• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5654 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۳ آذر

به قلم خوانندگان/ پیامک‌های شما

تلفن خوانندگان

آقا من کارت ملی‌ام را دو سال است گم کرده‌ام. دو سال است که درخواست داده‌ام کارت جدید به من بدهند، بماند که همچنان در انتظارم و خبری از کارت نیست. مساله این است که می‌خواهم سیم‌کارت بخرم به من نمی‌فروشند باید چه کنم؟

گفتنی است چندی پیش به مسکو رفتم، در فرودگاه به من سیم‌کارت روسی فروختند ولی در کشور خودم نمی‌توانم سیم‌کارت بخرم.

 

از پيام‌هاي خوانندگان

لطفا يك پرونده در مورد موزه هنرهاي معاصر تهران و گنجينه آن هم كار كنيد. 4263...0911

 

اين همه جنايت در غزه انجام مي‌شود در روزنامه‌تان انعكاسي ندارد، چرا؟

0466...0912

پاسخ: بیشترین گزارش، تحلیل و عکس يك در دو ماه گذشته را روزنامه اعتماد درباره غزه داشته است. خواهشمند است بار دیگر به شماره‌های روزنامه مراجعه کنید، آرشیو آن در اینترنت موجود است.

 

سلام، در صفحه آخر شماره 5647 به ‌جاي عكس جك لندن، عكس ارنست همينگوي چاپ شده است.

پاسخ: درست است. همکاران ما به اشتباه عکس را انتخاب کرده‌اند. از این بابت از شما پوزش می‌طلبیم.

5091...0935

 

با سلام خدمت همه دست‌اندركاران روزنامه مردمي اعتماد، انسان‌ها هم مانند اجناس، قيمت دارند؛ تفاوت اما اينجاست كه قيمت‌شان را خودشان تعيين مي‌كنند. به عنوان مثال، يكي را با يك نخ سيگار مي‌توان خريد و با ديگري نمي‌توان به بهاي تمامِ دنيا معامله كرد. شغل، قوميت، مليت و اينكه در چه لباسي هستي، اعتباري است و اهميتي ندارد؛ وقتي در جست‌وجوي خدمت به خلقِ خدا نباشي، اين دقيقا يعني انسان نيستي!

از طايفه‌گرايي‌ها و هم‌پيماني‌هاي سياسيِ به ظاهر انقلابي سخن مي‌گويم كه يكديگر را هر كجا كه باشند، پيدا مي‌كنند. آنچه امروز در برخي ادارات خرم‌آباد، به وضوح، سنگِ پيشِ پايِ مردم شده است و آنچنان آزادانه مي‌تازد كه هيچ سدّ و محدوديتي در راهِ اهداف خود نمي‌يابد.

هزار فاميل، مافياها، اَبَرشركاي مالي، هم‌پيماني‌هاي سياسي و طايفه‌بازي است... سهم مردم از سفره انقلاب چيست؟! مديران نالايق، دشمنِ اصليِ اين آب و خاك هستند؛ اين مملكت، خون‌بهاي حسين فهميده‌هاست.

بي‌عدالتي در برخي ادارات، بيداد مي‌كند. آخر نفهميدم گناهِ مردم در بيكاري، آن‌هم در اين بحران اقتصاديِ كنونيِ جامعه چيست؟!

شخصي را به مديريتِ كل منصوب مي‌كنند؛ آيا همه جوانب را سنجيده‌اند، يا يك آقازاده بدون صلاحيت، به عنوان سرپرست انتخاب شده است؟ مي‌پندارند تمام مجموعه از پدر به ايشان به ارث رسيده، حتي اعضاي خانواده هم، از محلِ آن بايد سهام داشته باشند. از يك‌سو حقوق دريافت كند، از سوي ديگر شغلِ واقعي و چرب‌ترِ او، دلالي و واسطه‌گري براي هدف‌هايش باشد؛ به عبارتي راه صد ساله را يك شبه برود.

آخر بايد دست‌هاي پشت پرده و كساني كه از اينها حمايت مي‌كنند را جامعه بشناسد! ريشه اصلي تورم، فقر، اعتياد، فحشا و طلاق، همين‌ها هستند. آيا بايد همچنان به كار خود ادامه دهند، يا مجازات شوند؟ در مملكتي كه خيلي‌ها براي امنيت و آرامشِ همين مردم از جان‌شان مايه گذاشتند...

باري! آب‌شان با شايسته‌سالاري در يك جوي نمي‌رود! اين‌گونه، سنگ روي سنگ بند نمي‌شود. آزادي عمل تا بدين‌جا؟!...

حال، اين مسائل در ظاهر رويت مي‌شود، بماند امور پشت پرده...

تورم و گراني، نقل دهان‌ها شده است، اما كسي از عاملان تورم و گراني سخن به ميان نمي‌آورد. در خانواده‌اي چند نفر بيكار باشند و آقاي برادر، يك تنه، حقوق چند خانوار را به جيب بزند!

از ما گفتن بود، از شما شنيدن، تفكر، هم‌دردي و اصلاح!

نويسنده: امين درافشان 5757...0930

پاسخ: مطلب شما برای این ستون بسیار طولانی بود. ما برای اینکه لطمه‌ای به مطلب شما نخورد بخشی از آن را کوتاه کردیم.

 

دست در جيب مردم توسط دولت بدون اجازه و اطلاع‌رساني به مردم. در آزادراه تهران - شمال عوارض 38،000 تومان دريافت مي‌شود و با عبور از تونل البرز مجددا بدون وجود هيچ گيت عوارض 30،000 تومان پيامك به مالك ارسال مي‌شود! و در جواب اينكه چرا همراه 38،000 تومان اين مبلغ را دريافت نكرديد؟ گفتند كه نمي‌دانيم كه خودرو اين مسير را تا انتها خواهد رفت يا وسط راه از جاده قديم مي‌رود، يعني از ترس از دست دادن درآمد! ترجيح مي‌دهند بدون اطلاع قبلي دست در جيب مردم كرده و هزينه عوارض را از جيب مسافرين در بياورند بدون اطلاع و گذاشتن حق انتخاب!

1472...0912

 

از كارهايي ‌كه شهرداري‌ها صد سال است مورد غفلت‌شان است نوشتن‌ اسم هر گياه و درختي است كه در معابر و گردشگاه‌ها روييده كه باعث افزايش فهم‌مان در حفظ‌‌شان است. 8895...0919 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون