• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5670 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۴ دي

جايي كه هر تصميمي اشتباه است!

تعدادي از بدترين نقل و انتقالات زمستاني تاريخ

نقل و انتقالات ژانويه مي‌تواند نشانه‌اي از يك تيم نااميد در پايان كار باشد. به ندرت تصميمات خوبي در اواسط فصل گرفته مي‌شود، زيرا فرم تيم در مسير اشتباه قرار گرفته است و به ظاهر هيچ تيمي نمي‌تواند براي هميشه از نقل و انتقالات بد جلوگيري كند، حتي زيرك‌ترين ايجنت‌هاي بازار كه اينجا و آنجا به يك معامله بد دچار شده‌اند. اما برخي نقل و انتقالات بدتر از سايرين هستند و در اينجا برخي به ياد ماندني‌ترين آنها در طول پنجره‌هاي ژانويه وجود دارد.

 

الكسيس سانچز به منچستريونايتد (تعويض با هنريك مخيتاريان، 2018)

حماسه قراردادي سنگين و طاقت‌فرسا كه طولاني‌تر از سري جنگ ستارگان شد بالاخره با توافق منچستريونايتد و آرسنال به پايان رسيد. هدف انتقال الكسيس سانچز بود. توپچي‌ها بهترين گزينه موجود را انتخاب كردند، يعني دريافت يك بازيكن در ازاي آن. امروز مي‌توان با قضاوت بر اساس وضعيت ضعيف مخيتاريان در شمال لندن گفت هنوز آن يك انتخاب وحشتناك بوده است. اما با اين وجود آنها بدترين ضربه را از اين انتقال دريافت نكردند. الكسيس سانچز در اولدترافورد دستمزد سنگيني دريافت مي‌كرد و براي يونايتد كاملا وحشتناك بود. در 32 بازي ليگ، او سه بار گلزني كرد قبل از اينكه به اينترميلان برود. انتشار گزارش‌هايي مبني بر اينكه او مي‌خواست در هفته اول به آرسنال برگردد، اوضاع را بدتر كرد.

 

ژان ماكون (ليون به استون ويلا

6.2 ميليون پوند، 2011)

ماكون پس از انتقالش به انگليس گفت: «من يك باشگاه بسيار خوب را در ليون ترك كردم، تيمي كه در ليگ قهرمانان اروپا بازي كرده است، اما از اين چالش جديد در استون ويلا بسيار هيجان‌زده هستم.» او احتمالا پس از چند هفته از تصميم خود پشيمان شد: اين هافبك وقتي متوجه شد كه كارت قرمزي كه در چهارمين بازي خود در ليگ برتر مقابل بلكپول گرفته، سه بازي محروميت را به همراه داشت، حيرت‌زده شد و دوران حرفه‌اي او در يا پس از آن به پايان زودهنگام رسيد. نمايش مقابل وولوز، اورتون، نيوكاسل و هرفورد. فقط 564000 پوند براي هر حضور. البته اين جز هزينه‌هاي مربوط به دستمزد او مي‌شود.

 

ژان آلن بومسونگ (رنجرز به نيوكاسل 8 ميليون پوند، 2005)

اين يك خريد عجيب از هر نظر بود، زيرا نيوكاسل تنها چند ماه پس از اينكه بومسونگ به صورت رايگان دوباره در اختيار رنجرز قرار گرفت، 8 ميليون پوند هم بابت آن پرداخت كرد. اين ملي‌پوش 27 تيم ملي فرانسه در واقع كار خود را در سنت جيمز پارك با فرم خوبي آغاز كرد، قبل از اينكه اشتباهات اساسي در دفاع وارد بازي او شود و بر نتايج نيوكاسل تاثير منفي بگذارد. يوونتوس كه تنها چند ماه پيش به سري B سقوط كرده بود، بومسونگ را در آگوست 2006 از دست سرخابي‌ها خارج كرد . هرچند كه او با بانوي پير هرگز در سري آ حضور پيدا نكرد.

 

بني مك كارتي (بلكبرن به وستهم 2.25 ميليون پوند، 2010)

خريد زمستاني نااميد‌كننده براي چكش‌ها. مك كارتي در شرايط بسيار ضعيفي وارد شرق لندن شد و در 14 بازي در ليگ برتر براي بلكبرن در نيم فصل تنها يك گل به ثمر رساند. تيم جانفرانكو زولا در حالي كه تلاش مي‌كرد خود را از منطقه سقوط دور كند، به‌ شدت به قدرت آتش اضافي نياز داشت، اما اين مرد آفريقاي جنوبي مردي نبود كه آن را فراهم كند: پس از 14 بازي و صفر گل در همه رقابت‌ها، مك كارتي باشگاه را ترك كرد. با پرداخت 1.5 ميليون پوند در آوريل 2011.

 

كريس سامبا (آنژي ماخاچكالا به QPR

12.5 ميليون پوند، 2013)

هري ردنپ، سامبا را مردي عالي براي تقويت خط دفاعي تيمش در فصل 13-2012 مي‌دانست و از او به عنوان يك هافبك مياني مناسب و «دقيقا چيزي كه ما نياز داريم» نام برد. پس از يك قرارداد 12.5 ميليون پوندي او اين صحبت‌ها را مطرح كرد. بديهي است كه دستمزد هفتگي او چيزي جداگانه بود. تنها چند هفته قبل، ردنپ اعلام كرده بود كه «وقتي ورزشگاهي با گنجايش 18000 نفر داريد، نبايد دستمزدهاي كلان بپردازيد». با اين حال، همه ‌چيز آن‌طور كه برنامه‌ريزي شده بود، براي سرمربي، باشگاه يا بازيكن پيش نرفت: ردنپ چند روز بعد استعفا داد، كوئينزپارك كيو پي آر بعدا سقوط كرد و سامبا مجبور شد در تابستان با خزيدن به آنژي برگردد.

 

آفونسو آلوز (هيرنوين به ميدلزبورو 12.5 ميليون پوند، 2008)

هواداران تاتنهام به خوبي از مشكلات مربوط به جذب مهاجماني از Eredivisie آگاه هستند، زيرا وينسنت يانسن به ليست بسيار بدي اضافه شد كه جوزي آلتيدور، سيم دي يونگ و ماتجا كزمان را در خود مي‌ديد. آنها به جاي لوئيس سوارز، رود فن نيستلروي و رابين فن پرسي جذب شده بودند. آفونسو آلوز يكي ديگر از اعضاي گروه سابق بود: به‌رغم اينكه در 11 بازي اول خود در ليگ برتر 6 بار گلزني كرد، اين بازيكن برزيلي به سرعت محو شد و پس از سقوط بورو در سال 2009 به السد فروخته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون