• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5333 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ آبان

يك داستان پليسي باورنكردني در مورد علي كريمي

ماجراي بازگرداندن جادوگر به ايران چيست؟

ابتدا به نظر مي‌رسيد يك شايعه كوچك است كه توسط چند كانال تلگرامي و چند پيج اينستاگرامي منتشر شده. اما هر چه گذشت با افزوده شدن جزييات بيشتر به شكل فراگيري تمام فضاي مجازي را درنورديد. امروز كه اين متن را مي‌خوانيد كمتر كسي است كه اين داستان را نشنيده باشد. داستاني به اندازه فيلم‌هاي اكشن جذاب و به همان نسبت به اندازه يك فيلم جاسوسي دلهره‌آور.
يك خطي آنچه امروز فضاي مجازي را پر كرده اين است: قرار بوده با يك طرح عملياتي و با كمك يك سلبريتي علي كريمي دستگير و به ايران بازگردانده شود.
علي كريمي از ابتداي وقايع اخير در كشور با انتشار پست و استوري و توييت در متن ماجرا حضور داشت. به شكلي كه رسانه‌هاي اصولگرا رسما او را خائن ناميدند. ابتدا گفته شد اموال او مصادره خواهد شد و سپس 12 مهر كريمي به دليل «همصدايي با دشمن» و «تشويق به اغتشاش» تحت تعقيب قضايي قرار گرفت. از همان اواخر شهريور و اوايل مهر عده زيادي از مخالفان علي كريمي مي‌گفتند با توجه به حضور او در كشور همسايه يعني امارات چرا نهادهاي امنيتي او را بازداشت نمي‌كنند و به ايران برنمي‌گردانند؟ كما اينكه چه لابه‌لاي اخبار و چه در قالب فيلم‌هاي سينمايي مثل روز صفر يا لاتاري شنيده و ديده بودند كه نيروهاي اطلاعاتي ايران در امارات دست به عمليات مي‌زنند. با اين حال نه خبري از دستگيري كريمي شنيده شد نه بازگشت او به ايران. 
حال بعد از گذشت تقريبا يك ماه اين شايعه در فضاي مجازي با قدرت در حال منتشر شدن است كه چنين قصدي براي دستگيري كريمي وجود داشته اما به دلايلي صورت نگرفته است. داستاني كه در حال دست به دست شدن است به قدري پليسي است كه هر مخاطبي را تحت‌ تاثير قرار مي‌دهد. 
از آن طرف طبق روال هيچ تاييد يا تكذيب رسمي هم فعلا از سوي مقامات انجام نگرفته است تا اين داستان بيشتر و بيشتر مطرح شود. البته در اين مورد خاص چندان هم نمي‌توان انتظار واكنش رسمي را داشت. خود علي كريمي هم تا لحظه نگارش اين متن نسبت به اين داستان و وايرال شدن آن واكنشي نشان نداده است.  با اين حال با توجه به شكل داستان و دخيل شدن آدم‌هاي مختلف در جايگاه‌هاي متفاوت بعيد به نظر مي‌رسد كه همه‌ چيز در بحث‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خلاصه شود و در روزهاي آينده حتما واكنش‌هايي از سوي افراد يا حتي نهادها صورت خواهد گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون