• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5294 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۲ شهريور

ديدار و گفت‌وگو با محمود حدادي

نشست نقد و بررسي كتاب‌هاي «پريشاني‌هاي ترلس جوان» نوشته روبرت موزيل و «تصوير مادر در قاب جواني» فريدريش كريستيان دليوس با ترجمه‌ محمود حدادي، برگزار مي‌شود.
نشست هفتگي شهر كتاب در روزسه شنبه پانزدهم شهريور از ساعت ۱۵ به بحث و گفت‌وگو درباره اين دو كتاب اختصاص دارد كه با حضور محمود حدادي برگزار مي‌شود. در خبر برگزاري اين نشست آمده است: به‌تازگي دو كتاب «پريشاني‌هاي ترلس جوان» نوشته روبرت موزيل و «تصوير مادر در قاب جواني» فريدريش كريستيان دليوس با ترجمه‌ محمود حدادي و به همت نشر نو  و  نشر افق انتشار يافته است.
«پريشاني‌هاي تُرلِس جوان» اولين اثر روبرت موزيل است كه در سرآغازِ قرن پرفاجعه‌ بيستم، در سال ۱۹۰۶ منتشر شده است و از تجربه‌هاي دوران تازه‌جواني او نيز نشاني دارد. اين رمان به شرح آزار و شكنجه‌ حساب‌شده‌ پسري دبيرستاني به دست همكلاسي‌هايش مي‌پردازد و موشكافانه نشان مي‌دهد كه چگونه در پسِ پوسته‌ نازك متانتِ مدني آدم‌ها غرايزي موحش و قهرآلود و بدوي  زبانه  مي‌كشد.
«تصوير مادر در قاب جواني» نوشته‌ دليوس رمان كوتاهي درباره يك زن جوان آلماني در طول جنگ جهاني دوم است كه در رم زندگي مي‌كند در حالي كه شوهرش در ارتش نازي در شمال آفريقا مشغول خدمت است. او قرار است به زودي زايمان كند و جدا از رمي‌ها زندگي‌اي منزوي و محدود داشته باشد تا زماني كه متوجه مي‌شود شوهرش  ممكن  است  هرگز  بازنگردد.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهركتاب به نشاني ketabofarhang، كانال تلگرام bookcitycc و صفحه اين مركز در سايت آپارات پيگيري  كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون