• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5118 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۸ دي

سرزمين فلسفه و هنر- سفر سيدمحمد خاتمي به يونان

در روزهاي سرد زمستان كتاب «سرزمين فلسفه و هنر- سفر سيدمحمد خاتمي به يونان» نوشته محمود فاضلي، ديپلمات پيشين و پژوهشگر تاريخ در 212 صفحه از سوي انتشارات اطلاعات منتشر 
شد.
سفر پنجمين رييس‌جمهوري ايران (1384-1376) به يونان در اسفند 1380 در دوره زماني خود به عنوان يك سفر مهم براي ايران و اتحاديه اروپا به ثبت رسيد. كتاب حاصل اين سفر سه‌روزه 
است. 
هرچند روساي جمهوري ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي سفرهاي متعددي به اقصي‌نقاط جهان داشته‌اند اما سفر يادشده به سرزمين تاريخي يونان به‌دليل قدمت تاريخي آن از جايگاه برجسته‌اي برخوردار بود.
نويسنده كه در آن دوره زماني به عنوان يك ديپلمات وزارت امور خارجه در اين كشور مشغول به فعاليت بود، در بسياري از ملاقات‌ها و برنامه‌هاي اين سفر عضو هيات ايراني بوده و پس از 19 سال اقدام به انتشار كتاب كرده و هدفش نه تنها ثبت اين سفر در تاريخ روابط سياسي دو كشور بلكه به عنوان سفر يك رييس‌جمهوري ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي است. 
در اين كتاب نويسنده تلاش كرده اطلاعات ارايه‌شده خاص آن دوره تاريخي باشد اما در صورت ضرورت اطلاعات جديد را در پاورقي‌ها ارايه و چهره‌ها و بازيگران آن دوره زماني را معرفي كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون