• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5572 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۲ شهريور

جزييات كشته شدن دختر نوجواني كه در مراغه قرباني اختلاف خانوادگی شد

مرد جواني نامزد ۱۶ ساله خود را به قتل رساند

يكي از اقوام نزديك قرباني: سونيا قصد داشت از نامزدش جدا شود، اما مادر او موافقت نمي‌كرد

بهاره شبانكارئيان

چهره قاتل كمي بزرگ‌تر از سنش نشان مي‌دهد. لاغراندام است و قدي متوسط دارد. آخرين عكسي هم كه در صفحه اينستاگرامش منتشر كرده، عكس خودش است، كنار هيات عزاداري. شايد كمتر كسي باور كند اين همان قاتلي است كه صبح زود به خانه پدري نامزدش مي‌رود و برادر ۸ ساله دختر را مورد ضرب و جرح قرار مي‌دهد و سپس با «چاقوي فرشبافي» گلوي نامزد ۱۶ ساله‌اش را كه حدود يك‌سال و نيم پيش به عقد هم در آمده بودند، مي‌برد و او را به قتل مي‌رساند. پس از اين اتفاق دختر نوجوان را به بيمارستان سينا در مراغه منتقل مي‌كنند، اما او به دليل شدت جراحات جانش را از دست مي‌دهد. «علي.ا»؛ پسر ۲۱ ساله اهل شهرستان مراغه، دومين شهر پرجمعيت آذربايجان شرقي، هفتم شهريور ماه امسال حدود ساعت ۷ صبح به خانه «سونيا.م»؛ نامزد ۱۶ ساله‌اش در محله «زينال‌آباد» مراجعه مي‌كند و با ضربات متعدد چاقو او را مي‌كشد. برخي منابع محلي به «اعتماد» مي‌گويند: «سونيا به دليل اينكه نامزدش به مواد مخدر صنعتي گرايش پيدا كرده بود، قصد داشت از او جدا شود. روز حادثه سونيا با اينكه هدف حمله علي قرار گرفته‌ بود تلاش مي‌كند از خانه فرار كند، اما نامزدش مقابل در ورودي خانه گلوي او را با چاقو مي‌برد.» يكي از اقوام دور سونيا نيز به «اعتماد» توضيح مي‌دهد كه علي طلاهاي سونيا را فروخته بود و «زيورآلات بدلي» جايگزين طلاها كرده بود. شب قبل از حادثه هم آنها به ‌شدت با هم بحث‌شان شده بود. بر اساس اخبار رسمي منتشر شده، سونيا دومين زني است كه در شهريور ماه 1402 توسط همسرش به قتل رسيده است. پيش از اين نيز در 5 شهريور ماه 1402در ماهدشت كرج زن جواني با «انگيزه ناموسي» توسط همسرش با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد. پس از اين حادثه توحيد فارسي، فرمانده انتظامي شهرستان مراغه در مورد دستگيري قاتل اعلام كرد كه در پي اعلام مركز فوريت‌هاي ۱۱۰ پليسي مبني بر قتل دختر ۱۶ ساله با ضربات چاقو در يكي از محلات شهرستان ماموران پليس آگاهي و انتظامي جهت بررسي صحنه جرم در محل حاضر شدند. با توجه به تحقيقات صورت گرفته و بازديد محل قتل و جسد مقتول مشخص شد، قتل توسط نامزد متوفي كه جواني ۲۱ ساله بوده صورت گرفته و پس از آن از صحنه متواري شده است. ماموران انتظامي با شناسايي هويت قاتل موفق شدند او را دستگير كنند. در بازجويي‌هاي پليسي و مواجهه با شواهد و مدارك و ادله پليسي در نهايت متهم، به قتل نامزدش با انگيزه اختلاف خانوادگي اعتراف كرد و پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.

 

سونيا اين اواخر نامزدش را نمي‌خواست

یکی از اهالی مراغه که متهم را می شناسد به «اعتماد» توضیح می دهد که «علی را می شناختم تا جایی که می‌دانم شغل مشخصي نداشت. مسافركشي مي‌كرد، شاگرد قنادي بود، همه كار مي‌كرد. علي و سونيا در يك محله زندگي مي‌كردند. محله زينال‌آباد. علي، پسر خوبي بود يعني تا وقتي كه من مي‌شناختمش خوب بود و معتاد هم نبود. همان‌طور كه گفتم مراغه مصرف مواد عادي است. جوان‌ها بيكارند. كار ديگري ندارند، اما هيچ كس فكر نمي‌كرد او سونيا را به قتل برساند.» همچنين يكي از همسايگان خانواده اين دختر نوجوان به «اعتماد» توضيح مي‌دهد كه علي با چاقوي فرشبافي به خانه پدري سونيا مي‌آيد. مادر سونيا خانه نبود. اول برادر 8 ساله او را مورد ضرب و جرح قرار مي‌دهد و سپس سراغ سونيا مي‌رود. سونيا با اينكه چند ضربه چاقو خورده و مصدوم شده بود تا جلوي در ورودي خودش را مي‌رساند، ولي علي جلوي در ورودي به سونيا حمله مي‌كند و گلوي او را با چاقو مي‌برد.

یکی دیگر از اهالی مراغه هم به «اعتماد» می گوید: «سونیا هر کاری هم کرده باشد علی حق نداشته او را بکشد... ، چون مگر غير اين است كه فقط با چند آيه به عقد هم درآمده بودند! از طرف ديگر هم شنيديم كه سونيا ديگر علي را نمي‌خواست، چون به مواد مخدر اعتياد پيدا كرده بود. هر چه باشد او حق نداشته دختر مردم را بكشد.»

 

مادر مقتول نمي‌گذاشت او از نامزدش جدا شود

پدر سونيا بيشتر در روستاي ديگري وقتش را مي‌گذراند. مادر سونيا زبان فارسي نمي‌داند. براي همين پسرخاله مقتول به سوالاتم در مورد ماجرا پاسخ مي‌دهد.

 

خانواده مقتول غير از سونيا چند فرزند دارند؟

سونيا فرزند اول بود. يك برادر 8 ساله هم دارد.

چند وقت بود كه با علي نامزد كرده بود؟

حدود يك‌سال و نيم پيش عقد كردند. با هم دوست بودند و چون همديگر را مي‌خواستند به عقد هم درآمدند.

با توجه به اينكه مقتول 16 سال داشت آيا پس از عقد توانست ادامه تحصيل بدهد؟

نه، وقتي نامزد كرد، مدرسه نرفت. نامزدش نمي‌گذاشت مدرسه برود.

از روز حادثه بگوييد. چه شد كه علي به خانه سونيا آمد و او را به قتل رساند؟

7 صبح هفتم شهريور مادر سونيا براي خريد نان از خانه بيرون مي‌رود. علي مواد مخدر مصرف كرده و توهم زده بود. به خانه آنها مي‌رود و سونيا را با چاقو مي‌كشد. علي را قبلا در رفت و آمدهاي خانوادگي ديده بودم. از نوع حرف زدنش متوجه شده بودم چيزي مصرف مي‌كند. از او پرسيدم چي مصرف كردي؟ گفت: گل. همانجا به او گفتم: مواد مصرف نكن. تو نامزد داري، اما گوش نداد. بعد هم كه اين اتفاق فجيع رخ داد. سونيا هم به خاطر اعتياد علي مي‌خواست طلاق بگيرد، اما مادر سونيا نمي‌گذاشت. مي‌گفت؛ آبروي‌مان مي‌رود. او هم نمي‌دانست كه علي يك روز سونيا را مي‌كشد.

شنيده شده سونيا با انگيزه ناموسي كشته شده، اين درست است؟

نه، علي مواد مصرف كرده و توهم زده بود. اين را هم مي‌دانم كه شب قبل از حادثه بحث‌شان شده بود. مادر سونيا به من گفت؛ علي توهم زده بود. براي همين سراغ دخترم آمد. چند وقتي مي‌شد از خود سونيا شنيده بودم كه مي‌گفت؛ علي اذيتش مي‌كند و مي‌خواهد طلاق بگيرد.

قاتل چه زماني دستگير شد؟

او چند ساعت بعد شناسايي و دستگير شد. الان هم در زندان است. خانواده سونيا تصميم به رضايت ندارند.

خاكسپاري چه زماني انجام شد؟

ابتدا جسد سونيا به پزشكي قانوني انتقال پيدا كرد و 8شهريور هم مراسم خاكسپاري انجام شد.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون