• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

عدد نوشت

كاهش صادرات برق

مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران با اشاره به اينكه مشكل خط انتقال برقي كه به دست داعش افتاده بود هنوز حل نشده، گفت: در سال جاري به خاطر وضعيت عراق و مشكلي كه براي يكي از خطوط انتقال پيش آمد صادرات برق ايران اندكي كاهش يافت. ميرفتاح فتاح با اشاره به اينكه ايران آمادگي دارد تا صادرات برق به عراق را افزايش دهد، گفت: در سال جاري 9 ميليارد و 200 ميليون كيلووات ساعت برق صادر شد كه نسبت به سال گذشته به خاطر مشكل خط انتقال برق در عراق كاهش داشته است. مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران با تاكيد بر اينكه در سال جاري سه ميليارد و 600 ميليون كيلووات ساعت برق وارد كشور شده است، گفت: اين مقدار برابر با يك سوم صادرات است و همواره رقمي بسيار كمتر از اين صادرات بوده و هست.

سهم گاز در تجارت جهاني  

معاون شركت ملي گاز تاكيد كرد: ميزان گاز گمشده در كشور در مقايسه با استانداردهاي جهاني فاصله بسياري دارد. عليرضا غروي با اشاره به اينكه تا سال 1404 سهم گاز در تجارت جهاني بايد به 10 درصد برسد، گفت: در سال 92, 183 ميليارد متر مكعب گاز از بالادست دريافت كرديم اما با احتساب واردات 165 ميليارد متر مكعب گاز را عرضه كرديم و اين درحالي است كه هر چه سيستم‌هاي اندازه‌گيري دقيق‌تر باشد فاصله بين گاز دريافتي و عرضه شده كاهش مي‌يابد. معاون شركت ملي گاز با اشاره به اينكه با توجه به ارزان بودن انرژي در گذشته اين موضوع اهميت چنداني نداشت، اضافه كرد: چالش عمده ما در مبحث اندازه‌گيري در مبادي ورودي شهرها است و بايد اقداماتي در راستاي از بين رفتن مشكلات موجود در اين بخش صورت بگيرد.

رشد فعاليت‌هاي فرودگاه پيام  

مديرعامل شركت خدمات هوايي پيام گفت: فعاليت‌هاي اين شركت در سال ۹۳ رشد ۹۵ درصدي داشت. محمد علي مختاري از رشد 95 درصدي فعاليت‌هاي اين شركت در سال 93 خبر داد و گفت: 75 درصد فعاليت‌هاي فرودگاهي و 116 درصد فعاليت‌هاي منطقه ويژه اقتصادي در 11 ماه سال 93 نسبت به سال 92 افزايش داشته است. وي با اشاره به اينكه چابك‌سازي، روان‌سازي و اصلاح روش‌هاي سازماني و افزايش فعاليت‌هاي اقتصادي با وضع موجود به عنوان اولويت كاري سال 93 بود، عنوان كرد: خوشبختانه براساس آمار در اين زمينه موفقيت خوبي كسب شده كه اين موفقيت با همكاري وزير محترم و معاونان و مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به دست آمده است كه اميد مي‌رود اين روند در سال 94 نيز ادامه داشته باشد.

جايگاه خودرويي ايران

توليد خودروي ايران با افزايش 7/46 درصدي در سال ۲۰۱۴ به يك ميليون و ۹۰ هزار و ۸۴۶ دستگاه رسيد. سازمان بين‌المللي سازندگان وسايل نقليه موتوري با انتشار آمار توليد خودروي جهان در سال 2014 اعلام كرد  كه توليد خودروي ايران در اين سال به بالاي يك ميليون دستگاه رسيده است. بر اساس اين گزارش توليد خودروي ايران در اين سال با رشد 7/46 درصدي نسبت به سال قبل مواجه شده و به يك ميليون و 90 هزار و 846 دستگاه رسيده است. توليد خودروي سواري ايران در اين سال 925 هزار و 975 دستگاه بوده است. ايران در اين سال همچنين 164 هزار و 871 دستگاه خودروي تجاري توليد كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون