• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4938 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۶ خرداد

اوتيسم به روايت نويسنده اوتيست

كتاب «چرا مي‌پرم؟» نوشته «نائوكي هيگاشيدا» و ترجمه «ريحانه ظهيري» روز گذشته توسط «نشر چشمه» رونمايي و راهي بازار نشر شد.
 روابط عمومي نشر چشمه در اين باره گزارش داد: اين كتاب عنوان پرفروش‌ترين اثر «نيويورك تايمز» را به دست آورده و همچنين عنوان پرفروش‌ترين اثر «ساندي تايمز» در ميان كتاب‌هاي جلد سخت ادبيات مبتني بر واقعيت را كسب كرده است. «چرا مي‌پرم؟» كه عنوان فرعي آن «صداي پسري از پس سكوت اُتيسم» است، زندگي كودكان اوتيستيك را روايت مي‌كند و اينكه تا چه حد مي‌توانند با وجود تفاوت‌هاي‌شان شگفت‌انگيز باشند. نويسنده كتاب در پنج سالگي با بيماري اوتيسم شديد، ارتباط برقرار كردن را با استفاده از شبكه الفباي دست‌ساز فرا گرفت و شروع به نوشتن شعر و داستان كوتاه كرد.  در قسمتي از كتاب آمده: «آدم‌هاي معمولي فكر مي‌كنند ما آنقدر به توجه و كمك ديگران نيازمنديم كه نمي‌توانيم بدون حمايت مداوم‌شان زندگي كنيم، اما در حقيقت در بعضي موقعيت‌ها، ما فيلسوف‌هاي رواقي، قهرماناني هستيم كه در برابر ناملايمات روزگار خم به ابرو نمي‌آوريم.» ريحانه ظهيري، مترجم كتاب اكتبر سال ۲۰۱۷ تحقيقات مستند كوتاه «پلاك ۱۳» با موضوع اختلال اوتيسم را آغاز كرد و در ادامه با نگارش هفتگي يادداشت‌هاي ستون «پازل آبي‌رنگ» در بخش اجتماعي روزنامه اعتماد به مشكلات خانواده‌هاي داراي فرزند اوتيستيك و نيازهاي فرزندان‌شان پرداخت.  كتاب «چرا مي‌پرم؟» با ۱۵۰ صفحه، ۱۰۰۰ نسخه و قيمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان مي‌توانند اين كتاب را به صورت حضوري يا آنلاين از سايت نشر چشمه تهيه كنند.
 «نائوكي هيگاشيدا» نويسنده اين كتاب در سال ۱۹۹۲ در كيميتسوي ژاپن متولد شده و در ۱۳ ‌سالگي كتاب «چرا مي‌پرم؟» را نوشته و كتاب در سال ۲۰۰۷ در ژاپن انتشار پيدا كرده است. ترجمه انگليسي آن نيز در سال ۲۰۱۳ و بعد از آن به بيش از ۳۰ زبان منتشر شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون