• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5831 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد

ترامپ براي مناظره با كامالا هريس موافقت كرد

دوئل در سپتامبر

دونالد ترامپ، نامزد جمهوري‌خواه رياست‌جمهوري ايالات متحده و رقيب دموكراتش، كامالا هريس، در 10 سپتامبر در شبكه ‌اي‌بي‌سي ‌نيوز مناظره خواهند كرد. اين اولين مناظره رو در رو بين اين رقباست. نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد رقابت بسيار نزديك و شانه به شانه‌اي ميان ترامپ و هريس جريان دارد و ايالات «ميدان نبرد» مي‌تواند تكليف اين رقابت را تعيين كند. ترامپ در يك كنفرانس خبري در محل اقامت خود در پالم بيچ، فلوريدا گفت كه مي‌خواهد مناظره‌هاي بيشتري در 4 و 25 سپتامبر برگزار و از شبكه فاكس نيوز و ان‌بي‌سي نيوز پخش شود. هريس در پستي در شبكه ايكس گفت مشتاقانه منتظر مناظره 10 سپتامبر با ترامپ است و از اينكه او «بالاخره متعهد شد در مناظره شركت كند»، استقبال مي‌كند. هريس پس از برگزاري گردهمايي كارزار خود در منطقه ديترويت به خبرنگاران گفت آماده مناظره در مورد مباحث مناقشه‌برانگيز با ترامپ است. اما يكي از مقامات كارزار هريس گفت مناظره فاكس نيوز در 4 سپتامبر از برنامه خارج شده است. اين مقام كارزار هريس مدعي شد كه بحث در مورد مناظره‌هاي آينده بستگي به شركت ترامپ در مناظره 10 سپتامبر در شبكه ‌اي‌بي‌سي نيوز دارد. كارزار هريس قبلا با مناظره فاكس مخالفت كرده و گفته بود كه هر شبكه ميزباني بايد از مناظره‌هاي اوليه اخير هر دو طرف حمايت كند. ترامپ قبلا گفته بود كه ممكن است مناظره به ميزباني شبكه اي‌بي‌سي نيوز را نپذيرد و گفت تا اطلاع ثانوي از شركت در مناظره با هريس خودداري مي‌كند. مناظره 10 سپتامبر در شبكه ‌اي‌بي‌سي نيوز قرار بود دومين مناظره از دو مورد مناظره توافق شده بين بايدن و ترامپ پس از مناظره 27 ژوئن آنها در شبكه سي‌ان‌ان باشد.
نظرسنجي ايپسوس كه روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد كه هريس از اواخر جولاي، برتري خود را نسبت به ترامپ بيشتر كرده است. او در مقايسه با نظرسنجي رويترز/ايپسوس در 22 تا 23 جولاي كه نشان مي‌داد آراي هريس نسبت به ترامپ 37 درصد به 34 است، حالا به ميزان 42 درصد به 37 درصد از ترامپ پيشي گرفته است. كنفرانس خبري روز پنجشنبه پالم بيچ اولين حضور ترامپ در انظار عمومي از زماني بود كه هريس، فرماندار مينه سوتا، تيم والتز را به عنوان معاون خود انتخاب كرد. هريس و والتز اين هفته در ايالت‌هاي ميدان نبرد پنسيلوانيا، ميشيگان و ويسكانسين بارزترين گردهمايي خود را به رخ رقيب كشيده و آراي هزاران نفر را به دست آوردند.
همزمان اين زوج دموكرات گروه‌هاي كارگري را كليدي براي بر هم زدن تعادل در انتخابات قلمداد مي‌كنند. رشد سريع محبوبيت هريس، تيم ترامپ را به تقلا براي تنظيم مجدد استراتژي و پيام‌هاي خود واداشته است. نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد كه هريس برتري ترامپ را نسبت به بايدن از بين برده و دموكرات‌ها از زماني كه او نامزد حزب شده، صدها ميليون دلار از راي‌دهندگان و حاميان مالي بزرگ به دست آورده‌اند. ترامپ روز پنجشنبه تاكيد كرد كه رويكرد خود را نسبت به اين رقابت تغيير نداده است. در يك جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران كه بيش از يك ساعت طول كشيد، ترامپ از موضوعي به موضوع ديگر پريد و گفت هريس و والتز نامزدهاي ضعيفي هستند. با اين وجود، ترامپ از اينكه نتوانست در انتخابات 5 نوامبر با بايدن روبه‌رو شود ابراز تاسف كرد و گفت جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا قرباني توطئه‌اي درون حزبي شد تا او را كنار بگذارند، در حالي كه خود او مايل به كناره‌گيري نبود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون