• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5520 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۰ تير

چرا درِ باشگاه استقلال به روي لات‌هاي سطح يك باز است؟

همين الان استعفا بدهيد

سامان سعادت

تصاوير حمله چند لات سابقه‌دار به هواداران استقلال در جريان تمرين اين تيم بعد از 48 ساعت هنوز در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود. تصاويري كه نشان مي‌دهد چطور چند شرور گردن كلفت «سطح يك» در دفاع از سرپرست استقلال به سمت هواداراني كه شعار «مدير بي‌كفايت نمي‌خوايم نمي‌خوايم» سر مي دادند، حمله كرده و آنها را به‌ شدت كتك مي‌زنند. در ويديوهاي منتشر شده پيداست اين افراد با ركيك‌ترين كلمات خطاب به هواداران مي‌گويند كسي حق ندارد عليه حجت كريمي حرفي بزند.  حضور اين افراد در تمرين استقلال، خوش و بش با سرپرست باشگاه و نشستن روي نيمكت‌هاي كنار زمين بغل دست مدير و اركان باشگاه و كادرفني واكنش‌ها و سوالات زيادي را به وجود آورده است. ابتدا باشگاه استقلال بيانيه داد و با سلب مسووليت از خودش گفت نمي‌داند چه كسي اين افراد را به تمرين آبي‌ها راه داده! بعد هم وزارت ورزش بيانيه منتشر كرد و نوشت وزير دستور داده با افراد خاطي در هر جايگاهي كه هستند، برخورد شود. در نهايت كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با محروميت سه نفر از آن لات‌هاي شناخته شده و احضار حجت كريمي به كميته به مساله ورود كرد.  با وجود همه اين اقدامات، اعتراض خانواده حجازي به رخ دادن چنين وقايع زشتي در كمپي كه به نام آن اسطوره نامگذاري شده، انتقادات تند رسانه‌ها از جمله صداوسيما و واكنش گسترده كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي آنچه بايد رقم مي‌خورد هنوز رقم نخورده: استعفاي سرپرست باشگاه استقلال در وهله اول يا بركناري او توسط وزير ورزش و توضيح در مورد ارتباط اين افراد با بدنه باشگاه استقلال از چندين سال قبل. به اين دو اضافه كنيد واكنش قاطعي كه انتظار مي‌رفت جواد نكونام نشان بدهد و نشان نداد.  اينكه حجت كريمي بيانيه مي‌دهد و مي‌گويد: «ما در جريان حضور اين فرد در تمرين استقلال نبوديم و از اين به بعد ممنوع مي‌كنيم.» چيزي شبيه به يك شوخي است و ماقبل بحث. حجت كريمي به عنوان نفر اول باشگاه استقلال مسوول كوچك‌ترين اتفاقاتي است كه در اين باشگاه رخ مي‌دهد. حال چطور او مي‌خواهد با وجود انبوهي از تصاوير نشست و برخاست و خوش و بش با اين افراد از زير بار حضور آنها در كمپ ناصر حجازي شانه خالي كند، معلوم نيست. يعني هر قدر هم كه ديوار حاشا بلند باشد در اين يك مورد جواب نمي‌دهد.  يكي از معدود بخش‌هاي بيانيه استقلال كه فكت درستي ارايه داده مربوط به قسمتي است كه در آن اشاره شده اين افراد از سال‌ها قبل به راحتي در تمرينات استقلال رفت و آمد داشته‌اند. نگاهي به آرشيو اخبار و صفحات اينستاگرامي اين لات و لوت‌ها گواه اين ادعاست. از جشن تولد شخصي گرفتن براي امير قلعه‌نويي، شوخي دستي با عليرضا منصوريان و مهدي قايدي و دست انداختن دور گردن مهدي رحمتي تا حضور در تمرين تيم تحت هدايت محمود فكري و... نشان مي‌دهد درهاي باشگاه استقلال هميشه مقابل اين افراد باز بوده تا جايي كه محمد نوري‌فر، مدير رسانه‌اي سابق استقلال مي‌گويد: اينها هر وقت بخواهند وارد ساختمان باشگاه مي‌شوند و عربده‌كشي راه مي‌اندازند و هيچ مديري جرات نمي‌كند از اتاقش خارج شود و بپرسد چه خبر است! افرادي با سوابق متعدد جرم و حبس. 

به اين ترتيب واقعا لازم است كه تمام مديران استقلال و همه آنهايي كه با افتخار در كنار اين افراد قرار گرفته‌اند يك‌بار براي هميشه به صورت صريح پاسخ بدهند كه چه رابطه‌اي ميان آنهاست. بعد هم جواد نكونام بايد توضيح بدهد كه چرا هيچ واكنش رسانه‌اي نسبت به كتك خوردن هواداران استقلال نشان نداده است؟ ادعاي تعطيلي تمرين استقلال بعد از آن حمله وحشيانه و تلاش براي پيدا كردن هواداران كتك خورده براي دلجويي گرچه خوب است اما به درد نمي‌خورد. نكونام كه مثل بقيه استقلالي‌ها عكس‌هايي كنار اين افراد دارد بايد توضيح بدهد كه آيا دليل موضع نگرفتنش رابطه‌اي احتمالي با اينهاست يا احيانا ترس از آينده كاري‌اش در استقلال؟
در نهايت مهم‌ترين مساله اين است كه چرا حجت كريمي هنوز بابت اين اتفاق استعفا نداده است؟ و حال كه او استعفا نمي‌دهد، چرا وزير ورزش دست دست مي‌كند؟ آيا حضور چند لات سطح يك در تمرين استقلال و نشستن روي نيمكت و بعد كتك زدن هواداران در دفاع از سرپرست باشگاه كافي نيست؟ 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون