• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3502 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۵ فروردين

عدد نوشت

پيش بيني تجارت ايران و ايتاليا  

رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و ايتاليا به تشريح جزييات سفر نخست‌وزير ايتاليا و هيات اقتصادي اين كشور به ايران پرداخت و پيش‌بيني كرد كه تا دو سال آينده حجم مبادلات ايران و ايتاليا بيش از شش ميليارد دلار شود و ايتاليا دوباره شريك اول تجاري ما در اروپا خواهد شد. روز دوشنبه نخست‌وزير ايتاليا به همراه هيات 120 نفره از فعالان اقتصادي و روساي شركت‌هاي تجاري اين كشور وارد ايران شدند كه احمد پورفلاح، رييس اتاق مشترك ايران و ايتاليا تصريح كرد تاكنون ۷۵۰ فعال اقتصادي ايتاليا به ايران آمده‌اند كه در مواردي به قراردادهاي اوليه نيز منجر شده است؛ به طوري كه شركتي مانند ساچه تا پنج ميليارد يورو پوشش اعتباري براي مبادلات با ايران اختصاص داد. پورفلاح، ايتاليا را تنها كشور اروپايي عنوان كرد كه تراز تجاري ايران نسبت به آن مثبت است.

ورودي سالانه
به بازار كار

رييس مركز آمار ايران با بيان اينكه مركز آمار از عملكرد دولت حمايت نمي‌كند و مبناي آمار اين مركز خوداظهاري مردم است، گفت: اكنون نرخ بيكاري در ميان سنين ۱۵ تا ۲۹ سال كشور ۲۳ و سه دهم درصد است كه نسبت به نرخ كل بيكاري كشور كه معادل ۱۱ درصد است و اين رقم بحراني است.
به گفته عادل آذر جمعيت شاغل كشور ۲۴ ميليون نفر و ورودي به بازار كار ۸۴۰ هزار در سال است.
وي با بيان اينكه كل بيكاران سال ۹۴ در ميان دانش‌آموختگان فوق‌ديپلم به بالا ۹۹۸ هزار ۵۰۰ نفر است، افزود: ۱۳۰ هزار نفر با تحصيلات كارشناسي ارشد، دكتراي تخصصي و عمومي بيكار هستند.

سهم بورس از واگذاري ها

بالغ بر 8/48 درصد كل واگذاري‌هاي ۱۵ سال گذشته از طريق بورس اوراق بهادار انجام شده است.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد در ۱۵ سال گذشته ۱۴۰ هزار و ۸۹۹ ميليارد تومان سهم دولتي واگذار شده كه ۶۸ هزار و ۷۲۷ ميليارد تومان آن معادل 8/48 درصد از طريق بورس اوراق بهادار، ۱۸ هزار و ۹ ميليارد تومان معادل 8/12 درصد كل واگذاري‌ها از طريق فرابورس ايران، ۳۰۳ ميليارد تومان معادل 2/0 درصد كل واگذاري‌ها از طريق مذاكره و ۵۳ هزار و ۸۵۸ ميليارد تومان معادل 2/38 درصد از طريق مزايده صورت گرفته است. همچنين از اين ميزان واگذاري در ۱۵ سال گذشته ۱۳۴ هزار و ۴۱۴ ميليارد تومان معادل 4/95 درصد كل واگذاري‌ها به صورت بلوكي، ۴ هزار و ۹۱۶ ميليارد تومان معادل 5/3 درصد به صورت تدريجي و يك هزار و ۵۶۷ ميليارد تومان معادل 1/1 درصد به صورت ترجيحي انجام شده است.

بانك‌هاي انگليس از ترس امريكا به ايران نمي‌آيند
بانك‌هاي انگليسي به خاطر ترس از تحريم‌ها و اقداماتي كه امريكا ممكن است عليه آنان انجام دهد، خواستار تجارت با ايران نيستند. به گزارش رويترز، محدوديت‌هاي بانكي عليه ايران در ماه ژانويه به خاطر پذيرش ايران مبني بر محدود كردن فعاليت‌هاي هسته‌اي خود برداشته شد اما ايران همچنان در تقلاي جذب سرمايه به سر مي‌برد، زيرا بسياري از بانك‌هاي بزرگ هنوز از اينكه امريكا عليه آنان محدوديت اعمال كند، در ترس و نگراني به سر مي‌برند. «نورمن لامونت» فرستاده ويژه تجارت با ايران در دولت انگليس و وزير پيشين دارايي اين كشور مي‌گويد: «اين مشكلي است كه من نگرانم حل شدن آن مدت كمي زمان ببرد. شما بايد درك كنيد كه چرا آنان در اين مورد محتاطانه عمل مي‌كنند. اين بانك‌ها پيش از اين ميلياردها دلار در اين رابطه جريمه شده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون