• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5654 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۳ آذر

ياغي فوتبال ايران در گفت‌وگو با «اعتماد» از دربي مي‌گويد

اين دربي جنگ روي نيمكت‌هاست!

ياغي اين دربي هاشمي‌نسب نيست، اين بازيكن است!

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» عصر امروز يكصد و دومين دربي پايتخت بين تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال برگزار مي‌شود. جدالي سنتي كه براي هر دو تيم اهميت فراواني دارد‌. يك طرف پرسپوليس است كه براي نزديك شدن به صدر جدول و رهايي از فشار حذف از بازي‌هاي آسيايي برد مي‌خواهد و در طرف مقابل استقلال را داريم كه مدت‌هاست دربي را نبرده و براي ادامه صدرنشيني حتما بايد پيروز ميدان باشد. اين بازي با حضور هواداران برگزار مي‌شود و براي نخستين‌بار از بعد از انقلاب تعدادي از زنان هم اجازه تماشاي آن را از نزديك دارند. مسابقه‌اي كه اميدواريم فارغ از هر نتيجه‌اي جذاب باشد و اتفاق حاشيه‌اي نداشته باشد. علي عليزاده يكي از بازيكناني است كه سابقه پوشيدن پيراهن هر دو تيم را دارد. به همين علت با او تماس گرفتيم تا نظرش را درخصوص دربي بپرسيم. عليزاده از آن بازيكناني بود كه دنبال حاشيه نبود و براي همين هم پس از آنكه از پرسپوليس به استقلال رفت مورد بي‌مهري هواداران سرخ‌دوست قرار نگرفت. در ادامه چكيده‌اي از گپ و گفت «اعتماد» با وي را مي‌خوانيد.

 

دربي در پيش است. مي‌خواهيم نظر شما را درخصوص جدال سرخابي‌ها بپرسيم؟

دربي؟ اتفاقاتي براي پرسپوليس رخ داده كه فكر مي‌كنم مي‌تواند برگ برنده‌اي براي استقلال باشد. نمي‌گويم روز خوش پرسپوليس نيست اما كمي در حاشيه رفته است هم به لحاظ مديريتي و هم فني. اتفاقاتي كه متاسفانه بعضي از تماشاگرنماها رقم زدند كه به نظر من قدردادن نبودند! از آن طرف استقلال با نكونام موفق شده به صدر برسد و بچه‌هاي تيم با جان و دل براي نكونام بازي مي‌كنند. دربي متفاوتي خواهد بود و جنگ، جنگ نيمكت‌هاست. غير از تلاش بازيكنان فكر مي‌كنم هر نيمكتي كه پربارتر است برنده دربي مي‌شود.

نيمكت كدام تيم پربارتر است؟

من براي هر دو تيم با افتخار بازي كردم اما به لحاظ روحي-رواني الان وضعيت استقلال خيلي بهتر از پرسپوليس است. درست كه پرسپوليس تيم خوبي است و چندين جام گرفته اما اين بازي متفاوت است، انگيزه‌اي كه استقلالي‌ها دارند بيشتر از پرسپوليس است. آبي‌ها عزم‌شان را جزم كردند تا دست پر بيرون بيايند البته هر تيمي كه از موقعيت‌هايش بهتر استفاده كند برنده مي‌شود. پرسپوليس شاد و سرحال نيست، بازيكن مصدوم هم دارد.

اگر قرار بود دربي صد و دو براي يكي از دو تيم بازي كنيد، پيراهن سرخ را انتخاب مي‌كرديد يا آبي؟

هيچ كدام! بيرون مي‌نشستم تماشا مي‌كردم. هر دو تيم را دوست دارم و براي من عزيز هستند. واقعا دوست داشتم پرسپوليس نتيجه بگيرد و به مراحل بالاتر ليگ قهرمانان آسيا برود و استقلال هم در مسابقات شركت كند اما متاسفانه اين اتفاق رخ نداد. در هر تيمي بودم زحمت كشيدم و با تمام وجود براي آنها بازي كردم حالا هم آمدم بيرون و طرفدار هر دو تيم هستم. ان‌شاءالله يك فوتبال خوب و تماشاگرپسند ببينيم.

شما در دربي گل زديد. از بين بازيكنان دو تيم كدام يك مي‌توانند دروازه حريف را باز كنند؟

خيلي سخت است اما يامگا از استقلال و از پرسپوليس هم زاهدي.

نتيجه را چند چند پيش‌بيني مي‌كنيد؟

نتيجه را نمي‌دانم. خيلي سخت است اما كفه ترازو به نفع استقلال سنگين‌تر است، چون اول فصل مشكل داشته اما در اين مقطع استقلال آرامش بيشتري نسبت به پرسپوليس دارد.

چند دربي بازي كرديد؟

كلا هفت تا دربي. پنج‌تا براي استقلال و دوتا براي پرسپوليس. البته نه اينكه همه بازي‌ها در تركيب اصلي باشم. مساوي داشتم اما برد نداشتم!

پيش آمده كه قبل از دربي شرايط يكي از تيم‌ها خوب نباشد اما در دربي ببينيد بهتر بازي كرده و بهتر نتيجه گرفته؟

بله. حالا حرف خودم دوتا مي‌شود اما هر تيمي كه ضعيف‌تر نتيجه مي‌گرفت در دربي بهتر بود اما الان پرسپوليس و استقلال در ليگ بد نتيجه نگرفتند. جفت‌شان خوب نتيجه گرفتند و هر دو تيم بالاي جدول هستند اما جنگ روي نيمكت‌هاست. حالا ما را وارد حاشيه نكنيد!

بسيار خب. در بازي با الدحيل به سرمربي پرسپوليس انتقادات تندي شد. در اين باره چه نظري داريد؟

من در فوتبال استخوان خرد كردم و ورزشكارم. اين كار قشنگي نبود كه تعدادي تماشاگرنما بخواهند اين كار را انجام دهند. قرار نيست پرسپوليس هميشه به فينال ليگ قهرمانان برود. بعضي وقت‌ها نمي‌شود. اصلا روي چه حسابي بايد به فينال يا چهار تيم برتر آسيا برسيم؟ سخت‌افزار داريم؟ ما هنوز يك VAR يا يك زمين درست و حسابي نداريم و اكثر تيم‌هاي‌مان خصوصي نيستند. به قرآن بچه‌هاي ما با غيرت ايراني شاهكار مي‌كنند. قراردادهاي فوتبال ما را ببينيد بگذاريد كنار قراردادهاي امارات و عربستان. حساب حساب دو دوتا چهارتاست، آهاي تماشاگر! اين مربي چند تا جام براي‌تان گرفته بعد به سمتش بطري پرتاب مي‌كنيد و حيا كن رها كن سر مي‌دهيد؟ اصلا كار قشنگي نيست. چطور وقتي سه‌گانه مي‌برد و كاپ بالاي سر مي‌برد همه بشكن مي‌زديد؟ اگر مربي بود كه نمي‌توانست كار را جمع كند باز هم اين حق را به او نمي‌دادم. او مربي است كه مي‌تواند كار را جمع كند. خب الان بگويم حاشيه مي‌شود! اما مدير نتوانست براي او بازيكن بگيرد از آن طرف اعتصاب تمريني كردند و داستان‌هاي ديگر. من فكر مي‌كنم واقعا در حق آقايحيي بي‌انصافي كردند.

ترتيب سوالات‌مان به‌ هم خورد. زماني كه از پرسپوليس به استقلال رفتيد اذيت نشديد؟

نه. بي‌حاشيه رفتم و احترام من را داشتند. الان ياغي دربي كيست؟

هاشمي‌نسب؟

نه يكي ديگر هم هست!

كنعاني، ريگي، رمضاني؟

ريگي! البته اينها كه ياغي نيستند. بچه‌ها همه قابل احترام هستند اما باز هم مي‌گويم جنگ جنگ نيمكت‌هاست!

يعني حضور هاشمي‌نسب روي نيمكت استقلال؟

بله. خود جواد هم خيلي استقلالي است و خيلي دوست دارد نتيجه بگيرد‌.

صحبت پاياني؟

ان‌شاءالله بازي خوبي را ببينيم و‌ هواداران از تماشاي بازي خوب لذت ببرند.


قرار نيست پرسپوليس هميشه به فينال ليگ قهرمانان برود. بعضي وقت‌ها نمي‌شود. اصلا روي چه حسابي بايد به فينال يا چهار تيم برتر آسيا برسيم؟ سخت‌افزار داريم؟ ما هنوز يك VAR يا يك زمين درست و حسابي نداريم و اكثر تيم‌هاي‌مان خصوصي نيستند. به قرآن بچه‌هاي ما با غيرت ايراني شاهكار مي‌كنند. قراردادهاي فوتبال ما را ببينيد، بگذاريد كنار قراردادهاي امارات و عربستان. حساب حساب دو دوتا چهارتاست، آهاي تماشاگر! اين مربي چند تا جام براي‌تان گرفته بعد به سمتش بطري پرتاب مي‌كنيد و حيا كن رها كن سر مي‌دهيد؟ اصلا  كار قشنگي نيست

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون