• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

تجمع اعتراضي دانشجويان در مقابل وزارت صنعت


جمعي از دانشجويان دانشگاه تهران با حضور در مقابل وزارت صنعت ضمن اعتراض به سياست‌هاي وزارت صنعت در خصوص واردات، به ذبح توليد داخلي توسط آنچه رانت‌هاي وارداتي مي‌خواندند انتقاد كردند.
در اين تجمع دانشجويان ضمن برگزاري مراسم نمادين مجلس ترحيم توليد داخلي، نسبت به سياست‌هاي وزارت صنعت در خصوص واردات بي‌رويه اعتراض كردند. همچنين در اين تجمع دانشجويان اعتراض خود را نسبت به عدم حمايت از توليد داخلي اعلام كردند.
دانشجويان در اين تجمع با سر دادن شعارهاي خام‌فروشي معادن، بي‌غيرتي اقتصادي است، آقازاده رانتي مفسد اقتصادي است، رانت‌هاي وارداتي فتنه اقتصادي است، با واردات از ركود خارج نمي‌شويم و واردات اجناسي كه معادل داخلي دارد مقابله با مردم است اعتراض خود را نسبت به سياست‌هاي وزارت صنعت بيان كردند.
حجت‌الله عبدالملكي، استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق با حضور در تجمع اعتراضي دانشجويان مقابل وزارت صنعت اظهار داشت: امروز ما در يك جنگ اقتصادي قرار داريم و هدف دشمن ايجاد تورم، قحطي و بيكاري در كشور ما است كه اعمال تحريم‌ها نيز براي رسيدن به اين اهداف است. اين در حالي است كه تقويت توليد ملي حربه دشمن را از بين مي‌برد و كشور را در اين جنگ اقتصادي پيروز مي‌كند. امروز مسوولان بايد به تقويت توليد ملي اقدام كنند كه كاهش واردات در همين راستا قرار دارد.
سپس و در پايان مراسم، بيانيه پاياني تجمع با عنوان «نخبگان دانشگاهي دست واردات‌چي‌هاي زالوصفت را از اقتصاد كشور كوتاه كنند» خوانده شد.
لازم به ذكر است، احمد توكلي نماينده مجلس بدون اطلاع قبلي درپايان تجمع در جمع دانشجويان حاضر شد و از مطالبه‌گري دانشجويان و تجمع آنها تشكر كرد. گفتني است؛ اين تجمع به همت كميته پيگيري مبارزه با مفاسد اقتصادي كه متشكل از تشكل‌هاي دانشجويي از جمله بسيج دانشجويي، جامعه اسلامي دانشجويان، انجمن اسلامي دانشجويان مستقل جنبش عدالتخواه تشكيل شده است برگزار شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون