• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5327 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۶ مهر

خبرخوان

ساخت خانه‌هاي سازماني  متوقف و ممنوع است
عليرضا فخاري، مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن درباره تعداد خانه‌هاي سازماني و واگذاري و فروش اين واحدها اظهار داشت: طبق قانون ساخت و احداث خانه‌هاي سازماني متوقف شده و ممنوع است و خانه‌هاي سازماني بايد به فروش بروند.وي ادامه داد: از 7 هزار و 737 واحد شناسايي شده هزار و 609 واحد در سال‌هاي گذشته به متقاضيان و معمولا به افراد ساكن متقاضي به فروش رفته و از سال 88 فروش مزايده‌اي خانه‌هاي سازماني آغاز شده است.


كاهش حداقل ۲۰ درصدي فروش لوازم آشپزخانه
فريدون نصيري، عضو اتحاديه لوازم خانگي فلزي و آشپزخانه در خصوص وضعيت بازار لوازم آشپزخانه در كشور گفت: با توجه به شرايط فعلي توليدكنندگان و فروشندگان لوازم آشپزخانه دچار مشكلات عديده‌اي هستند و شرايط بازار به هيچ‌وجه مناسب نيست. وي افزود: در حال حاضر بازار با ركود روبه‌رو است و از طرف ديگر تنش‌ها و اغتشاشات اخير جامعه نيز مزيد بر علت شده و بسياري از اصناف را دچار مشكلات عديده‌اي كرده است كه توليدكنندگان و فروشندگان لوازم آشپزخانه نيز بي‌نصيب نمانده‌اند و حداقل ۲۰ درصد ميزان فروش لوازم آشپزخانه كاهش يافته است.


ارزش بازار مسكن پايتخت چقدر است؟
ارزش بازار مسكن شهر تهران در شهريور ۱۴۰۱ به عنوان كسادترين مقطع در نيمه اول سال جاري به بيش از ۲۰ هزار ميليارد تومان رسيد.شهريور امسال و در همين بازار ركودي ۶۰۳۳ معامله صورت گرفت كه ۵۳۰ فقره آن واحدهايي با قيمت بيش از ۸۰ ميليون تومان در هر مترمربع بود.از سوي ديگر اگرچه متوسط قيمت مسكن در تهران ۴۳.۲ ميليون تومان اعلام شد ۴۱ درصد معاملات به واحدهاي بالاي متري ۴۵ ميليون تومان تعلق داشت.درخصوص متراژ نيز رتبه اول به آپارتمان‌هاي ۵۰ تا ۶۰ متر با ۱۴.۸ درصد از كل قراردادهاي خريد و فروش تعلق گرفت اما بيش از ۷۱ درصد معاملات در واحدهاي بالاي ۶۰ متر منعقد شد.


اختلال ارسال پيامك رفع شد
وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام كرده كه اختلال ارسال پيامك براي سرويس‌هاي پيامك كوتاه رفع شده است.برخي كاربران حوزه فضاي مجازي طي دو روز گذشته از اختلال و قطعي ارسال پيامك براي سرويس‌هاي پيام كوتاه خبر داده‌اند كه طبق اعلام روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات محدوديت‌هاي سرويس ارسال پيام كوتاه انبوه كه در روز جمعه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ با دستور قضايي اعمال شده بود، با پيگيري وزارت ارتباطات برطرف شده است.


اجلاس بعدي همسايگان خزر در ايران برگزار مي‌شود
مهدي صفري، معاون ديپلماسي اقتصادي وزارت امور خارجه، سفر معاون اول رييس‌جمهور به دومين مجمع اقتصادي خزر در مسكو را از منظر دستاورد‌هاي دوجانبه حايز اهميت دانست و گفت: مقرر شد ايران ميزبان بعدي اجلاس همسايگان خزر باشد.به گفته صفري تمام پيشنهادات اجرايي ايران در اين سفر با موافقت طرف روسي و ساير همسايگان خزر همراه بوده است از جمله: ايجاد منطقه آزاد تجاري خزر، ترانزيت مشترك در درياي خزر، رفع موانع گمركي و ايجاد دبيرخانه براي پيگيري مصوبات. همچنين مقرر شد ايران ميزبان بعدي اجلاس همسايگان خزر باشد.


تركيه بازار صنعت چاپ در منطقه را گرفته است
احمد ابوالحسني، رييس اتحاديه چاپخانه‌داران تهران با بيان اينكه با توجه به توانمندي‌هاي ايران در اين حوزه، بايد بازار منطقه در دست توليدكنندگان ايراني باشد، اما الان تركيه بازارهاي منطقه را گرفته، گفت: صنعت چاپ بين صنعت و فرهنگ مانده، اگر چاپ زيرمجموعه وزارت صنعت باشد، مي‌تواند تسهيلات بيشتري دريافت كند. وي با بيان اينكه در صنعت چاپ بيش از ۹۰ درصد ماشين‌آلات و ۷۰ درصد مواد اوليه وارداتي است، تصريح كرد: به خاطر تحريم‌ها خريد ماشين‌آلات نو دشوار است و حتي اگر نقدي بخريم، قيمت تجهيزات ۲۰ درصد گران‌تر از رقبايي مثل تركيه تمام مي‌شود.


صادرات ۵۰ ميليارد دلاري براي ايران شوخي است!
عليرضا پيمان‌پاك، رييس سازمان توسعه تجارت مي‌گويد: مهم‌ترين اقدام اين سازمان از زمان آغاز به كار دولت سيزدهم، تلاش براي تدوين يك راهبرد كلان براي تجارت خارجي كشور بوده است. وي افزود: يكي از اصلي‌ترين مشكلات ما اين است كه هيچ‌گاه يك كشور صادرات‌محور نبوده‌ايم؛ يعني ما محصولات را براي استفاده داخلي توليد مي‌كرديم و هرگاه اين توليد مازادي داشت براي صادرات آن اقدام مي‌كرديم؛ همين موضوع باعث شده مشكلات مختلفي مانند ممنوعيت يا محدوديت‌هاي موقت و طولاني‌مدت صادراتي، وضع عوارض يا فراهم نكردن مقدمات لازم براي صادرات مشكل‌آفرين شود. همين امسال ما در كشور مازاد توليد دام داريم، اما با اين وجود با توجه به قانون بودجه، عوارض صادراتي براي اين محصول در نظر گرفته شده كه عملا تغيير آن ممكن نيست و ما بايد اين نگاه را در كشور تغيير دهيم تا بتوان به اهداف كلان دست يافت. براي كشور و اقتصادي مانند ايران صادرات ۵۰ميليارد دلاري بيشتر به يك شوخي شبيه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون