رفاقت در رسانههاي اجتماعي
كتاب «رفاقت در رسانههاي اجتماعي» با عنوان فرعي «يك اكتشاف فلسفي» نوشته دايان جسك به تازگي با ترجمه مهدي فروتن توسط نشر خزه منتشر و روانه بازار نشر شده است.
دايان جسك، استاد فلسفه در دانشگاه آيواي ايالات متحده، با كتاب «رفاقت در رسانههاي اجتماعي» پا به عرصهاي ميگذارد كه بخشي جداييناپذير و ضروري از زندگي امروز ما شده. يعني رسانههاي اجتماعي. او اين پديده نوظهور را از منظر دوستي و رفاقت بررسي ميكند و پرسشهايي را مطرح ميسازد كه دغدغه خيلي از ماست: آيا تعامل در رسانههاي اجتماعي بر توانايي ما در حفظ دوستيهاي واقعي نقش دارد؟ آيا اين تعاملات نقش دوستي را در ارزشمند كردن زندگي ما كمرنگ كردهاند؟
جسك همچنين با دقت و وضوحي فلسفي به اين مباحث و مسائل ضروري ميپردازد: روشهايي كه شخصيتهاي رسانههاي اجتماعي خود را ميسازيم، نقش جسم و بدن در شكلگيري و تداوم دوستي، شيوههايي كه در آن رسانههاي اجتماعي بر ترس ما از كنار گذاشته شدن ميافزايند، تاثير حسادتِ مبتني بر مقايسه بر روابط دوستانه ما، نقش فضاي مجازي در كمرنگ يا پررنگ كردن تنهايي و...
اين كتاب كه به سبكي روشن و جذاب نوشته شده، براي تعيين چگونگي استفاده مسوولانه از اين رسانهها در زندگي، يك اثر كاربردي و سودمند است.
«رفاقت در رسانههاي اجتماعي» در ۱۴۴ صفحه با قيمت ۱۰۰ هزار تومان توسط نشر خزه منتشر و روانه بازار نشر شده است.