• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4103 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

لزوم تقويت همدلي در مجلس

محمد كاظمي

هفته گذشته انتخاب اعضاي هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي در يك فرآيند كاملا دموكراتيك انجام شد و جا دارد ضمن تبريك به منتخبين محترم به خصوص آقايان لاريجاني، پزشكيان و مطهري به خاطر به دست آوردن دوباره اعتماد نمايندگان ملت از همه همكاران محترم صميمانه تشكر كنم. اميد مي‌رود طي سال كاري كه در پيش داريم با همه توان و بيش از گذشته در خدمت مردم عزيز و موكلان بزرگوار خود باشيم و در شرايطي كه فشار ناجوانمردانه دشمنان بر ايران اسلامي شدت يافته است با كار و دقت و تلاش و تدبير بيشتر ضمن خنثي كردن توطئه بيگانگان با وحدت و همدلي آرمان‌هاي حق‌طلبانه ملت ايران را به تحقق نزديك‌تر ‌سازيم.

اينكه فراكسيون اميد در جريان انتخاب هيات رييسه مجلس از خود انسجام، كياست وتدبير به خرج داد و نتايج بسيار خوبي را رقم زد به واقع بايد نام درخشش بر آن نهاد و از همه دوستان اصلاح‌طلب در خانه ملت تقدير به عمل آورد. اين انتخابات نشان داد كه جريان اصلاحات به عنوان جرياني قدرتمند و اصيل در همه عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي حضوري تعيين‌كننده دارد و بايد قدر آن را دانست و بر شكوفايي‌اش افزود. اگر روندهاي دموكراتيك در همه شؤون كشور پيگيري شود و هربار و در هر مقطع پايه‌هايش استواري بيشتري پيدا كنند پيشرفت و توسعه و رفع مزاحمت‌ها و چالش‌ها و فشارها امري محتوم خواهد بود و ترديدي در آن وجود نخواهد داشت. خطر آنجاست كه اين روند مبارك و استراتژيك در اثر خودمحوري‌ها و تعقيب بي‌ملاحظه منافع جناحي و حتي شخصي به آفت مبتلا شود و از همين طريق طمع و اميد بيگانگان وخصوصا براندازان افزون شود.

اينكه شعار پايان خط اصلاح‌طلبي و اصولگرايي با تمركزوگستردگي شديد رسانه‌اي غرب مواجه مي‌شود و گروه خائن و قصاب رجوي تمام فعاليت‌هاي خود را روي القاي اين نجواي نحس مي‌گذارند نشان مي‌دهد كه آنها دقيقا از همين ناحيه آسيب‌پذيرند و اهداف خود را برباد رفته مي‌دانند. حضور و تاثير‌گذاري واقعي مردم در نوع اداره كشور و اميد داشتن آنها به جناح‌هاي سياسي داخلي درست آن چيزي است كه كشور را بيمه مي‌كند و دشمنان را ناكام مي‌سازد. سپر دفاعي كشور در مقابل اين همه فشار و مانع‌تراشي به دست آوردن رضايت و پشتيباني اكثريت ملت است. هرگاه ما مردم را داشته باشيم و مردم صداقت ما را بپذيرند از بدترين شرايط و تنگنا‌ها به خوبي عبور مي‌كنيم و هر محاصره‌اي را با قدرت مي‌شكنيم. امريكا دوباره قصد محاصره اقتصادي كشور را دارد ولي اميد اصلي و ثانويه او اين است كه مردم تاب مشكلات اقتصادي را نداشته باشند و با تنش‌هاي داخلي، ايران به زانو در‌آيد. در همين جا كاملا مشخص مي‌شود كساني كه عامدانه به نارضايتي‌ها دامن مي‌زنند و در بزرگنمايي مشكلات از هيچ كوششي فرونمي‌گذارند آب به آسياب چه كساني مي‌ريزند و خواسته يا ناخواسته اهداف كدام جبهه را به عملي شدن نزديك مي‌كنند؟ بايد تاكيد كرد كه نقطه قوت ما خدمت همه‌جانبه به مردم است. مگر در دوران دفاع مقدس نبود كه با درايت و صداقت و پشتكار و خلوص دولت وقت مردم آن همه سختي‌ها و كمبود‌ها را تحمل مي‌كردند و به توصيه‌هاي امام حكيم در پشتيباني از دولت سنگ‌تمام مي‌گذاشتند؟ ما با جلب حمايت مردم از طريق صداقت و مبارزه با تبعيض‌ها قطعا خواهيم توانست خيال باطل دشمنان اين مرزوبوم را برهم زنيم و سربلند و پيروز از صحنه نبرد اقتصادي كه امريكا و اسراييل و عربستان ميدان‌دار آن شده‌اند بيرون بياييم. نقطه قوت ايران اسلامي ادامه روندهاي دموكراتيك در كشور است. همه‌جا بايد اراده و خواست اكثريت مردم جاري و ساري شود و همه مسوولان در برابر آن پذيرنده باشند. امروز مقاومت یا دور زدن خواست مردم افزون بر اینکه کاری ناصواب و غیراخلاقی و غیرقانونی است. کیان کشور را هم در معرض خطر قرار می‌دهد. ما نمایندگان ملت موظفیم که در همه سطوح و زمینه‌ها پاسدار اراده و خواست ملت باشیم و با تمام توان مطالبات آنها در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی را پیگیری کنیم. تاخیر در اجرای مطالبات مردم خطرناک است همان‌طور که پاسخگویی به این مطالبات آرامش‌ساز و وحدت‌آفرین است. اگر برآوردن برخی از خواسته‌ها خصوصا در زمینه‌های اقتصادی زمان‌بر است، پاسخ به درخواست‌های نخبگان و اقشار مختلف جامعه در زمینه‌های سیاسی چنین نیست و می‌توان به سهولت آنها را برآورده ساخت. رفع حصر یکی از آن مطالبات است که واقعا ادامه آن هیچ توجیه قانونی و حتی سیاسی ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون