• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5631 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۲۷ آبان

برد پرگل يوزهاي جوان مقابل كالدونياي جديد

ايران از گروه مرگ با 6 امتياز صعود كرد

تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران در سومين بازي خود در مرحله گروهي جام جهاني زير 17 سال مقابل كالدونياي جديد قرار گرفت و موفق شد با نتيجه پرگل 5 بر صفر از سد حريف خود عبور كند. به اين ترتيب شاگردان حسين عبدي كه از دو بازي قبلي خود صاحب يك برد و يك شكست برابر برزيل و انگلستان شده بودند با 6 امتياز به كار خود در مرحله گروهي پايان دادند. ايران با اين شرايط به عنوان تيم سوم راهي دور حذفي مسابقات شد. 
تيم ملي فوتبال ايران كه در ابتداي رقابت‌ها با حضور در گروه مرگ شرايط سختي را داشت در نخستين بازي خود با يك كامبك تاريخي و باور نكردني مقابل برزيل مدافع عنوان قهرماني به برتري دست پيدا كرد. يوزهاي جوان در حالي سه بر دو حريف خود را شكست دادند كه در نيمه نخست با دو گل از حريف عقب افتاده بودند. 
ايران بعد از اين برد و با توجه به شرايط دو تيم ديگر شانس بسيار خوبي براي صعود به دور حذفي پيدا كرد. همچنين برد مقابل سلسائو روحيه تيمي بازيكنان را نيز افزايش داد و آنها را آماده رويارويي با انگليس يكي از بهترين تيم‌هاي اين دوره از رقابت‌ها كرد. بچه‌هاي ايران در دومين بازي نيز عملكردي تحسين‌برانگيز ارايه دادند و در ابتدا با يك گل از حريف خود پيش افتادند. با اين حال دريافت گل تساوي در اواسط نيمه دوم و پذيرفتن گل شكست در دقيقه 91 به عجيب‌ترين حالت ممكن فرصت كسب تساوي ارزشمند را از بچه‌ها گرفت.  به اين ترتيب ايران در شرايطي پا به مسابقه سوم گذاشت كه در وهله نخست مي‌دانست با برتري برابر كالدونياي جديد، تيمي كه در دو بازي نخست خود به ترتيب 10 و 9 گل از انگليس و برزيل خورده بود حتما صعود مي‌كند و در درجه دوم متوجه شده بود كه بايد براي كسب جايگاه خوب حريف را با تعداد گل بالا شكست دهد. 
ايران مي‌دانست با برد برابر كالدونيا صعود مي‌كند چون علاوه بر تيم‌هاي نخست بهترين تيم‌هاي سوم هم راهي دور حذفي مي‌شدند و كسب 6 امتياز از 3 بازي به اين معني بود كه بچه‌ها بين بهترين‌هاي سوم جا مي‌گيرند. از آن طرف مي‌دانست بايد گل زياد بزند چون اگر برزيل موفق به شكست انگليس مي‌شد ايران از لحاظ تفاضل گل مقابل انگليس و برزيل كم مي‌آورد. 
در نهايت همين سناريو نيز به اجرا درآمد. برزيل كه براي فرار از حذف زودهنگام مي‌جنگيد توانست انگليس را شكست دهد و به اين ترتيب گروه مرگ مسابقات جام جهاني زير 17 سال صاحب سه تيم 6 امتيازي شد. سه تيم كه رده‌بندي آنها را تفاضل گل تعيين كرد و ايران در جايگاه سوم قرار گرفت. به اين ترتيب يوزهاي جوان ايران كه تا اينجاي مسابقات عالي كار كردند سه‌شنبه در نخستين بازي از دور حذفي به مصاف مراكش خواهند رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون