• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

بازارها آرام گرفتند


گروه اقتصادي|ديروز هر دلار امريكا با افزايش قيمت به 3414 تومان رسيد، ولي اتفاق خاصي در ديگر بازارها ديده نشد. اين در حالي بود كه يورو، پوند و لير تركيه بر خلاف دلار در مدار نزول بودند و به ترتيب به 3845 تومان، 5266 تومان و 1379 تومان رسيدند. اما درهم امارات همچنان روي 934 تومان باقي مانده است. بدين‌ترتيب با بالارفتن ارزش دلار در برابر يورو و پوند، اونس جهاني طلا با فشار تازه‌اي مواجه شده است. قيمت طلا در روزهاي اخير با كاهش نسبي روبه‌رو شده و ديروز هم در همين راستا دو دلار پايين آمد و 1204 دلار قيمت خورد. به گزارش رويترز، امروز قرار است آمارهاي اقتصادي مهمي در امريكا و چين ارايه شود و همچنين نشست بانك مركزي اروپا برگزار شود كه اين اتفاقات مي‌تواند تاحدودي زيادي روند بازارهاي جهاني را تغيير دهند. اين در حالي است كه گمانه‌زني‌ها درباره افزايش نرخ بهره از سوي فدرال رزرو امريكا تاثير زيادي بر افزايش ارزش دلار داشته و اين مساله فشار زيادي بر قيمت طلا وارد كرده است.
ديروز در آستانه ايام فاطميه و سالروز شهادت حضرت زهرا، بازار طلا و آب‌شده‌فروشان تهران همگام با ديگر اصناف بازار تعطيل بود اما بازار سبزه‌ميدان مانند روزهاي گذشته باز بود. تعطيلي بازار طلا و ثابت ماندن اونس جهاني سبب شد قيمت انواع سكه در بازار آزاد تقريبا ثابت باقي بماند. ديروز سكه تمام طرح قديم و جديد به ترتيب 979 هزار تومان و 980 هزار تومان قيمت خوردند. اين در حالي بود كه نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 510 هزار تومان و 279 هزار تومان قيمت خوردند. سكه يك گرمي هم ديروز 182 هزار تومان باقي ماند.
 در بازار فلزات جهاني نيز ديروز روند نوساني ديده مي‌شد. آلومينيوم، مس، نيكل و شمش فولاد ديروز ارزان شدند و كبالت، سرب و قلع با افزايش تقاضا گران شدند. اين در حالي بود كه ديروز قيمت روي ثابت باقي ماند. در بازارهاي سهام جهاني نيز اس‌اندپي 500 ديروز روندي مثبت داشت ولي نيكي، فوتسي، هنگ سنگ و دكس منفي عمل كردند. بر اساس اعلام بانك مركزي هم ديروز ارزش دلار رسمي بالا رفت ولي يورو و پوند پايين آمدند. بدين‌ترتيب هر دلار رسمي ديروز 27 هزار و 804 ريال قيمت خورد. در بازار جهاني نفت هم ديروز روند كاهشي قيمت‌ها ادامه پيدا كرد. هر بشكه نفت خام امريكا ديروز با افزايش قيمت به 50 دلار رسيد. اين در حالي بود كه نفت اوپك 54 دلار و نفت برنت درياي شمال 60 دلار قيمت خورد تا بر خلاف نفت امريكا روندنزولي را در پيش بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون