• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5720 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند

رييسي در جمع مردم شهرستان ايذه:

مبادا بشنوم روابط ناسالم اداري، جلوي خدمت‌رساني به مردم را گرفته است!

رييس‌جمهور كه ديروز به منظور ديدار با مردم و بهره‌برداري از چند پروژه بزرگ عمراني به استان خوزستان سفر كرده، در جمع مردم ايذه تصريح كرد: مبادا بشنوم روابط ناسالم اداري، جلوي خدمت‌رساني به مردم را گرفته است، مبادا بشنوم كه رشوه، فساد و رابطه ناسالم در يك اداره رخنه كرده است و مردم بايد احساس كنند كه ادارات و سازمان‌ها در تمام كشور و منطقه، گره‌گشاي آنها هستند.
سيدابراهيم رييسي، پيش از ظهر ديروز در ادامه برنامه‌هاي سفر به استان خوزستان در اجتماع مردم شهرستان ايذه در مصلاي نماز جمعه اين شهرستان، با اشاره به مقاومت مردم استان خوزستان به ويژه ايل بختياري در دوران دفاع مقدس، گفت: ايل بختياري نشان دادند كه مردمي علاقه‌مند به دين، ‌ارزش‌ها و استقلال كشور هستند و همواره تاريخ گواه بر اين بوده كه غيرت، در اين مردم موج مي‌زند. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: لرها و بختياري‌هاي عزيز حقيقتا در دفاع مقدس، سلحشوري، غيرتمندي، مقاومت و رشادت از خودشان نشان دادند. 
رييسي با اشاره به جمله امام خميني(ره) مبني بر اينكه عشاير، ذخاير انقلاب اسلامي هستند، تصريح كرد: تاريخ ايل بختياري و همچنين تاريخ كشور، گواه بر جمله رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره عشاير است كه آنها را «جواهر» ناميدند و اين ذخاير ارزشمند انساني، همواره پشتوانه انقلاب اسلامي بودند.
رييس‌جمهور با بيان اينكه لرها و بختياري‌ها در عرصه‌هاي مختلف، دوستان را اميدوار و دشمنان را ناكام گذاشتند، تاكيد كرد: در ايذه شاهد بوديم كه در مقاطع مختلفي، دشمن قصد توطئه، فتنه‌گري و اختلاف‌افكني داشت اما مردم هوشيار، با بصيرت، ولايي و دوستدار انقلاب اسلامي، حقيقتا دشمنان را ناكام گذاشتند.
رييسي در بخش ديگري از سخنان خود در اجتماع پرشور مردم شهرستان ايذه با بيان اينكه جوانان اين مرز و بوم، سرمايه‌هاي بزرگ كشور، منطقه و اميدهاي آينده هستند، گفت: مردم پرتلاش اين منطقه، همچنان كه در دفاع مقدس نقش‌آفرين بودند، پشتوانه عظيم انقلاب شكوهمند اسلامي محسوب مي‌شوند. رييس‌جمهور با قدرداني از جانفشاني اقوام لر ايل بهمئي و چهارلنگ و رشادت‌هاي آنها در دفاع مقدس و همچنين دفاع از حرم بيان كرد: همه مردم به مرزباني و وفاداري شما مديون هستند.
 رييسي در ادامه رسيدگي به وضعيت آب شرب و كشاورزي شهرستان ايذه را از اولويت‌هاي استان برشمرد و تصريح كرد: انتقال آب از سد كارون ۳ به ايذه، باغملك و رامهرز، برنامه با اولويت بالاي دولت سيزدهم است و حتما انتقال آب از اين سد تسريع و موانع اين طرح، با حضور وزير نيرو و ساير وزرا، در اين سفر برطرف خواهد شد.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مساله مهم اشتغال جوانان شهرستان ايذه و نگراني خانواده‌ها در اين باره، گفت: علاوه بر موضوع فعال شدن دامداري در اين خطه كه ساليان دراز، جزو محورهاي مهم اشتغالزايي در اين منطقه بوده، وضعيت كشاورزي نيز براي اشتغال، تقويت خواهد شد. همچنين طرح فولاد ورقه‌اي، با سرمايه‌گذاري ايميدرو، فولاد اهواز و چند شركت بزرگ در منطقه ايذه راه‌اندازي خواهد شد و وزير صمت، ساير وزرا و استاندار خوزستان هم تلاش كنند تا صنايع مهم با سرمايه‌گذاري ايميدور سريعا فعال شود.
 رييس‌جمهور با اشاره به علاقه‌مندي جوانان و مردم ايذه و منطقه ايل بختياري به ورزش، به ويژه كشتي تصريح كرد: يك سالن مناسب كشتي براي جوانان و همچنين يك سالن چندمنظوره براي بانوان كه بتوانند در يك فضاي مناسب ورزش كنند، احداث خواهد شد.
 رييسي همچنين با اشاره به اعلام آمادگي ۲۰۰ نفر از جوانان ايذه براي احداث گلخانه، گفت: اعتبارات اين بخش تخصيص داده خواهد شد تا با همت شما، كارهاي بزرگ كشاورزي در استان خوزستان، رقم بخورد.
 رييس‌جمهور با تاكيد بر فعال شدن اقتصاد گردشگري در منطقه ايذه، تصريح كرد: شهرستان ايذه، منطقه‌اي باستاني، تاريخي و گردشگري است و دولت به سرمايه‌گذاران و كارآفرينان براي فعال شدن گردشگري در اين منطقه، كمك خواهد كرد. طبيعت زيباي منطقه ايذه مي‌تواند مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي قرار گيرد و لذا فعال شدن اقتصاد گردشگري منطقه، حتما دنبال خواهد شد. رييس‌جمهور مساله راه‌هاي ارتباطي استان خوزستان به ويژه شهرستان ايذه را يكي از موارد با اولويت بالا و مورد توجه دولت سيزدهم عنوان كرد و افزود: در اين دور از سفرهاي استاني، حتما درباره طرح‌هاي با اولويت بالاي استان خوزستان، اقدام خواهد شد. رييسي در بخش ديگري از سخنانش، ازدواج، اشتغال و مسكن را سه اولويت‌ محوري دولت سيزدهم بيان كرد و گفت: مساله وام ازدواج و اعتبارات دولتي، اشتغال و همچنين مسكن در شهرهايي كه اراضي آماده براي احداث مسكن وجود دارد، حتما در دستور كار استاندار، فرماندار و مديران استان خوزستان خواهد بود.
 رييس‌جمهور، آداب، سنت و رسوم لرهاي بختياري را ارزشمند دانست و با تاكيد بر لزوم صيانت از سرمايه فرهنگي ايل بختياري، خاطرنشان كرد: آداب و رسوم ارزشمند شما، همواره با اعتقادات ديني، ملي و فرهنگي گره خورده است و بايد براي حفظ آن تلاش كرد و در كنار مشكلات اقتصادي، مسائل فرهنگي هم مورد توجه مسوولان دولت سيزدهم قرار گيرد. 
رييسي با بيان اينكه آمدن من به اين منطقه شعاري و نمادين نيست و همراه با كار و تلاش و رفع مشكلات از منطقه است، تاكيد كرد: حتما احداث مركز درماني مناسب براي منطقه ايذه ضرورت دارد و آنچه كه شما خواستيد در دستور كار دولت سيزدهم قرار مي‌گيرد. 
رييس‌جمهور در بخش پاياني سخنانش با بيان اينكه ادارات دولتي بايد نماد و نمود گره‌گشايي از مردم باشند، تصريح كرد: مبادا بشنوم روابط ناسالم اداري، جلوي خدمت‌رساني به مردم را گرفته است، مبادا بشنوم كه رشوه، فساد و رابطه ناسالم در يك اداره رخنه كرده است و مردم بايد احساس كنند كه ادارات و سازمان‌ها در تمام كشور و منطقه، گره‌گشاي آنها هستند .
 بهره‌برداري از ميادين نفتي سپهر و جفير، بهره‌برداري از كارخانه فولاد زمزم ۳ و طرح‌هاي فولادي بخش خصوصي از جمله فولاد آتيه در اهواز، افتتاح طرح ميان‌مدت غدير به منظور آبرساني به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستاي استان خوزستان، افتتاح تصفيه‌خانه شهرهاي شوشتر، انديمشك، مسجدسليمان و دارخوين، بهره‌برداري از طرح ميان‌مدت آبرساني به شهرهاي دزفول، لالي، شوشتر و انديمشك بخشي از اين طرح‌هاست. 
در اين سفر همچنين عمليات اجرايي طرح آب فدك به منظور آبرساني به شمال شرق خوزستان و شهرهاي ايذه، باغملك، قلعه تل، ميداوود، صيدون، رامهرمز و هفتكل و ۶۹۰ روستا آغاز شد. از طرح آبرساني و پايدارسازي آب پايانه‌هاي شلمچه و چذابه و بيش از ۱۷۰۰ روستا نيز بهره‌برداري صورت گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها