• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5325 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۴ مهر

روزهای پیام‌بری

كتاب «روزهاي پيام‌بري: روايتي از زندگي غلامحسين‌ حدادزادگان پيام‌رسان و راننده پيكر شهدا» به قلم روح‌الله شريفي منتشر شد.
 در مقدمه نويسنده كتاب مي‌خوانيم: «اين كتاب روايت زندگي غلامحسين حدادزادگان است؛ كارمند بنياد شهيد شهر قزوين، راننده آمبولانس پيكر شهدا و پيان‌رسان شهادت تعدادي از شهداي قزوين به خانواده‌هاي‌شان. عده‌اي مي‌گويند كه خبر شهادت هزار شهيد را برده رسانده. عده‌اي ديگر مي‌گويند كه بيش از صد خانواده نبوده. اما او يكي از سخت‌ترين كارهاي ممكن در مواجهه با خانواده شهدا را بر عهده گرفته. برخي مي‌گويند خودش است! همين بود كه داغ بر دل‌مان گذاشت. همين بود كه خبر را تمام نكرده فلنگ را بست يا علي. خودش است كه مثل غريبه‌ها رفتار كرد.
 برخي مي‌گويند حدادزادگان آدم بامزه‌اي است. ماجراهاي او و جنازه‌ها گاه وهمناك است و گاه خنده‌دار. معلوم نيست حدادزادگان چطور توانسته اين تلخي را از خاطرات بگيرد و آنها را به نحو شيرين و به يادماندني براي ديگران تعريف كند. نزديك شدن به زندگي غلامحسين حدادزادگان كار سختي است. گذشتن از مشهورات رسانه‌ها و دريافت حقيقت زندگي اين مرد زيرك و شوخ كه سال‌ها پشت يك آمبولانس لجوج و سرتق نشسته و با ميهمانان و مسافرانش رفيق شده حداقل دو سال طول‌ كشيد. اولش با مصاحبه‌هاي كسل‌كننده شروع شد. با حرف‌هاي كليشه‌اي او در مسجد دباغان. او هميشه افسوس مي‌خورد كه سررسيدي داشته و همه‌چيز را در آن ثبت مي‌كرده. اما حيف كه آن سررسيد نابود شده». 
 «روزهاي پيام‌بري: روايتي از زندگي غلامحسين‌ حدادزادگان پيام‌رسان و راننده پيكر شهدا» به قلم روح‌الله شريفي در ۳۲۰ صفحه با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و با قيمت ۱۱۰ هزار تومان در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون