• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3445 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ دي

زير ذره بين اقتصاد

پول‌هاي بلوكه شده بانك ملي در آلمان آزاد شد|مديرعامل بانك ملي با اشاره به دريافت مجوز فعاليت شعبه بانك ملي در هامبورگ آلمان، گفت: بانك ملي 17 مجموعه در خارج از كشور دارد كه براي ارايه خدمات به فعالان اقتصادي آماده مي‌شوند. عبدالناصر همتي به فارس گفت: از مدت‌ها قبل برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داديم و روز گذشته بانك مركزي آلمان مجوز فعاليت شعبه بانك ملي در هامبورگ را صادر كرد. وي افزود: پول بلوكه شده شعبه بانك ملي در آلمان با اين مجوز فعاليت، آزاد شد و از طرف ديگر محدوديت نقل و انتقال پول شعبه بانك در دوبي هم برداشته شد. به گفته وي اقدامات لازم براي آغاز به كار شعبه لندن بانك ملي انجام شده و فقط منتظر دريافت مجوز از دولت انگليس هستيم. مديرعامل بانك ملي تصريح كرد: محدوديت فعاليت مير‌بيزينس بانك ملي در مسكو نيز برداشته شد و در آينده نزديك فعاليت همه شعب بانك ملي در خارج از كشور فعال مي‌شود.

مذاكره مقامات نفتي ايران و يونان براي تسويه بدهي 600 ميليون دلاري |منابع آگاه از ديدار مقامات وزارت نفت با وزير انرژي يونان و مديران بزرگ‌ترين پالايشگاه يونان براي تسويه ديون نفتي آتن به تهران و واردات جديد در روز جمعه خبر دادند. رويترز به نقل از منابع آگاه نوشت: هلنيك پتروليوم، بزرگ‌ترين پالايشگاه يونان با مقامات ايران روز جمعه ديدار خواهند كرد تا در مورد واردات نفت از ايران مذاكره كنند. هلنيك پتروليوم يكي از بزرگ‌ترين خريداران نفت ايران بود كه 20 درصد واردات نفت سالانه خود را پيش از تحريم‌هاي ايران از اين كشور وارد مي‌كرد. يك مقام آگاه در اين شركت گفت: «از زماني‌كه تحريم‌ها برداشته شد، هلنيك پتروليوم مي‌تواند در مورد احتمال انعقاد قراردادي براي واردات نفت خام و در مورد تسويه موضوعات مالي معوق ميان دو طرف مذاكره كند. » يك منبع آگاه به مذاكرات ميان ايران و يونان ماه گذشته به رويترز گفت: هلنيك پتروليوم 550 تا 600 ميليون دلار براي نفتي كه از ايران خريده و نتوانسته است تا آن را پرداخت كند، به تهران بدهكار است.

مذاكرات ايران و ارمنستان براي ايجاد كريدور خليج فارس - درياي سياه|وزير راه و شهرسازي با اشاره به برنامه‌ريزي براي توافق در ايجاد كريدور خليج فارس - درياي سياه، گفت: با ارمنستان درباره ايجاد خط آهن جلفا - گراسك صحبت‌هايي شده است. به گزارش مهر، عباس آخوندي در ديدار با وزير حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان با اشاره به اينكه شرايط را براي تجارت بين‌المللي هموار مي‌كنيم، گفت: همزمان با به ثمر رسيدن برجام توسعه روابط تجاري در منطقه خاورميانه و آسياي ميانه را گسترش داده و شرايط بسيار خوبي براي توسعه اين روابط فراهم مي‌كنيم. وزير راه و شهرسازي افزود: ارمنستان كشوري است كه در محاصره زميني قرار دارد و به دريا دسترسي ندارد، به همين دليل از طرف شمال از طريق گرجستان و از جنوب از طريق ايران مي‌تواند به دريا راه پيدا كند، بدين‌ دليل براي دسترسي به آب‌هاي آزاد به ايران نياز دارد.

مذاكره آلماني‌ها با واردكنندگان ايراني براي فروش خودروهاي لوكس|سخنگوي شركت آئودي آلمان گفت، نمايندگان برند آئودي كه خودروهاي لوكس توليد مي‌كند در حال حاضر براي مذاكره با وارد‌كنندگان احتمالي در ايران به سر مي‌برند تا چشم‌انداز تجارت با اين كشور را مورد بررسي قرار دهند. به گزارش رويترز، شركت آئودي در حال بررسي ورود خود به بازار خودروي ايران است، جايي كه اين شركت آلماني پس از لغو تحريم‌ها در آن «پتانسيلي رو به رشد» براي خودروهاي لوكس توليدي خود مي‌بيند. اتاق بازرگاني و صنايع آلمان گفت، در حالي كه ايران پس از سال‌ها تحريم در حال گشودن درهاي اقتصاد خود به روي شركت‌هاي خارجي است، شركت‌هاي آلماني احتمالا خواهند توانست 10 ميليارد يورو (9/10 ميليارد دلار) كالا به ايران صادر كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون