شبكه مترو به مثابه كف خيابان
در صورتي كه به اين وسيله حمل و نقل عمومي انبوه بر در اكثر كشورها فقط نگاه خدماتي و مسافري وجود دارد. در طول اين 12 سال فعاليتهاي متعدد فرهنگي براي شبكه مترو در نظر گرفته شده است از جمله كتيبه و پوسترهاي فرهنگي، نمايشگاه كتاب و نمايشگاههاي موضوعي ويژه، كتابخانه در مترو و همكاري با نمايشگاه كتاب و.... همكاري در زمان گسترش بيماري كرونا، ايجاد تقويم فرهنگي متناسب با اعياد ملي و مذهبي و اقدام براي فعاليتها، تبليغ مسائل مهم كشور از جمله فرزندآوري و... جشنهاي ايستگاهي مانند نيمهشعبان و ... گراميداشتها از جمله هفته بسيج، دفاع مقدس، در ايستگاههاي منتخب، استقرار مشاوران حقوقي يا مشاوره روانشناسي، در ايستگاههاي منتخب، تست فشار و قند با همكاري نظام پرستاري مشاوره براي سلامت روان با عنوان «جان تازه»، حضور گروههاي همخواني و حال احتمالا حجاببانها، در هر صورت به نظر شعار شهردار تهران زاكاني كلانشهر تهران الگوي جهان اسلام است و تفاوت متروي تهران با متروهاي ديگر كشورها داشتن پيوست فرهنگي است كه هزينههاي آن به قيمت بليت اضافه ميشود و سوبسيد آن را افزايش ميدهد، چرا كه ميگويند كه ما به شهر زيرزميني تهران نگاه فرهنگي داريم. درستي اين سياستها و هزينهها در متروي تهران بايد به بحث كارشناسي گذاشته شود؟!!