• ۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5275 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۰ مرداد

خبرخوان

تخليه محموله 44 هزار تني گندم وارداتي در بندر چابهار
۴۴هزار تُن محموله‌هاي يك فروند كشتي بزرگ حامل گندم كه هفته گذشته در بندر اقيانوسي شهيد بهشتي چابهار پهلو گرفته بود، تخليه و به اين ترتيب، اين مقدار گندم به ذخاير ميليوني اين محصول استراتژيك كشور افزوده شد. گفتني است از ابتداي سال جاري تاكنون، ۳۶۵ هزار تن انواع كالاهاي اساسي شامل گندم و برنج از طريق اين بندر اقيانوسي در قالب ۵ كشتي گندم و يك كشتي برنج وارد كشور شده است.


در نهضت ملي مسكن، زمين مجاني به مردم داده مي‌شود
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي گفت: در پروژه مسكن مهر كل زمين‌هاي كه دولت داد يك ميليون ۶۰۰ هزار واحد بود بقيه زمين‌هايي بود كه متعلق به مردم بود اما در نهضت ملي مسكن ما همه زمين‌ها در واقع متعلق به دولت است و مجاني در اختيار مردم مي‌گيرد. قاسمي گفت: قرار بر اين است تا پايان شهريور ماه امسال مساله زمين را در كشور حل كنيم و يك و نيم ميليون واحد هم‌اكنون در تمام شهرهاي كوچك و بزرگ‌ در دست اجراست. وي افزود: راهبرد ما اين است در شهرهايي كه زمين داريم زمين را ويلايي به مردم واگذار كنيم يعني قطعه ۲۰۰ متري به مردم واگذار مي‌كنيم، وام مي‌دهيم و خود مي‌آيند و مي‌سازند و ما با آنها قرارداد داريم تا ظرف يك سال و نيم مسكن ساخته شود و در غير اين صورت با مشكل روبه‌رو مي‌شوند.


ورود زائران اربعين بدون بليت  به فرودگاه امام ممنوع شد
سعيد چلندري، سرپرست فرودگاه امام گفت: با توجه به دسترسي‌هاي ترمينال سلام كليه پروازها از طريق همين ترمينال انجام مي‌شود و پيش‌بيني مي‌شود. ۶۰ هزار زائر از طريق فرودگاه امام به عتبات اعزام شوند. وي با بيان اينكه مراجعه‌كنندگان به فرودگاه بايد بليت به همراه داشته باشند، گفت: عوامل انتظامي از ورود افراد فاقد بليت ممانعت مي‌كنند و بليت‌ها حتما بايد از طريق سامانه فروخته شود. چلندري در پاسخ به اين سوال كه آيا دسترسي به ترمينال سلام براي تردد زائران هموار شده، گفت: تمام تابلوها و راه‌هاي دسترسي مشخص است و چنانچه با ازدياد زائران مواجه شويم از بال غربي ترمينال يك نيز استفاده خواهيم كرد روزانه بين ۳۰ تا ۴۰ پرواز را مي‌توانيم پذيرا باشيم و اتوبوس‌هاي شاتل بين ترمينال سلام و ترمينال يك براي تردد زائران در نظر گرفته شده است.


با بانك‌هاي متخلف در موضوع وام ازدواج برخورد مي‌شود
علي صالح‌آبادي، رييس كل بانك مركزي گفت: مواردي كه از دستور بانك مركزي در موضوع وام ازدواج (كه طبق قانون است) تخطي صورت مي‌گيرد حتما به سامانه‌هاي ارتباطي بانك مركزي اعلام شود و بانك حتما برخورد خواهد كرد. صالح‌آبادي در حاشيه جلسه هيات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: راجع به وام ازدواج قبلا هم عرض كردم و در بخشنامه هم به بانك‌ها ارسال كرديم كه از زماني كه مدارك تكميل باشد، حداكثر ظرف ۱۰ روز كاري بايد وام به حساب فرد واريز شود. بنابراين اگر بانكي رعايت نمي‌كند، حتما تخلف كرده است و بايد به هيات انتظامي بانك مركزي معرفي شود. وي افزود: خواهش من اين است مواردي كه از اين دستور بانك مركزي (كه طبق قانون است) تخطي صورت مي‌گيرد حتما به سامانه‌هاي ارتباطي بانك مركزي اعلام كنند و بانك حتما برخورد خواهد كرد.


كاهش رشد نقدينگي و تورم در دولت سيزدهم
ابراهيم صيامي، مديركل آينده‌پژوهي، مدل‌سازي و مديريت اطلاعات اقتصادي وزارت اقتصاد، در مورد عملكرد اقتصادي دولت سيزدهم و آمارهاي پولي و رشد نقدينگي، اظهار كرد: نرخ رشد نقدينگي در خرداد ماه امسال به ۳۷.۸درصد رسيد، درحالي كه در مهر ماه سال گذشته و ابتداي آغاز به كار دولت سيزدهم كه توسط بانك مركزي منتشر شده، روندي كاهشي را نشان مي‌دهد، زيرا در ماه‌هاي ابتدايي شروع به‌كار دولت سيزدهم (مهر ماه ۱۴۰۰) اين عدد ۴۲.۸درصد بوده است. وي با بيان اينكه پايه پولي يكي از عوامل موثر بر رشد نقدينگي است، تاكيد كرد: رشد پايه پولي در اوايل دولت سيزدهم ۴۲.۱درصد (مرداد ماه ۱۴۰۰) بود كه در خرداد ماه امسال به ۲۷.۸درصد كاهش پيدا كرده است؛ يعني يكي از سياست‌ها رويكردهاي دولت اين بود كه بتواند پايه پولي كه محل اصلي افزايش نقدينگي طي سال‌هاي اخير بوده را كنترل نمايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون