• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5570 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۹ شهريور

صنيع‌خاني انقلابي معيار

حسين علايي

‌ الان فرزند سردار سيد علي صنيع‌خاني اطلاع داد كه پدر عزيزش از دنيا رفته است و به برادر شهيدش سيدمحمد پيوسته است. اين دو برادر سال‌ها از عوارض شيميايي دوران جنگ رنج كشيدند و هر دو هم در نهايت جان خود را در راه خدا و براي اعتلاي ايران تقديم كردند. 
سردار صنيع‌خاني از انقلابيون مبارزي بود كه براي كنار زدن استبداد شاهنشاهي تلاش زيادي كرد. او به دنبال برپايي نظام عدل اسلامي در ايران بود به گونه‌اي كه امكان بازسازي ديكتاتوري و حاكميت يك خاندان و يك گروه بر مردم ايران براي هميشه از بين برود. او براي پاسداري از انقلاب در همان روزهاي نخست پيروزي با كمك ساير دوستانش مثل شهيد حاج داود كريمي در كميته نازي‌آباد فعال شد و سپس به سپاه پيوست.   او از جمله پاسداران فعالي بود كه راه شهيدان را همواره در رفتارهاي خود در نظر داشت و نگران كمرنگ شدن مخالفت با ظلم در همه جا و به ويژه در بين مسوولان كشور بود.  سيدعلي صنيع‌خاني هميشه از مظلومين در همه جا دفاع مي‌كرد و ضدظلم و مخالف ظالم بود و براي برقراري عدالت در جامعه تلاش مي‌كرد.  از قبل از پيروزي انقلاب او را مي‌شناختم و هميشه به وي ارادت داشتم. انسان باصفايي بود كه از بودن در كنار او احساس آرامش و اطمينان داشتم.   به امام خميني خيلي ارادت داشت و همواره نگران كنار زدن پيشكسوتان جهاد و شهادت بود.    براي مدتي طولاني از نزديك شاهد فعاليت‌هاي او در نيروي دريايي سپاه بودم. 

او تلاش داشت تا قدرت سخت و قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران افزايش يابد. اما به قدرت نرم كه از طريق محبت و مهرباني ايجاد مي‌شود، اهميت بيشتري مي‌داد.  او در سال‌هاي آخر عمر نگران شيوه‌هاي حكمراني در ايران بود و از عقب افتادن ايران در توسعه و پيشرفت، به‌شدت در رنج بود.  او رفت و از غصه خوردن راحت شد و دوستان خود را تنها گذاشت.  به پدر عزيز، خانواده محترم، فرزندان پرتلاشش و نيز به همه مصيبت‌ديدگان خاندان معزز شهيد صنيع‌خاني تسليت عرض مي‌كنم. 
عاش سعيداً و مات سعيداً

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون