• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

كميسيون صنايع مجلس،فعاليت هاي ايران خودرو را ستود

مدير عامل گروه صنعتی ایران خودرو در ديدار با ریيس و اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس برنامه هاي راهبردي اين گروه صنعتي را تبيين كرد و مورد تاييد قرار گرفت. گزارش عملكرد مديريت ارشدگروه صنعتي ايران‌خودرو در حوزه‌هاي مختلف مورد استقبال اعضای اين كميسيون قرارگرفت و مهر تاييدي بر ادامه راه تعالي ترسيم شده از سوي مهندس يكه زارع زدند.

پيروز جنگ اقتصادي

رضا رحماني، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مي گويد :‌با تدابير مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو، اين گروه صنعتي توانست با سلاح توليد از جنگ اقتصادي نابرابر دشمنان سر بلند بيرون آيد.‌با وجود اينكه شرايط حاكم بر فضاي كسب و كار كشور در چند سال اخير مناسب نبود، اما اين گروه صنعتي حتي با كمبود منابع مالي توانست به موفقيت هاي بسياري دست يابد. رحماني موفقیت های اخیر این شرکت را تحسین مي كند و مي گويد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و تولیدکننده‌­های کشور مانند رزمندگان بدون سلاح از صنعت و اقتصاد کشور دفاع کرده اند.وي ضمن مهم دانستن صنعت خودرو از نظر سوددهی، فن آوری و اشتغال مي افزايد: هدف دشمنان فلج کردن اقتصاد کشور بوده و شرایط تولید در ایران خودرو نشان می دهد که دشمن نتوانسته به هدف خود برسد و ما موفق شده ایم آنان را در رسيدن به اهداف سلطه طلبانه شان ناكام بگذاريم. رشد صنعتي كشور طبق آمار اعلام شده از سوی دولت مرهون تولید خودرو بوده كه در این میان رشد تولید ایران خودرو بیش از سایر خودروسازان بوده است.

توليدايران خودرو   وتاثيرآن در اقتصاد

حسين گروسي، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس دربازديد از خطوط توليدايران خودرو مي گويد: خودروسازي يكي از صنايع راهبردي در اقتصاد كشور محسوب مي شود و براي جبران كاهش قيمت نفت بايد به فكر افزايش كميت و كيفيت و تنوع محصولات داخلي باشيم. وي از قيمت گذاري دستوري محصول مي‌گويد و اظهار مي دارد: شيوه فعلي قيمت گذاري راهگشا نيست و اين كار بايد براساس اطلاعات توليد كه خودروساز اعلام مي كند و همچنين نظام عرضه و تقاضاي بازار تعيين شود.وي بر ضرورت توليد خودروهاي هيبريدي و نسل جديد با توجه به آلودگي كلان شهرها تاكيد مي كند و مي افزايد: اين اقدام مي‌تواند در كاهش مصرف سوخت و آلايندگي ها موثر باشد.نماينده مردم شهريار در مجلس شوراي اسلامي تيم مديريتي ايران خودرو را از مديران موفق و پي‌گير در صنعت خودرو مي داند و اظهار مي دارد: توليد روزانه دو هزار و 500 دستگاه خودرو كه در اقتصاد كشور تاثير مستقيمي دارد جاي تقدير و تحسين دارد.

احياي صنعت كشور

الياس طاهري، نماينده مردم اقليد در مجلس شوراي اسلامي مي گويد: باوجود محدوديت هاي بين المللي با تدابير تيم مديريتي ارشد ايران خودرو دستاوردهاي اين گروه صنعتي بيش از تصوراعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي بود. اين امر نشان دهنده تلاش و زحمات بي وقفه در بخش كميت وكيفيت و تنوع توليد است.
وي ضمن اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره اقتصاد مقاومتي اظهارمي دارد: اگر تحريم‌ها به‌طور كامل هم رفع شود به معناي رفع تمام مشكلات نيست، ما بايد بر داشته ها و توان مندي هاي داخلي متكي باشيم و در كنار آن با مديريت و برنامه ريزي بر مشكلات فايق آييم.

تكميل حلقه خودرو ساز شدن

محمد سليماني ،عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي مي گويد:خودروسازان كشور در جهت تكميل حلقه هاي خودروسازي از توليد موتور تا طراحي پلاتفرم گام بردارند. در صورت تكميل اين حلقه ها حيات خودرو سازان داخلي و بين المللي تضمين مي شود.وي به پيشرفت هاي حاصل شده در ايران خودرو اشاره مي كند و مي گويد: طراحي و ساخت موتور يكي از گلوگاه هاي خودروسازي است و اميدواريم با برنامه هايي كه ايران خودرو در زمينه امور تحقيقاتي و سرمايه گذاري انجام داده تا سال آينده موتورهايي با سوخت كم و كيفيت بالا وارد بازار شود.
سليماني طراحي پلاتفرم را از ديگر موفقيت‌هاي ايران خودرو مي داند و خاطر نشان مي سازد: در طراحي پلاتفرم تاخير داشته ايم اما ايران خودرو با ورود به مرحله طراحي پلاتفرم و توليدخودروهاي متنوع با تجهيزات مدرن و به روز گام بزرگ ديگري در تحول و رشد صنعت خودروسازي خواهد برداشت.
وي پيشرفت هاي اخير ايران خودرو را مثبت ارزيابي مي كند و مي گويد: مديرعامل ايران خودرو در توسعه و راه اندازي و سرپانگه داشتن ايران خودرو نقش مهمي ايفا كرده است.

تحول ساختار توليد در ايران خودرو

حميد رضا فولاد گر، نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي مي گويد: با اتخاذ تدابير ويژه و همت بالاي كاركنان ساختار توليد ايران خودرو متحول شده است. مديريت ارشد گروه صنعتي ايران خودرو با بهينه سازي تركيب توليد توانست پاسخگوي نياز مشتريان باشد.

شوراي رقابت ومحصول ملي

عضوكميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي از بي مهري شوراي رقابت به محصول ملي خبرمي دهد و مي افزايد: دنا در مقايسه با بسياري از خودروهاي چيني در بازار كشور از نظر كيفيت ايمني در سطح بالا قرار دارد.سيد محمد بياتيان، نماينده مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي اظهارمي‌دارد:در فضاي داخلي مجموعه دولت و مجلس و منتقدان دلسوز بايد كمك كنند تا وضعيت شركت‌هاي خودروسازي با اين قدمت و گستردگي روز به روز بهتر شود.وي تنوع بخشي به محصولات داخلي و طراحي پلاتفرم را موفقيت بزرگي برمي شمارد و اظهارمي دارد: داخلي سازي محصولات نيز از دستاوردهاي مهم ايران خودرو است كه اميدواريم با ارايه محصول با كيفيت و متنوع  تمايل مردم به استفاده از توليد داخلي و محصول ملي افزايش يابد.بياتيان تاكيد مي‌كند: موفقيت هاي امروز ايران خودرو حاصل تغيير رويكردها، عملكرد مطلوب مديريت، غيرسياسي و تخصصي بودن آن است.

افزايش توليد

سيدعنايت الله هاشمي، نماينده سپيدان استان فارس در مجلس شوراي اسلامي مي گويد: افزايش توليد در شرايط تحريم، نشان از همت و برنامه ريزي در صنعت خودرو دارد.وي تنوع توليد را از ديگر دستاوردهاي اخير صنايع خودروسازي داخلي مي داند و مي افزايد: بدين ترتيب مردم براي تامين خودروي مورد نياز خود خيلي مجبور نيستند به خودروهاي خارجي روي بياورند. با ادامه اين روند، مشكلات توليد خودرو بيش از پيش حل خواهد شد.

متكي برفكرايراني

مجيد منصوري، نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان مي سازد: خودروسازان كشور با تكيه بر فكر و توان ايراني توانستند بر پيچيده‌ترين فن آوري روز مديريت كنند.در شرايط تحريمي شركت هاي خارجي اجازه دستيابي ايران به دانش فني ساخت قطعات با تكنولوژي بالا را نمي دهند. در عين حال حتي اگر فضاي جهاني هم باز نشود، با توجه به تجربه هاي اخير و توان فكري ايرانيان،  مي توانيم به هدف هاي توليد و كيفيت دست پيدا كنيم، اما ممكن است سرعت آن كمتر باشد .وي داخلي سازي قطعات موتوري و الكترونيكي 206 را ثمره تحريم ها مي داند ومي افزايد: عملكرد مديريت ارشد صنايع خودروسازي ستودني است.

طراحي و توليد محصولات جديد

محسن بيگلري، عضو كميسيون صنايع مجلس مي گويد: ايران خودرو در جهت طراحي و توليد خودروهاي روز و مطابق با سلايق مشتريان گام برداشته است. طراحي محصولات جديد از جمله اقدامات مهم و با ارزش ايران خودرو است كه اين امر نشان مي دهد اين شركت به دنبال محصولات جديد و كسب سهم مناسب از بازارهاي داخلي و خارجي است. تيم مديريتي ايران خودرو با اتخاذ برنامه هاي جديد توانست بحران افت توليد خودرو ناشي از محدوديت‌هاي بين المللي را مديريت كند.

ايران خودرو واقتصاد مقاومتي

كمال الدين پيرموذن، عضو هيات ریيسه فراكسيون محيط زيست و عضو كميسيون صنعت و معدن مجلس شوراي اسلامي مي گويد:‌ گروه صنعتي ايران خودرو با برخورداري از تيم مديريتي مجرب توانسته براي اولين بار در ايران فن‌آوري خودروهاي سواري ديزلي و برقي را توسعه دهد.
وي دستيابي به استاندارد آلايندگي يورو5 را از عوامل موثر توسعه صادرات صنعت خودرو كشور ذكرمي كند. گروه صنعتي ايران خودرو اقتصاد مقاومتي را در سر لوحه امور خود قرار داده است.
پيرموذن، سرمايه در گردش را مشكل اصلي واحدهاي خودروسازي مي داندو مي گويد: به واردات بيشتر از توليد بها داده مي شود كه اميدوارم اين معضل با تلاش ما و سياست دولت حل شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون