• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۸ بهمن
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 5137 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ بهمن

به بهانه توقف كوتاه‌مدت صفحه‌اي سينمايي در فضاي مجازي

جاده دو طرفه سينما و رسانه

گروه هنر و ادبيات 

 

 

اواخر هفته گذشته در اتفاقي نادر و كم‌سابقه آن‌هم در آستانه برگزاري جشنواره فيلم فجر فعاليت يكي از صفحات سينمايي در فضاي مجازي با نام «فيلم نيوز» بنا به دلايل فني يا هك (اعلام نشد) متوقف شد و اين پيج سينمايي نزديك به 24 ساعت نتوانست اخبار سينمايي منتشر كند و از دسترس خارج شد. اما بعد از گذشت بيست و چهار ساعت صاحبان اين صفحه، در پيامي اعلام كردند فعاليت اين رسانه در صفحه جديد آغاز شده و از همه هنرمندان و اهالي سينما خواستند در اين شرايط سخت با آنها همراه باشند و در صفحه جديد اخبار سينمايي آنها را دنبال كنند. در كمتر از يك ساعت اين خبر در اينستاگرام بين همه هنرمندان رسيد و در همين راستا زنجيره‌اي از حمايت اهالي سينما از اين پيج شكل گرفت و اين رسانه مجازي هر چند به شكلي محدود اما دوباره فعاليت خود را ازسر گرفت و انتشار اخبار و مطالب سينمايي را آغاز كرد. 
حالا فارغ از مجموعه عواملي كه باعث توقف فعاليت چنين صفحات سينمايي مي‌شود كه آن هم در جاي خود بسيار مهم است، آنچه در اين اتفاق ناگوار بيش از پيش مشهود است تاثير و نقش رسانه‌ها (به‌طور كلي روزنامه‌ها، سايت‌هاي خبري، شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي) در انتشار اخبار سينماست كه پيوستگي و نزديكي آنها به هم خصوصا در اين شرايط بيشتر بروز پيدا مي‌كند كه در صورت هماهنگي با همديگر هر دو موفق‌تر خواهند بود. اينجا نمود واقعي نكته‌اي است كه بارها و بارها كارشناسان و تحليلگران سينمايي بر آن تاكيد داشته‌اند كه ارتباط بين سينما و رسانه بايد با رويكردي تعاملي و دو طرفه باشد و هر دو سو بايد به آن پايبند باشند و به آن اهميت دهند تا 
دو طرف از آن منتفع شوند.
امروز به همان اندازه كه يك رسانه براي ديده شدن و جلب‌توجه مخاطب، نياز به خوراك خوب و همكاري هنرمندان و چهره‌هاي شناخته شده در تهيه محتوا دارد؛ سينماگران و صاحبان آثار هم براي عرضه و معرفي محصولات‌شان به تريبون نياز دارند. لذا اگر رسانه‌ها و وسايل ارتباط جمعي نباشند چگونه اخبار محصولات سينمايي و هنرهاي نمايشي موسيقايي به اطلاع مخاطبان و علاقه‌مندان خواهد رسيد و از سوي ديگر اگر توليدات هنري و محصولات نمايشي نباشد رسانه‌ها محتواي خود در اين حوزه را چطور تامين كنند. به عبارتي اين رابطه به قول يكي از طنزنويسان داستان مرغ و تخم‌مرغ است كه براي ادامه حيات هر دو به هم نياز دارند و سخت است اولويتي بر اين رابطه مترتب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون