• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5651 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۰ آذر

سخنگوي شوراي نگهبان:

هنوز وارد بررسي صلاحيت كانديداهاي خبرگان نشديم

ايلنا|هادي طحان نظيف سخنگوي شوراي نگهبان ظهر ديروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجويي به مناسبت روز دانشجو كه توسط جامعه اسلامي دانشجويان دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: يكي از اتفاقاتي كه قبل از پيش‌ثبت‌نام اجرايي شد اصلاح قانون انتخابات بود كه سال‌ها مطرح بود، نشان به اين نشان كه بيش از ۷ سال قبل سياست‌هاي كلي انتخابات از مهر ۹۵ ابلاغ شده بود؛ مجموعه كساني كه دست‌اندر‌كار انتخابات بودند اذعان داشتند كه اين قانون نياز به اصلاح دارد، لذا از مجلس گذشته بحث اصلاح قانون انتخابات مطرح شده بود و پيگيري مي‌شد و از سال گذشته اين موضوع مقداري بيشتر مورد توجه قرار گرفت؛ لذا يك سال گذشته مكرر و مستمر بر سر زبان‌ها بود. در مواردي هم دغدغه وجود داشت كه ما در كشوري هستيم كه تعداد ثبت‌نام داوطلبان بالاست، مثلا در انتخابات دوره قبل ۱۶ هزار نفر ثبت‌نام و در انتخابات كنوني حدود ۲۵ هزار نفر ثبت‌نام داشتيم.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان پيرامون مساله صلاحيت حسن روحاني رييس‌جمهور پيشين و اينكه آيا از حسن روحاني آزمون گرفته مي‌شود؟ آيا او ساير شرايط تاييد در انتخابات خبرگان را دارد؟، گفت: هنوز وارد بررسي كانديداهاي خبرگان نشديم، علت هم اين است كه درحال سپري كردن مراحل اوليه است، آزمون شفاهي دو هفته قبل برگزار شد و آزمون كتبي در حال برگزاري است. البته اين را هم عرض كنم كه از كساني كه اعضاي فعلي هستند يا اعضاي قبلي هستند يا قبلاً در آزمون پذيرفته شدند ديگر آزمون مجدد اخذ نمي‌شود. درخصوص ساير شرايط كانديداتوري در انتخابات، شرايط همه افراد داوطلب بررسي مي‌شود.
وي همچنين در واكنش به اين مطلب كه نبايد لايحه حجاب و عفاف به صورت عادي و مانند لوايح ديگر بررسي مي‌شد و بايد بررسي ويژه صورت مي‌گرفت، عنوان كرد: نسبت به لايحه حجاب و عفاف كه فرموديد من معتقدم در كشور هر كسي بايد كار خودش را انجام دهد، اينكه عرض كردم مانند هر طرح و لايحه ديگري بررسي شده به معناي آن است كه ما اگر اشكال و ايرادي در لايحه بود آن را ناديده نگرفتيم و در بررسي دقت عمل داشتيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون