• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5231 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ خرداد

رييس فراكسيون مستقلين ولايي:

افزايش نمايندگان منتقد دولت، علت غيرعلني شدن جلسه روز گذشته

رييس فراكسيون مستقلين ولايي گفت: غيرعلني شدن جلسه روز گذشته مجلس به اين خاطر بود كه افراد جديدي به منتقدان دولت اضافه شده‌اند. اينها كساني هستند كه از طرفداران شديد دولت بودند و براي دعوت به كانديداتوري آقاي رييس‌جمهور امضا جمع مي‌كردند.
غلامرضا نوري نماينده مردم بستان‌آباد در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايلنا، در پاسخ به سوالي در رابطه با جلسه غيرعلني روز گذشته مجلس، گفت: همان‌طور كه در بخش علني جلسه مشاهده كرديد تعدادي از نمايندگان به اين مساله انتقاد داشتند و معتقد بودند كه جلسه صبح مي‌توانست علني باشد تا مردم در جريان تلاش‌ها و نگراني‌هاي نمايندگان درخصوص موضوع مهم معيشت قرار گيرند. وي ادامه داد: اعتقاد نمايندگان منتقد بر اين بود كه اجازه دهيد مردم هم در جريان امور قرار بگيرند و درست هم مي‌گفتند. شايد خيلي موضوعات و مباحث طرح شده در اين جلسه هم آنچنان محرمانه يا درخور جلسه غيرعلني نبود، مباحث عمدتا اشكالاتي بود كه اكنون در سيستم اجرايي كشور وجود دارد و انتقاداتي بود كه از سوي نمايندگان دولت به عملكرد مسوولان اجرايي وارد مي‌شد. رييس فراكسيون مستقلين ولايي مجلس يازدهم افزود: منتها احساس من اين است كه غيرعلني شدن جلسه به اين خاطر بود كه افراد جديدي به منتقدان دولت اضافه شدند. اينها كساني هستند كه از طرفداران شديد دولت بودند، براي دعوت به كانديداتوري آقاي رييس‌جمهور امضا جمع مي‌كردند. لذا برداشت من اين است كه اينها نخواستند مردم به صورت علني ببينند كه بعد از چند ماه خيلي زود تبديل به منتقد دولت شده‌اند و دارند از سياست‌ها و كارهاي دولت انتقاد مي‌كنند.
وي افزود: من فكر مي‌كنم كه اين انگيزه، عامل غيرعلني شدن جلسه بود وگرنه اكثر موضوعات مطرح شده همين مباحث روز جامعه در بحث‌ قيمت‌ها و تامين نهاده‌ها بود در واقع همين موضوعات عمومي كه مردم بهتر از ما در جريان آن هستند. اما شكل طرح اين موضوع و اينكه يك‌سري از افرادي كه من تاكنون نديده بودم از دولت انتقاد كنند، اكنون منتقد شد‌ه‌اند، احتمالا باعث اين اتفاق شد. نوري همچنين در پاسخ به اين سوال كه «در آستانه يك‌سالگي دولت هستيم، با اين تغييري كه در فضاي مجلس مشاهده كرديم، به نظر شما چه اندازه با شروع روند اجرايي شدن استيضاح‌ها كه چند ماهي‌ است مطرح شده، فاصله داريم»، عنوان كرد: من تاكنون اعتقادم بر اين بود كه هيچ استيضاحي در اين مجلس اتفاق نمي‌افتد چون مجلس خيلي سياسي به اين موضوع نگاه مي‌كرد. اما از اظهارنظرهاي روز گذشته كه در جلسه غيرعلني انجام شد، البته نمي‌دانم در فضاي علني هم اين انتقادات تكرار و بيان خواهد شد يا خير، اما اين نشان مي‌دهد كه احتمالا يك اتفاقاتي هم در اين حوزه رخ دهد. وي افزود: به اين علت كه انتقادات خيلي شديد بود و طيف منتقدان وسيع شده است، من احتمال مي‌دهم كه يك تغيير رويكردي هم در مجلس رقم بخورد. رييس فراكسيون مستقلين مجلس ابراز داشت: البته اينها نافي مسووليت‌ ما در قبال كارهايي كه انجام داديم، نيست اما شايد برخي بخواهند يك نوعي جبران كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون