتار شديد.» شايد در تكمله سخنان جناب ظريف، به زودي رييس‌جمهور وارد گود شود و بگويد: «برجام را خدا آورد و خدا هم برد.» آن هم حتما به همان دليل كفران نعمت! اين‌گونه با ذكر آياتي از قرآن مجيد، پاي خود را از معركه بيرون كشيدن و پاي خدا و منتقدان را به ميان آوردن، سهم بزرگ جناب روحاني و جناب ظريف در توسعه مفهوم «فريب ديني» است كه در تاريخ مي‌ماند و فراموش نمي‌شود.»

صادق فرامرزي نيز در صفحه اول روزنامه وطن امروز از خود ظريف خواست تا «كفران نعمت نكند» و نوشت: «منتقدان برجام نه انتظار دريافت شاخه گل و پيام تشكري از منعقدان آن دارند و نه ادامه يافتن وضع موجود را به صلاح هيچ‌كدام از دو طرف فرض مي‌كنند. ناشكري‌اي اگر در اين ميان صورت گيرد ناشكري نسبت به وجود كارشناسان و منتقدان دلسوزي است كه سال‌ها آبروي خود را خرج آن كردند كه امروز با چنين وضعيت دست‌وپا‌‌‌گيري مواجه نشويم. آقاي ظريف! بياييد و اين‌بار شما كفران نعمت نكنيد!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون