• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5626 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۱ آبان

فراخوان نخبگان و مردم شريف ایران توسط الياس حضرتي مدير گروه رسانه‌ای «اعتماد» درباره غزه

براي غزه مظلوم‌ كاري‌كنيم

اين روزها اندوه غزه، جهان را در بر گرفته است. شايد به اندازه يك سال جنگ عراق عليه ايران بر قطعه كوچك و مظلوم غزه بمب ريخته‌اند. نيمي از شهر غزه به كلي نابود شده و بي‌شمار زنان و كودكان در برابر چشم جهانيان پرپر مي‌شوند. بيمارستان‌ها و مدارس و مساجد و كليساها هدف بمباران قرار گرفته و هزاران مصدوم از كمترين امكانات درماني برخوردار نيستند. تنها يكصد تن از امدادگران سازمان ملل به شهادت رسيده‌اند. برخلاف تمام قوانين بين‌المللي و ارزش‌هاي بشري، رژيم اشغالگر براي آب و غذا و دارو و سوخت هم محدوديت گذاشته است. تماشاي اين صحنه‌ها، هر وجدان بيداري را به ياري مي‌طلبد. بايد براي عدالت كاري كرد و همانا چنان‌كه از مولاي‌مان علي(ع) نقل است، «بهترين عدالت ياري مظلوم است.»
فلسطين مساله همه است و همدلي با مظلوميت غزه، همدلي با انسانيت است. مهم آن است كه قدمي در حد بضاعت به‌رغم دشواري‌هاي اين روزها برداشته شود. دشواري‌ها هر چه باشد به اندازه مصيبت غزه نيست. غفلت از آنچه امروز در غزه مي‌گذرد، تمام ارزش‌هاي انساني را به چالش خواهد كشيد و شرمندگي انسانيت در پيشگاه تاريخ را به دنبال خواهد داشت. چند صباحي ديگر گرد و غبار اين ماجراهاي هولناك فرو مي‌نشيند و مناقشات سياسي كنار خواهد رفت، اما لحظه‌لحظه حوادث جگرسوز غزه ثبت و ضبط خواهد شد. افسوس بزرگي است كه خدايي ناكرده، امروز گام بايسته‌اي برداشته نشود و فردا بشريت در قبال اين جنايت مدرن به بي‌تفاوتي يا كم‌عملي و انفعال متهم شود.
آري، صداهاي متنوع و فريادهاي بلندي در جهان آغاز شده، اما هنوز كافي نيست، چراكه همچنان ستم از زمين و آسمان مي‌بارد و گويي تصور مي‌كنند قدرتي نيست كه آتش اين ظلم را فرو نشاند. حال آنكه فراتر از اين بمب‌ها، خدايي هم هست.
نخبگان و مردم شريف ایران 
از شما در هر جاي اين كره خاكي كه هستيد انتظار دارم به دمی یا درمی یا قدمی یا قلمی گامی برای غزه عزیز بردارید.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون