• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5154 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱ اسفند

پيشخوان

ورود دادستاني‌كل به حواشي جشنواره فيلم فجر
معاون قضايي دادستان كل كشور در پيگيري حقوق عامه و پيشگيري از جرم، در نامه‌اي به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، به عنوان مدعي‌العموم و در اجراي تكاليف قانوني مندرج در ماده ۲۹۰ قانون آيين دادرسي كيفري و صيانت از فرهنگ عمومي موضوع بند الف ماده ۱ دستورالعمل نظارت و پيگيري حقوق عامه، ضمن تقدير از آثار سينمايي كه موجب نشر فرهنگ اسلامي ايراني و در دفاع از سبك زندگي سالم و اصول اخلاقي و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست كرده است تا نسبت به اظهارات خلاف واقع و غيركارشناسي يكي از اعضاي سازنده يكي از آثار جشنواره چهلم فيلم فجر اقدامات لازم صورت گيرد. به گزارش خبرگزاري ميزان، در بخشي از نامه غلام عباس تركي معاون دادستان كل كشور به كنفرانس خبري اعضاي سازنده يكي از آثار جشنواره اخير فيلم فجر اشاره شده است كه با بيان مطالبي غير كارشناسي و احساسي، برخي از احكام مسلم ديني را ناديده گرفته و موجبات تكدر و آزردگي خاطر جامعه اسلامي به ويژه متدينين را فراهم آورده است.


بركناري رييس اصلاح‌طلب نظام مهندسي با نظر رستم قاسمي
تا زمان ابلاغ حكم رييس‌جمهور، حمزه شكيب با نظر وزير راه و شهرسازي جايگزين احمد خرم و رياست نظام مهندسي ساختمان كشور را عهده‌دار شد. به گزارش ايرنا، با نظر رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي و بر اساس وظايف وزارتخانه، مصرح در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان و آيين‌نامه‌هاي آن، حمزه شكيب تا تعيين رييس جديد سازمان نظام مهندسي ساختمان، اداره امور آن سازمان را برعهده گرفت. گفتني است تا پيش از اين احمد خرم كه در ۷ دي ۱۳۹۸ در حكمي از سوي رييس‌جمهور وقت به عنوان رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور منصوب شده بود، اين سمت را برعهده داشت.


اتهام‌زني نماينده عضو جبهه پايداري عليه روحاني و ظريف

يك عضو هيات رييسه كميسيون اصل‌۹۰ مجلس اتهاماتي عليه وزيرخارجه دولت روحاني وارد كرد. به گزارش مهر، سيد محمود نبويان از نيروهاي شاخص جبهه پايداري در مجلس يازدهم گفته است: متاسفانه در دولت قبل، حسن روحاني و محمدجواد ظريف در همان ابتداي مذاكرات اعلام كردند كه خزانه كشور خالي است و به همين علت دشمنان به اين فكر افتادند كه پشت سر هم از ايران امتياز بگيرند. اما تيم جديد مذاكره‌كننده بر اين مبنا در مذاكرات وين حاضر نشدند. او كه معتقد است ما اصلا نيازي به اين مذاكرات نداريم و الان امريكا و غرب نيازمند انجام مذاكرات هستند، گفته است: دست ما به لحاظ اقتصادي به مرور پر مي‌شود. بودجه سال ۱۴۰۱ روي توافق بسته نشده است. اين بودجه روي نفت ۶۰ دلاري بسته شده كه با عنايات خداوند متعال در حال حاضر قيمت نفت ما بيش از ۹۰ دلار است. نبويان همچنين گفته است: ما نبايد به مذاكرات فقط براي انتخابات نياز داشته باشيم و به هر قيمتي به دنبال آن باشيم كه مذاكرات به نتيجه برسد، محمدجواد ظريف در انتهاي دولت يازدهم و در آستانه انتخابات براي تعيين دولت دوازدهم گفته بود كه هر گونه توافقي بهتر از توافق نكردن است. اما دولت در حال حاضر به دنبال اين مسائل نيست، بلكه به دنبال تحقق منافع ملت ايران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون