• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5673 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۱۸ دي

نامه‌اي دردمندانه براي نجات باشگاه برق با قدمت ۵۸ ساله

58 سال قدمت و اعتبار پس از تعطيلي منحل مي‌شود؟

محمد جان‌فدا

۵۸ سال قدمت و اعتبار، ۵۸ سال سربلندي و افتخار، از باشگاه صنعت برق تهران سخن مي‌گوييم كه در تصميمي ناگهاني اعلام كرده‌اند يك ماه درهاي ورودي‌اش را مهر و موم كنند تا ۵۰۰۰ آموزش‌گير باشگاه برق در ۲۵ رشته ورزشي از حضور در زمين‌ها و سالن‌هاي ورزشي باشگاه برق محروم شوند. نتيجه پس از يك ماه خدا كند اين نباشد كه با انحلال باشگاه برق آن را تبديل به مكاني ورزشي براي كاركنان شركت برق منطقه‌اي تهران و... كنند. باشگاه برق كه از سال ۱۳۴۴ مجوز فعاليت‌هايش را دريافت كرد تا سال ۱۴۰۲ قهرمان‌هاي پرشمار و ناموري در سطوح ملي و استاني و آسيايي و جهاني تقديم ورزش ايران كرده است. باشگاهي كه براي توسعه ورزش پايه جان‌فشاني كرده تا ماهانه و سالانه عده كثيري از رده سني: خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان تا بزرگسالان و سپيدمويان به اين باشگاه آيند و روند داشته باشند. ماهانه به‌طور متوسط ۵۰۰۰ نفر و سالانه ۶۰۰۰۰ آموزش‌گير در همه گروه‌هاي سني از مجموعه ورزشي باشگاه برق استفاده مي‌كنند. اكنون خبر آمده و چه خبر ناگواري! يك‌ ماه تعطيلي و سرگرداني ورزشكاران و از كار بيكار شدن يكصد مربي خانم و آقا در آستانه سال نو و عيد. ضمنا مقرر كردند هزينه ثبت‌نام 3000 ورزشكار به آنها مسترد شود و ثبت‌نام جديدي صورت نگيرد كه به معناي تعطيلي كامل است. چه بايد بگوييم و از كه كمك بخواهيم؟! از وزير ورزش تا به دادمان برسد يا از وزير نيرو كه خود مي‌داند باشگاه برق از چه جايگاه بلندي براي سالم‌سازي نسل پايه برخوردار است؟

از فدراسيون‌هاي ورزشي مساعدت بطلبيم كه باشگاه برق در راه توسعه ورزش پايه، ورزش همگاني و قهرماني چه گام‌هاي بلندي به پيش گذاشته، به سوي دولت و اركانش دست دراز كنيم كه دولت بهتر مي‌داند كف خيابان‌ها و كوچه‌ها چه شيطانك‌هايي در كمين نشسته‌اند كه حاصل كارشان جز تباهي و فساد و فريب و افيون و مواد چيز ديگري نيست. آيا مسوولان ذي‌ربط مي‌خواهند مهر تعطيلي و انحلال باشگاه برق به نام آنان در تاريخ ورزش كشور و باشگاه برق ثبت شود؟ باشگاهي كه طي ۵۸ سال گذشته پيوسته و مدام دست ورزش را گرفته و حالا كه مي‌خواهند اين باشگاه را از نفس بيندازند، در اين مملكت كسي نيست كه دستش را بگيرد؟ قطعا مي‌دانيد تعطيلي باشگاه برق تبعات سنگيني براي مردم نسبتا محروم جنوب شرق تهران به بار خواهد آورد! در اين صورت مسوولان به‌طور جدي بايد در وضعيت پيش آمده پاسخگو باشند. باشگاه برق يك ريال و حتي نصف آن به بودجه دولتي تحميل نمي‌كند و طرفه اينكه اجاره‌بهاي مجموعه ورزشي‌اش را نيز مي‌پردازد! سياست و نظام دولت بر توسعه ورزش استوار است كه ارمغانش سلامت جسمي و بهداشت روحي و رواني آحاد مردم است و چه مكاني بهتر از باشگاه برق و باشگاه‌هاي ورزشي مي‌توانيد پيدا كنيد كه فرزندان مردم را در كنف حمايت خود قرار داده‌اند تا در جاده سلامت طي طريق كنند.
و چند جمله آخر...
هر ساك به دستي كه به باشگاه برق ورود مي‌كند، گويي سجاده نماز در دستش است و مكان‌هاي ورزشي باشگاه در حكم مسجد براي او است، زيرا همان‌گونه كه در مسجد كسي گناه نمي‌كند، در پي غيبت و دروغ و تباهي و فساد نيست، در زمين‌ها و سالن‌هاي ورزشي نيز هرگز مراتب مذكور جايي و مكاني ندارد.
اين فرصت گرانقدر را از ورزشكاران نستانيم كه آينده كشور در گرو سلامت روحي و اخلاقي آنان است.
چون گل از خار است خار از گل چرا
هر دو در جنگ‌اند و اندر ماجرا
يا نه اين است و نه آن، حيراني است
گنج بايد جست، اين ويراني است

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون